דלג לתוכן
ביטוח רכב

הכנה לטסט לרכב - טיפים שיחסכו לכם זמן יקר וכסף

כל נהג בישראל מכיר את הנוהל הזה. מדי שנה הוא מוזמן עם הרכב שלו לבדיקת טסט שתאשר כי הרכב תקין לנסיעה בכבישי ישראל. רבים מהנהגים חוששים שהרכב לא יעבור את הבדיקה בהצלחה ויידרשו לתיקונים רבים ולהוצאות רבות. יחד עם זאת, אם תיערכו מראש לקראת הטסט - תוכלו לחסוך זמן יקר וכסף רב ולעבור את הבדיקה בפעם הראשונה. איך? הנה כל הטיפים וההמלצות לקראת הכנה לטסט לרכב

מה בודקים במבדקי טסט לרכב?

דבר ראשון חשוב לזכור, אם ברשותכם רכב חדש תזכו לפטור מטסט בשנה הראשונה, אבל כן תצטרכו לשלם אגרה. אם אתם בעלים של רכב שנוסע על הכבישים יותר מ-19 שנה, תחוייבו לעבור טסט פעמיים בשנה. כדי לעבור בהצלחה את הטסט - הרכב עובר בדיקות רבות שמטרתן לבחון שהוא תקין ובטוח לנסיעה ולא מסכן את הנהג, הנוסעים ושאר הנהגים על הכבישים. כך או כך, אם הרכב ייכשל בבדיקת הטסט - תידרשו לשלם אגרת טסט נוספת.

  •  בלמים: אחת הבדיקות החשובות ביותר המוודאת את תקינות מערכת הבלמים ברכב, שאם אינה פועלת כראוי יכולה לסכן משמעותית את חייהם של הנהגים והולכי הרגל.
  •  מגבים: לתקינות המגבים ברכב חשיבות רבה, אם כי הם נתפסים בקרב נהגים רבים כעניין זניח וקטנוני. יחד עם זאת, אם המגבים ומערכת התזת המים לשמשות אינם מתפקדים כרואי - בימי גשם לא תוכלו לראות את הדרך שלפניכם בבירור.
  •  מערכת תאורה ואיתות: בדיקת תקינות של כל הנורות ברכב, ואת תקינות האיתותים.
  •  הגה וצירים: במהלך הטסט ייבדקו לעומק מערכת הצירים וההגה, תוך דגש האם להגה מנגנון התנגדות קשיח מדי או דווקא רופף מדי.
  •  מערכת הפליטה: בכל רכב פולט האגזוז גזים רעילים המזהמים את הסביבה. במהלך הטסט בודקים האם פליטת הגזים מתבצעת ללא תקלות וכי הגז נפלט בכמות המותרת בחוק.
  •  כיוון הגלגלים: בדיקה חשובה ביותר הבודקת את כיוון הגלגלים הקדמיים והאחוריים. אם יימצא כי הגלגלים אינם מכוונים דיים - תידרשו לחזור למוסך לכיוון פרונט.
  •  תקינות הצמיגים: בטסט בודקים את כל צמיגי הרכב, כולל זה הרזרבי, במטרה לוודא שהם לא שחוקים ושאין בהם סדקים או חורים.
  •  ציוד חובה: עפ"י חוק, כל רכב חייב להיות מאובזר בציוד חיוני שבלעדיו לא יעבירו אתכם טסט: צמיג רזרבי, מגבה (ג'ק), אפוד זוהר ומשולש אזהרה.
  •  לוחיות רישוי: לוחית הרישוי היא למעשה תעודת הזהות של הרכב שעל פיה ניתן לזהות אתכם במהלך נסיעה.

 

התכוננו לפני וחיסכו כסף וזמן יקר

 

לפני בדיקת הטסט, מומלץ להתכונן מראש כדי להגיע כמה שיותר מוכנים ולחסוך לעצמכם זמן יקר וכסף רב. כעיקרון, ככל שתקפידו על תחזוקה שוטפת של הרכב לאורך כל השנה, תבצעו טיפולים בזמן, ותטפלו בתקלות בהקדם - כך הסיכוי שתעברו את הבדיקה בהצלחה ובמהירות גבוה יותר.

