דלג לתוכן
ביטוח רכב

כל מה שצריך לדעת על ביטוח צד ג' לרכב

זה אוטוטו, זה תיכף מגיע, הרגע הזה בשנה שאתם מקבלים טלפון או הודעה בדואר אלקטרוני מסוכן/חברת הביטוח שלכם בבקשה לחדש את ביטוחי הרכב השונים, ואתם לפתע נוטשים את תגובת האוטומט "לחדש הכול" ותוהים מה זה ביטוח צד ג' והאם באמת כדאי לעשות כזה? האם אכן הוא הכרחי?
לחילופין, אתם נהגים צעירים וחדשים שהפרוטה לא בכיסם, רכשתם רכב ישן, ואתם רוצים להבין האם כדאי לרכוש ביטוח מקיף לרכב שהוא ישן או שעדיף להסתפק בביטוח צד ג' ומה הוא מכסה כדי שתוכלו לנהוג בראש שקט ברכב החדש-ישן שלכם?
המדריך הבא יענה על כל שאלותיכם אלו ויסייע לכם להבין מה זה ביטוח צד ג' ומה ההבדל בינו לבין ביטוח מקיף. אל חשש, בסוף הכתבה כבר תדעו איזה ביטוח מתאים לרכב שלכם.

מה זה ביטוח צד ג'?

מכיוון שכבישי ישראל צפופים, ונהיגה בישראל הפכה ליותר מסוכנת בעבר, לצערנו יש לא מעט תאונות דרכים שבהן מעורבים מספר רכבים או תאונות שבהן נגרם נזק לאו דווקא לרכב של מישהו אחר, אלא לרכוש של מישהו אחר. כשהרכב שלכם גורם נזק לרכב או לרכוש של מישהו אחר (ורכוש זו יכולה להיות גדר של בית פרטי, חלון ראווה של חנות בגדים, תמרור אזהרה, שלט חוצות וכדומה), אתם עשויים להיתבע על כך ואם אתם רוצים לבטח עצמכם למקרה כזה, שעשוי לפגוע בכיס שלכם, ביטוח צד ג' הוא הפתרון. ביטוח צד' ג' אינו חובה כמו ביטוח חובה (שמכסה מפני נזקי גוף ונפש של המעורבים בתאונה), אבל הוא מאוד משמעותי עבור נהגים שרוצים לקבל את המעטפת הביטוחית הכוללת.
תחשבו על הדוגמה הבאה כדי להבין מה מכסה ביטוח צד ג': נהגתם ברחוב סואן בתל אביב, סטיתם מעט ימינה ובמקום ללחוץ על דוושת הבלם, לחצתם על דוושת הגז, ועליתם על מדרכה שבה היו שולחנות וכיסאות של בית קפה סמוך שהיה ריק מאנשים כי השעה הייתה די מוקדמת בבוקר. השולחנות והכיסאות נשברו, ובעל בית קפה יתבע אתכם בגין הנזק שהתאונה גרמה לרכוש העסק שלו ועלות הנזק עלולה להיות מאוד גבוהה. לכאן נכנס ביטוח צד ג' שמספק לכם הגנה ביטוחית במקרה כזה מכיוון שבעל בית הקפה הוא צד ג'. טלפון אחד לסוכן/לחברת הביטוח, והכול מסודר.

מה ההבדל בין ביטוח צד ג' לביטוח מקיף?

ההבדל הוא לא קטן ודי משמעותי. למעשה, שני הביטוחים הללו כלל לא חופפים האחד את השני. מקיף לא בא במקום צד ג' וצד ג' לא בא במקום מקיף. נזוז מעט הצידה ונזכיר כי ביטוח חובה, שהוא חובה לפי חוק, מכסה אך ורק נזקי גוף ונפש שנגרמו לכל מי שנסע ברכב שהיה מעורב בתאונה (כולל הולכי רגל) וללא תלות באשמת הנהג.
ביטוח מקיף, לעומת זאת, מכסה את הנזקים שנגרמים לרכב המבוטח עצמו כתוצאה מתאונה, אסון טבע, שריפה, שיטפון, רעידות אדמה והצפות, מעשי השחתה, פריצה, וגניבה. ביטוח מקיף לרכב מעניק כיסוי בשני מצבים גם יחד - במצב בו בעל הרכב אשם בנזק, ובמצב בו גורם אחר הוביל לנזק ומכאן חשיבותו הגבוהה לכל בעל רכב בישראל.
ובכן, להבדיל מהמקיף, ביטוח צד ג' מכסה, כפי שהסברנו לעיל, נזק שנגרם לצד שלישי, כמו רכב של מישהו אחר שהיה מעורב אתכם באותה תאונה, רכוש של מישהו אחר שניזוק כתוצאה מהרכב שלכם (גדר של בית פרטי, שלט חוצות ועוד).

