
-
הגשת תביעה
למקרה שרכבך ניזוק מרעידת אדמה
כל השלבים להגשת תביעה
מכינים מסמכים
חשוב להשיג את כל האישורים לפני
הגשת התביעה כדי לחסוך זמן
מגישים תביעה
תהליך דיגיטלי פשוט וקל
מרגע הגשת התביעה עד לקבלת פיצוי
מתעדכנים
אפשר לעקוב אחר התקדמות
הטיפול התביעה בקלות באתר
לראות רחוק בכל רגע עם אפליקציית מגדל
ועכשיו. הגשת תביעה גם באפליקציה
הנחיות להגשת תביעה
א. עליך להגיש את התביעה בכתב בצירוף טופס הגשת תביעה באמצעות סוכן הביטוח או ישירות למחלקת התביעות ב"מגדל חברה לביטוח בע"מ".
ב. עליך למנות שמאי לבדיקת הרכב לפני ביצוע כל תיקון ברכב ו/או השבתה של הרכב, כמפורט בדף הסבר למבוטח לגבי מינוי שמאי ועריכת שומת נזק בקרות מקרה ביטוח רכב המופיע בפוליסת הביטוח שלך. לאיתור שמאי >>
לתשומת ליבך, אנו מביאים לידיעתך כי פוליסת ביטוח המקיף לרכב: "מגדל לרכב - פוליסה לביטוח רכב פרטי ומסחרי עד 3.5 טון" וכן פוליסת "מגדל לרכב פוליסה לביטוח כלי רכב למעט כלי רכב פרטי ומסחרי עד 3.5 טון" אינם מכסים נזק ו/או אובדן שהם תוצאה של רעידת אדמה אלא אם נרכש על ידך כיסוי מיוחד לאירוע של רעידת אדמה ולנזקים הנובעים מכך.
כאמור, במידה ונרכש על ידך כיסוי נוסף לאירוע של רעידת אדמה בעת עריכת הביטוח באפשרותך להגיש תביעה לחברתנו לגבי אירוע זה.
באפשרותך להגיש תביעה דיגיטלית דרך מגדל שלי >>
א. טופס הגשת תביעה הכולל תיאור מקרה מפורט וברור.
ב. צילומי נזק ככל שהם מצויים בידך.
את המסמכים יש לשלוח באחת מהדרכים הבאות בצירוף פרטים על התביעה: מספר תביעה (הרשום לעיל) ות"ז של התובע. רצוי להוסיף מספר פוליסה, מספר רכב ותאריך אירוע (ככל שהם רלוונטיים ונמצאים ברשותך):
בדואר: מגדל חברה לביטוח בע"מ לידי מחלקת תביעות רכב, ת.ד 3063 קריית אריה פתח תקווה. מיקוד 4951106.
בפקס: 03-5637839.
דוא"ל: cart@migdal.co.il.
א. פתיחת התביעה בחברה: התביעה תיפתח בחברה עם קבלת טופס תביעה או מסירת הודעה מתאימה על האירוע.
ב. תישלח הודעה למבוטח על פתיחת התביעה בחברה.
ג. הליך בדיקת התביעה:
קבלת מידע ומסמכים ראשוניים מהתובע.
השלמת מידע ומסמכים נוספים הנחוצים לבירור התביעה ככל הנדרש: מכתב לתובע הכולל פרוט של המסמכים שהתקבלו בחברה ו/או מידע /מסמכים שהתבקשו וטרם התקבלו.
ד. ברור החבות והיקפה: מהמועד שהיו בידי החברה כל המידע והמסמכים שהחברה דרשה מהתובע לשם ברור התביעה ותוך 30 יום, תקבל החברה את אחת מההחלטות הבאות:
אישור/תשלום התביעה ומשלוח הודעה בהתאם.
תשלום חלקי ומשלוח הודעה בהתאם.
הודעת פשרה ומשלוח מכתב בהתאם.
הודעת המשך בירור תישלח במקרים בהם נדרש לחברה פרק זמן נוסף לבירור התביעה.
דחיית התביעה ומשלוח הודעה בהתאם.
לבירורים אודות סטטוס הטיפול בתביעה ניתן להיכנס ל"מגדל שלי".
באפשרותך להשלים מסמכים חסרים באמצעות שליחת SMS עם המילה "תביעות" לטלפון נייד שמספרו 055-7000113.
