דלג לתוכן
ביטוח רכב

טיפים לנסיעה בטוחה עם תינוקות וילדים

כל נסיעה בכביש גוררת איתה לא מעט סיכונים, והדבר נכון במיוחד כשנוסעים ברכב עם ילדים ותינוקות. בראש וראשונה, האחריות על בטיחות הנוסעים חלה על הנהג, שנדרש גם לגלות עירנות וריכוז בתנאי הדרך והכביש וגם לדאוג שילדיו ישובים בביטחה ברכב וחשים בטוחים ונינוחים. במדריך זה הכנו לכם שפע של טיפים לנסיעה בטוחה עם תינוקות וילדים, שהקפדה עליהם יכולה להפוך את הנסיעה לא רק לבטוחה, אלא גם לחוויה נעימה ומהנה יותר.

  •  זכרו, ילדים ותינוקות פגיעים יותר: בזמן תאונה, ילדים בכלל ותינוקת בפרט פגיעים הרבה יותר מאשר מבוגרים. התנגשות במהירות נמוכה יחסית של כ-40 קמ"ש בשעה שילד אינו חגור עלולה לגרום לו לפגיעות הדומות לאלה של נפילה מגובה 3 קומות. חגורת הבטיחות המיועדת למבוגר עלולה לפגוע קשות בילד המשתמש בה. כמו כן כריות האוויר, אשר מותאמות לגובה של מבוגר, הן קטלניות לילד. לפיכך יש להתאים את תקני הבטיחות לילדים על פי גילם. 
  •  הקפידו על כיסא בטיחות תקני ואיכותי: אל תתפשרו על רכישה של כיסא בטיחות לרכב העומד בתקני בטיחות מחמירים. במקרה של תאונה, כיסא בטיחות איכותי עשוי להציל את חיים, ממש כך! שימו לב שתינוק עד גיל שנה צריך לנסוע כנגד כיוון הנסיעה בישיבה בסלקל. חל איסור חמור להניח את הסלקל מול כרית אויר ורצוי מאוד שהתינוק יישב במושב האחורי, אולם אם בכל זאת רוצים להושיב את התינוק במושב שליד הנהג, חשוב ביותר לנטרל את כרית האוויר; ילדים מגיל שנה עד ארבע נדרשים לשבת במושב האחורי במושב בטיחות עם כיוון הנסיעה; ילדים בגילאי 4-9 יושבים על בוסטר (מושב הגבהה). מגיל 9 או מגובה 1.45 מטר, הילד מחויב לתקני הבטיחות כמו מבוגר. כך או כך, בכל המקרים חובה לחגור את הילד בחגורת הבטיחות.
  •  הצטיידו במשחקים וצעצועים מתאימים: נסיעה ארוכה ברכב גורמת לילדים ותינוקות רבים לאבד את הסבלנות ורבים מהם חשים שעמום ואי נוחות, שיכולים להפוך בתוך דקות לבכי ולצעקות רמות בחלל הרכב הקטן. צעצועים ומשחקים המתאימים לרכב יכולים לספק להם תעסוקה מעניינת במהלך הנסיעה, ועל הדרך לתרום לפיתוח המוטוריקה וחידוד החושים. גם מוזיקת רקע נעימה המתאימה לפעוטות יכולה ליצור ברכב אווירה רגועה ונעימה, ולמען הסדר הטוב מומלץ גם לתלות על מושב הרכב תיק קטן שיכיל את הציוד החיוני לתינוק: מוצץ, בקבוק, מגבונים וכו'.
  •  הלבישו את התינוק בבגדים נוחים: תינוק הלבוש בבגדים נינוחים יהיה נינוח בעצמו ויאפשר לכם להתמקד בנהיגה בטוחה. אל תעמיסו על הילד בגדים עבים ומסורבלים, העדיפו ביגוד נוח ומאוורר, והפשיטו ממנו כובעים, מעילים או צעיפים שיגרמו לו להזעה מיותרת ותחושת אי נוחות.
  •  אל תשכחו את הילד ברכב: רגע אחד של חוסר תשומת לב והנורא מכל עלול לקרות – שכחתם את הילד ברכב. על מנת לצמצם למינימום את האפשרות שדבר כזה אי פעם יקרה, נקטו בכמה דרכים כדי לוודא שהילד לא יישכח ברכב אחרי שיצאתם ממנו. השתמשו באפליקציות ובכלים טכנולוגיים שונים המתאימים למניעת שכחת הילד באוטו, הניחו את התיק שלכם ליד הילד, דברו איתו במהלך הנסיעה, הימנעו משיחות והסחות דעת במהלך הנהיגה, ועוד.
  •  עצרו להפסקה: הפסקה קלה לאחר נסיעה ארוכה היא חיונית מאוד, גם לכם וגם לילדים. חלצו איברים, שתו ואכלו משהו, חזרו למי ששלחו לכם הודעה במו הנסיעה, וכמובן - אפשרו לילדים להתנועע מעט במרחב פתוח, כך שיוציאו אנרגיה. את ההפסקה מומלץ לתזמן כך שיתאימו לשעות השינה של הילדים, כך שלאחריה יוכלו לתפוס תנומה בנסיעה ולאפשר לכם כמה דקות של שקט במהלך הנסיעה.
  •  הצטיידו בצלונים: במהלך נסיעה ארוכה בימי הקיץ, קרני השמש החמות עלולות לסנוור את הילדים ובמקרים מסוימים גם לגרום לכוויות שמש. מומלץ להשתמש במגיני שמש או צלונים, המהווים חיץ בין החום המהביל בחוץ לפנים האוטו, ויוצרים צל נעים באיזור המושב האחורי.
  •  והכי חשוב, התרכזו בנהיגה: במהלך הנסיעה אתם חייבים להתרכז אך ורק בנהיגה. ילדים נוטים לדרוש תשומת לב ולכן רצוי להחזיק ברכב צעצועים ומשחקים מתאימים שיספקו להם תעסוקה. אם אתם נוסעים עם ילדים ועם אדם מבוגר נוסף, השאירו בידיו את הטיפול בילדים, אם אתם לבד עם הילדים - הקפידו כי כל הציוד החיוני להם - שתייה, משחקים, מגבונים, מוצצים ועוד - יהיו נגישים להם ללא צורך בעזרתכם.

 


המידע האמור הוא מידע כללי בלבד ולא ישמש לקביעת החובות והזכויות עפ"י תנאי הפוליסה או ככלי לפרשנות.
התנאים המחייבים הם תנאי הפוליסה בלבד ובכל מקרה של סתירה בין עלון זה לבינם, יגברו תנאי הפוליסה. לחברה הזכות לעדכן את
התעריפים המופיעים בעלון לפי שיקול דעתה הבלעדי, בכל עת. האמור בעלון זה אינו תחליף לייעוץ המתחשב בצרכים המיוחדים של כל אדם.

אני רוצה להצטרף

ביטוח רכב
נדרש למלא את כל שדות הטופס
אני רוצה להצטרף