דלג לתוכן
ביטוח דירה ביטוח דירה
ביטוח דירה

ביטוח נזקי צנרת: כל מה שצריך לדעת

סביר מאוד להניח כי אין אחד מאתנו שלא חווה בעיות צנרת בביתו. לפתע מתפוצץ צינור - שעד לאותו רגע לא ידעתם בדיוק היכן הוא ממוקם - והמים מציפים את הדירה, מרטיבים בדרכם ריהוט ומסכנים ציוד אלקטרוני. לא רק שהחיים עוצרים באותו רגע - כי איך אפשר להמשיך לחיות בתוך בית מוצף - לרוב מדובר בבעיה שדורשת התערבות מיידית של בעל מקצוע מומחה שעלות עבודתו עשויה להיות די גבוהה. במילים אחרות, פיצוץ בצינור עלול ליצור הוצאה כלכלית כבדה. וכמובן שיש דוגמאות אחרות לנזקי צנרת, שמקורם אינם בפיצוץ (ועל כך בהמשך), אבל לא משנה הסיבה אשר משביתה את תשתיות המים בבית, כדי לפתור אותה צריך לרוב להשקיע לא מעט כסף. ולכאן נכנס ביטוח נזקי צנרת שמציעות חברות הביטוח השונות.

מה זה ביטוח נזקי צנרת?

ראשית, כשמו כן הוא, ביטוח נזקי צנרת נועד לשפות את בעל הנכס או דייר בנכס המבוטח בגין נזקים שנגרמו לדירה/בית פרטי ותכולתה בגלל בעיות בצנרת המים של הדירה.

שנית, וזה די מהותי, ביטוח נזקי צנרת נופל תחת המטריה של ביטוח דירה, כלומר הוא שייך לקטגוריית ביטוחי הדירה של חברות הביטוח השונות, אבל הוא הרחבה שנפרדת ממנו.

מה כולל בתוכו ביטוח דירה ומה זה אומר? ובכן, ביטוח דירה מתחלק לשניים: ביטוח מבנה וביטוח תכולה. ביטוח מבנה הוא הביטוח שמפצה אתכם בגין נזקים שנגרמו לקירות הדירה, התקרה, הרצפה וכל מה שמחובר אליה בדרך קבע. ביטוח תכולה מיועד לכיסוי נזקים או גניבה של תכולת הדירה שאינה מחוברת אליה בדרך קבע. כמו בכל ביטוח, גם בביטוח דירה יש את הביטוח הבסיסי ויש את ההרחבות, ואחת ההרחבות היותר רלוונטיות של ביטוח מבנה עבור כל מבוטח באשר הוא היא הרחבה של ביטוח נזקי צנרת.

כשמדובר בהרחבה זו, הכוונה בנזקי צנרת היא דליפת נוזלים מהצנרת של הדירה ולרוב טיפול בדליפה פירושה הוצאה כלכלית די כבדה, ומכאן חשיבותו של ביטוח נזקי צנרת.

מהם הגורמים לבעיות רטיבות בבית?

אם יש משהו שיכול להכניס כל בעל דירה ללחץ, זה לראות סימני רטיבות בקירות, תקרת או רצפת הדירה (כן, יש דבר כזה רטיבות שמחלחלת מתחת לרצפת הדירה). קיר שמתחיל להתקלף זה סממן ראשון לכך שהמים שזורמים בצינורות הדירה עשו את דרכם מחוץ לצינורות והם עכשיו נספגים בכל דבר שעומד בדרכם וגורמים לעיתים קרובות לנזק בלתי הפיך או לנזק שהתיקון שלו מצריך השקעה כספית גבוהה, פינוי זמן בלוח השנה וכוחות נפשיים.

את הגורמים לרטיבות בבית ניתן לחלק לשתי קבוצות: רטיבות כתוצאה מנזקי צנרת ורטיבות כתוצאה מבעיות איטום.

  • רטיבות מנזקי צנרת: רטיבות שמקורה בנזילה או בפיצוץ צנרת, גלוי או סמוי (סמוי הכוונה היא בתוך הקיר). כאשר מדובר בנזילה סמויה, ניתן לגלות אותה דרך סימני רטיבות על הקירות הסמוכים כמה שיותר לצינור ומעל הפאנלים. לרוב, רטיבות כזו מגיעה לגובה של עד 60 ס"מ מהרצפה כשהיא מתבטאת בקיר ומקורה בצינור שמצוי מתחת לרצפה. נזילה כזו יכולה להיות מהצנרת שמתחת לאמבטיה או מתחת למקלחון, או אף מהצנרת של מכשירים חשמליים שהמים הוא הבסיס לעבודתם דהיינו דוד חשמל, מכונת כביסה, מייבש כביסה, מדיח כלים ולעיתים בר של מים מינרליים. כל מכשיר כזה, ששואב מים מצינור כלשהו, יכול ליצור רטיבות מנזקי צנרת.
  • רטיבות מבעיות איטום (הרחבה שיש לרכוש ואינה כלולה בביטוח נזקי צנרת): כלל ידוע הוא שאיפה שעוברים מים, צריך ליצור שכבת איטום כדי שאם וכאשר תיווצר נזילה, המים לא יזרמו לשאר חלקי הדירה. כשמדובר על פנים הדירה, מדובר על איטום פנימי סביב האמבט , שירותים , כיורים , משטחי שישי במטבח וכלים סניטריים. כשל באיטום פנימי עשוי לגרום לחלחול של מים מתחת למרצפות (בעגה המקצועית זה נקרא "מים כלואים"), שיוצר רטיבות של שכבת החול שמתחת למרצפות, וכשכל החול רטוב, הוא עולה בצבע לבן כלפי מעלה דרך הרובה של הרצפות (לפתע מופיעים ערמות קטנות של חול לבן בקווי הרובה) ובהמשך המים עולים לקירות והסימן הראשון לכך הוא רטיבות בקו הפאנלים ורטיבות בחלק התחתון של הקיר, כפי שציינו לעיל.