מתי כדאי לשקול לעשות ביטוח צד ג' במקום ביטוח מקיף לרכב?


ביטוח מקיף לרכב, כפי שציינו לעיל, מספק כיסוי ביטוחי מקיף ומכסה הוצאות שעלולות להיגרם לרכב המבוטח בגין נזקי תאונה, גניבה, שיטפונות, סופות שלגים וברד, נזקי טבע שונים, ובנוסף - כיסוי ההוצאות עבור נזקים שנגרמו לצד ג'. במילים אחרות, ביטוח מקיף תמיד כולל ביטוח צד ג', אבל עלותו גבוהה מביטוח צד ג' בלבד, ויש מקרים, תתפלאו, שבהם אפשר לשקול לוותר עליו לטובת רכישת ביטוח צד ג' בלבד:
1. אם אין לכם יכולת כלכלית לרכוש ביטוח מקיף לרכב, מומלץ שתשקלו בכובד ראש לא לוותר על ביטוח צד ג' שיקנה לכם שקט נפשי בכל מקרה בו תפגעו חלילה ברכוש של אדם אחר. הנזק לצד השלישי יכול להיות קל ולא יקר, אולם יש סבירות לא נמוכה שעלויות הנזק כן יהיו גבוהות מאוד, ויגיעו אף לכמה אלפי או עשרות אלפי שקלים - וסכום כזה בוודאי שתתקשו לספוג באופן פתאומי.
2. ביטוח צד ג' מהווה אפיק ביטוחי חכם ויעיל בעיקר במצבים שבהם יש ברשותכם רכב ישן, ששוויו הנמוך יחסית לא מצדיק רכישת ביטוח מקיף. כדי להחליט אם כדאי לרכוש ביטוח צד ג' - אתם יכולים לחשב מה יהיה שווי הנזק הכלכלי שייגרם לכם אם הרכב שלכם ייגנב או יוגדר כטוטאל לוס. אם הסכום שתפסידו יהיו גבוה יותר מעלות הביטוח המקיף - אזי גם במצב זה רצוי לשקול לרכוש ביטוח צד ג' וליהנות מראש שקט.
והכי חשוב: ביטוח צד ג', שעלותו החודשית היא רק כמה עשרות שקלים בודדות, יקנה לכם ראש שקט שאתם כל כך צריכים במהלך הנסיעה, ביודעכם כי אתם מכוסים מפני נזק לצד שלישי שעשוי להיגרם באשמתכם, ולגרור אתכם להוצאות כספיות גבוהות ובלתי צפויות.

ביטוח צד ג': על מה חשוב להקפיד?


כשעושים ביטוח צד ג', חשוב לבחון לעומק מספר סעיפים שעשויים להיות משמעותיים אם וכאשר נוצר אירוע ביטוחי:

1. גבול אחריות: כשרוכשים ביטוח צד ג', חשוב לבדוק את גבול האחריות המצוין בפוליסה, שהוא למעשה מהווה את סכום המקסימום שתשלם חברת הביטוח במקרה בו ייגרם נזק לרכוש צד שלישי מצד רכבו של המבוטח.
2. הגנה משפטית: סעיף זה מקנה הגנה משפטית למבוטח בעקבות הליכים פליליים שייפתחו בהקשר לתאונה בהם מוגש נגד המבוטח כתב אישום על ידי מדינת ישראל או מי מטעמה.
3. תוספות והרחבות: במסגרת פוליסת ביטוח צד ג', תוכלו להוסיף בתשלום הרחבות נוספות, כמו גרירה ושירותי דרך, כיסוי לנזקי שמשות ועוד.
פוליסת ביטוח צד ג' של "מגדל" מציעה למבוטחים את כל הכיסויים הנדרשים להם.


מהן ההשלכות של נהיגה ללא ביטוח צד ג'?