  •  תשלום אגרת הרישוי וטפסים נוספים: ביום הטסט חובה להציג אגרת רישוי ששולמה מראש. בנוסף, חשוב מאוד להצטייד במסמכים הבאים, בלעדיהם לא יתחילו בבדיקה: רישיון רכב מקורי, ביטוח חובה בתוקף, תעודת זהות של בעל הרכב הרשום ברישיון או ייפוי כח בכתב - יחד עם תעודת הזהות של בעל הרכב - במקרה שבו אתם שולחים אדם אחר לבצע עבורכם את הטסט.
  •  ציוד נלווה: ודאו שברכב נמצאים הפריטים הבאים: צמיג רזרבי, אפוד זוהר, משולש אזהרה, מגבה (ג'ק) ופח אשפה קטן. אם גיליתם כי חסר לכם פריט אחד מבין אלו - חשוב מאוד להצטייד בו לפני הטסט.
  •  בדיקה עצמית לרכב: כדי למנוע הפתעות וכאבי ראש מיותרים ביום הטסט - אתם בהחלט יכולים לבצע מספר בדיקות לרכב באופן עצמאי.- תאורה: ודאו כי כל נורות הרכב - פנסים, אורות גבוהים, איתותים, אורות רוורס ותאורת לוחית הרישוי פועלים כראוי. נורה שרופה אחת תגרום לכם להיכשל בטסט.

    -
    צמיגים: בדקו שבדפנות הצמיגים אין חתכים או סדקים וכי שבסוליית הצמיג אין חריצים עמוקים

 
        - מגבים: בדקו שלהבי המגבים אינם סדוקים או יבשים ושהפעלתם אינה מותירה סימנים ולכלוך על השמשה.

        - לוחית הרישוי: ודאו כי המספרים המופיעים על הלוחית אינם דהויים ונראים היטב.

        - בלמים: בדקו אם יש נזילת שמן ליד הגלגלים, דבר שעלול להצביע על נזילה ממשאבת הבלם. בנוסף, בדקו גם את בלם היד וודאו כי הוא אינו עולה גבוה יותר משלוש פעימות.

       - בדיקת זיהום אויר: כיום, הבוחנים מחמירים מאוד בבדיקה זו, ולכן חשוב להוסיף למיכל הדלק תוסף ייעודי המנקה פיח שהצטבר במנוע. זכרו, פליטת גזים מזהמים בכמות חריגה תכשיל אתכם בטסט.

  •  בדיקה מקדימה במוסך: לצד הבדיקות העצמיות שתוכלו לבצע לרכב - ישנם גם לא מעט לקויים שיכולים להתגלות רק על ידי אנשי מקצוע, כמו תקלות במערכת הבלמים או במערכת ההיגוי. מוסכים רבים ברחבי הארץ מספקים שירותי הכנה לטסט במטרה לעבור אותו בפעם הראשונה במהירות. אנשי המקצוע בודקים אם יש ליקויים ברכב ומתקנים אותם בטרם בדיקת הטסט עצמה, דבר המגדיל את הסיכוי לעבור אותו בהצלחה. חלק מהמוסכים אף מספקים נציג מטעמם שייקח את הרכב למכון במקומכם ויבצע עבורכם את הבדיקה בתמורה לתשלום נוסף.

 

למרות שבדיקת הטסט היא חיונית וחשובה ונועדה להבטיח את תקינות הרכב ולסדר את כל הליקויים הבטיחותיים שיש בו על מנת למנוע תאונות ככל האפשר, לא פחות חשוב מכך הוא לרכוש ביטוח רכב מגדל, שיספק לכם כיסוי רחב מפני כל נזק שעלול להיגרם לרכב בזמן תאונה.


המידע האמור הוא מידע כללי בלבד ולא ישמש לקביעת החובות והזכויות עפ"י תנאי הפוליסה או ככלי לפרשנות.
התנאים המחייבים הם תנאי הפוליסה בלבד ובכל מקרה של סתירה בין עלון זה לבינם, יגברו תנאי הפוליסה. לחברה הזכות לעדכן את
התעריפים המופיעים בעלון לפי שיקול דעתה הבלעדי, בכל עת. האמור בעלון זה אינו תחליף לייעוץ המתחשב בצרכים המיוחדים של כל אדם.

אני רוצה ךהצטרף

ביטוח רכב
נדרש למלא את כל שדות הטופס
אני רוצה ךהצטרף