למידע נוסף ניתן לפנות למוקד התביעות באמצעות שליחת הודעת Whatsapp לטלפון 054-9201028 או בטלפון 076-8866630 בימים א' - ה' בין השעות 8:30-16:00.
מבוטח נכבד,
במידה ורכבך הוכרז ע"י השמאי כ"אובדן להלכה" או "אובדן גמור" עקב אירוע לגביו קיים כיסוי ביטוחי, באפשרותך למכור את הרכב/שרידיו באמצעות אחד ממגרשי הרכב המורשים הפועלים עם חברתנו. מכירת הרכב/שרידיו לאחד ממגרשים אלו תאפשר לך לקבל שווי רכב/שרידים סביר ממגרש מורשה ע"י משרד התחבורה.
לתשומת ליבך, בשלב בירור התביעה, החברה מבצעת בדיקה של סבירות הסכום שהתקבל ע"י המבוטח בעת מכירת רכבו/שרידיו למגרש הרכב. ככל שהנך מעונין בכך, עליך לפנות בעניין זה למוקד תביעות רכב בטלפון: 076-8866630 בציון בקשתך זו.
מובהר כי מכירת הרכב/שרידיו על ידך ו/או מי מטעמך למגרש רכב הפועל עם חברתו, אינה מהווה הכרה ו/או הסכמה ו/או הודעה מכל סוג שהוא של החברה בכיסוי הביטוחי אשר יבחנו לגופו של עניין בכפוף ובהתאם לתנאי הפוליסה.
רוצים לדעת עוד על הגשת תביעת ביטוח רכב?
שיבוב (שמוכר גם בשם תחלוף או סוברוגציה) הוא מצב ביטוחי שבמסגרתו חברת הביטוח תובעת כסף מגורם אחר בשמו של המבוטח שלה, ובכך למעשה מוציאה אותו מהתמונה ומהתביעה...למעשה שיבוב מגדיר את זכותו של הגוף המבטח לתבוע בשם המבוטח צד שלישי שגרם נזק לרכב המבוטח במקרה שבו המבטח שילם למבוטח שיפוי בגין הנזק. חברת הביטוח זכאית למצות את זכות השיבוב העומדת לרשותה רק לאחר אירוע ביטוחי בגינו תבע המבוטח את הביטוח ושולמו לו פיצויים על ידי המבטח
ירידת ערך הינה סכום הפיצוי שהמבטח חב למבוטח במידה שרכבו ניזוק ותוקן וערכו ירד בהתאם להערכת שמאי. לדוגמה, השיפוי בגין ירידת ערך כרוך בהשתתפות עצמית נפרדת של המבוטח בשיעור נקבע בפוליסה.
הינו מסמך שמופק ע"י חברת הביטוח עבור המבוטח לאחר הגשת תביעה לפוליסת המקיף. באישור זה מפורטים ההפסדים של המבוטח כתוצאה מהפעלת הפוליסה כגון השתתפות עצמית ודמי השבה לקדמות.
אישור אי הגשת תביעה הינו מסמך שמופק ע"י חברת הביטוח עבור מי שמבוטח באמצעות ביטוח מקיף לרכב או ביטוח צד ג'. מסמך זה מהווה למעשה אישור כי המבוטח לא הגיש תביעה לפוליסת הביטוח שלו לגבי נזק שנגרם לרכבו מטעם צד שלישי בתאונה שלא באשמתו. מסמך זה נדרש בכל פעם שבה מוגשת תביעה לחברת הביטוח של צד ג' במטרה למנוע מקרה שבו אדם יקבל פיצוי כפול עבור אותו מקרה ביטוחי.
החובה למסור מידע מלא ואמיתי מצד המבוטח לחברת הביטוח, בעיקר בעת עריכת הביטוח, מידע שיכול להשפיע על הסכמתה של חברת הביטוח לבטח את המבוטח וכן על תנאי הביטוח.
כלים ומידע נוסף לשימושך
איתור מוסכים ושמאים
מסירת פרטים על פי חוק מכירת רכב משומש (זכאות למידע וגילוי נאות), תשס"ח-2008
נוהל בירור ויישוב תביעת מבוטח על סמך תנאי פוליסת מגדל לרכב
טופס הגשת תביעה ביטוח אירוע רעידת אדמה

מה עושים היום?