ברור לכם שכשאתם נוהגים ללא ביטוח צד ג', לכך השלכות כלכליות - אם וכאשר נוצר אירוע ביטוחי אשר מצריך ביטוח כזה. נניח שרכבכם נכנס בטעות בחלון ראווה של חנות בגדים, החלונות התנפצו, נגרם נזק לבובות הראווה ומי יודע לאיזה עוד רכוש שהיה בסביבת חלון הראווה - בעל חנות הבגדים יתבע אתכם על פיצוי כספי בגין כל הנזקים שנגרמו לו, ואם אין לכם ביטוח צד ג', אתם אלו שתצטרכו לשאת בפיצויים אלו - מכיסכם הפרטי - ולעיתים רבות, מדובר בפיצויים ממש גבוהים, שלא בטוח שתוכלו לממן. כדי להימנע מהוצאות כבדות כאלו, שלפתע נוחתות ללא הכנה מראש, כדי לעשות ביטוח צד ג', ליתר ביטחון.

כיצד להפעיל ביטוח צד ג'?

קרה אירוע ביטוחי, גרמתם נזק לרכוש של צד ג' ואתם תוהים מה עושים עכשיו? אז קודם כל תנשמו עמוק, תסדירו את הנשימה, וכל עוד אין נפגעים בגוף ואתם מבוטחים במקרה הנידון ב"מגדל", הסירו דאגה מליבכם. כל מה שעליכם לעשות הוא לאסוף את המידע הקיים על הרכב שלכם (לרוב הוא זמין לכם), לאסוף את המידע הקיים על הצד הנפגע והרכוש שנפגע, כולל תיאור הסיטואציה בגינה נגרם הנזק, להרים טלפון לשירות הלקוחות של "מגדל" או לגלוש לדף שירות הלקוחות והתמיכה - ביטוח רכב של "מגדל", ותחת "תביעות" תוכלו להגיע לפעולת אונליין "אירוע נזק לרכב רכוש".
כל שנותר לכם לעשות הוא למלא את הפרטים ש"מגדל" דורשת מכם, ומכאן הטיפול יעבור לידי החברה, ואתם יכולים בינתיים להמשיך לנהוג. לרוב, תהליך הטיפול בתביעה הוא די מהיר כדי לאפשר לשני הצדדים לחזור לשגרה כמה שיותר מהר.

סיכום

אז כפי שהסברנו לעיל, ביטוח צד ג' משלים את המעטפת הביטוחית שמורכבת מביטוח חובה ומביטוח מקיף והוא חשוב מכיוון שהוא מכסה אתכם מפני נזקים שיצרתם לרכוש של מישהו אחר, ועלותם עשויה להיות מאוד גבוהה ומאוד כואבת בכיס הפרטי (כשאין ביטוח). מדובר בביטוח שהוא תמיד חלק אינטגרלי מביטוח מקיף, אבל מי שידו אינו משגת לרכוש ביטוח מקיף ו/או שרכבו ממש ישן ואין כדאיות כלכלית ברכישת ביטוח מקיף עבורו, ביטוח צד ג' מהווה תחליף זול יותר עבור ראש שקט במהלך נסיעה ברחבי ישראל.

 

הצטרפו לביטוח צד ג' לרכב של מגדל

אז אחרי שהבנתם מה זה ביטוח צד' ג', הגיע הזמן לבחור בחברת הביטוח ממנה תרכשו את פוליסות הביטוח השונות. "מגדל", כאחת מחברות הביטוח הוותיקות, הגדולות והמובילות בישראל, מציעה לכם את הפוליסות המשתלמות ביותר, המותאמות לכם אישית, שירות לקוחות ותמיכה שזמין 24/7, פריסה ארצית, מוניטין מוכח וגב ביטוחי שיאפשר לכם לנהוג בראש שקט. 90 שנות ניסיון לא הולכות ברגל.
אז אל תחשבו פעמיים, והצטרפו למיליוני לקוחות שכבר בחרו בפוליסות ביטוח הרכב של "מגדל".
המידע האמור הוא מידע כללי בלבד ולא ישמש לקביעת החובות והזכויות עפ"י תנאי הפוליסה או ככלי לפרשנות. התנאים המחייבים הם תנאי הפוליסה בלבד ובכל מקרה של סתירה בין עלון זה לבינם, יגברו תנאי הפוליסה. לחברה הזכות לעדכן את התעריפים המופיעים בעלון לפי שיקול דעתה הבלעדי, בכל עת. האמור בעלון זה אינו תחליף לייעוץ המתחשב בצרכים המיוחדים של כל אדם.

יש לך שאלות נוספות?

אני רוצה להצטרף

ביטוח רכב
נדרש למלא את כל שדות הטופס
אני רוצה להצטרף