 

אילו נזקים מכסה ביטוח נזקי צנרת?

רגע, אתם בטח שואלים את עצמכם: כיצד מגדירים נזקי צנרת? וכיצד מגדירים בעיות רטיבות? ואיזה מהנזקים האלו נכנס תחת המטריה של ביטוח נזקי צנרת? ובכן, נעשה לכם סדר. אלו הנזקים שמכסה ביטוח נזקי צנרת:

  • נזקי מים שנגרמים למבנה הדירה עצמה, דהיינו הקירות, התקרות והרצפה. לכן הרחבה זו היא אך ורק הרחבה של ביטוח מבנה, תחת המטריה של ביטוח דירה, ולא ניתן לרכוש אותה ללא רכישת ביטוח מבנה.
  • נזקי מים שנגרמו לצנרת של הדירה דהיינו לתשתית האינסטלציה שלה.


חשוב לדעת: ביטוח נזקי צנרת אינו מכסה בלאי טבעי של צנרת ואף לא את עלות המים שנזלו אלא רק את עלות הנזק הנגרם למבנה או לתכולה, בהתאם למפורט בפוליסה. כמו כן, ביטוח נזקי צנרת שהוא הרחבה של ביטוח מבנה אינו מכסה מפני נזקים שנגרמו לתכולת הדירה בגלל המים. כן ניתן לרכוש הרחבה לביטוח תכולה שהיא ביטוח לנזקי צנרת שיצרו נזקים לתכולת הבית. במילים אחרות, כאשר אתם עומדים לעשות ביטוח דירה, זכרו כי נזקי צנרת זו הרחבה שצריך לרכוש בנפרד, הן במקרה של ביטוח מבנה והן במקרה של ביטוח תכולה.

כיצד מטפלים בבעיות רטיבות בדירה?

האמת היא שזה די פשוט. דואגים לבדוק באופן קבוע את תקרות, קירות ורצפת הדירה ולחפש סימני רטיבות ולא להתעלם אפילו מהסימן הכי קטן. שנית, כשאתם חוששים שיש בעיית רטיבות בדירה, הזמינו בעל מקצוע שמתמחה בכך, התייעצו איתו - היום יש ציוד אלקטרוני מאוד חכם שמאתר נזילות ורטיבות לפי רמות לחות - השוו מחירים בין מספר בעלי מקצוע מומלצים, וכמובן - בדקו האם ביטוח הדירה שלכם כולל הרחבה בגין ביטוח נזקי צנרת.

אם וכאשר הביטוח אכן מכסה את הנזק שנגרם, לפני שאתם מזמינים בעל מקצוע ולפני שאתם מגישים תביעת ביטוח נזקי צנרת זכרו כי באפשרותכם לבחור בין 2 אפשרויות:

  • להזמין שרברב מבין רשימת בעלי המקצוע הכלולים בהסדר של חברת הביטוח. השרברב יגיע לדירה, יעריך את הנזק ויתקן אותו על חשבון חברת הביטוח, תוך קיזוז ההשתתפות העצמית של המבוטח לפי תנאי הפוליסה.
  • להזמין שרברב שאינו כלול בהסדר, לפי בחירתכם האישית (כלומר, באופן פרטי), אבל כן להזמין שמאי של חברת הביטוח שיבוא לדירה ויעריך את הנזק ועלותו. רק לאחר ביקור השמאי תאשר חברת הביטוח את עלות התיקון.


האם ביטוח מבנה כולל ביטוח נזקי צנרת?

ביטוח מבנה בסיסי אינו כולל ביטוח נזקי צנרת. זוהי הרחבה שצריך לרכוש בנפרד, כמובן לשיקול דעתו של המבוטח. עלותה אינה גבוהה בהשוואה לכיסוי הביטוחי שהיא מעניקה, ולכן מומלץ לרכוש אותה. בעיות צנרת הן בעיות די שכיחות, בכל מבנה באשר הוא.

טיפים חשובים לפני רכישת ביטוח נזקי צנרת

הנה כמה טיפים שחשוב לזכור לפני שאתם רוכשים ביטוח נזקי צנרת:

  • לוודא שההרחבה של ביטוח נזקי צנרת שאתם רוכשים היא הרלוונטית עבורכם: הרחבה בגין ביטוח מבנה או הרחבה בגין ביטוח תכולה.
  • שקלו לרכוש כיסוי לנזקי צד ג' שאותם נזקי צנרת יצרו. לעיתים קרובות, בעיות צנרת בדירה אחת, גורמות לנזק בדירה מתחת. אתם לא ממש רוצים שהדייר שגר מתחתכם יתבע אתכם, ותעמדו מול הוצאה כלכלית כבדה.

 שהקיר לא יתרטב: ביטוח נזקי צנרת בדירה עם מגדל: בעיות צנרת הן כנראה הבעיות הכי מלחיצות, כלכלית ונפשית, לכל בעל דירה באשר הוא. וכאשר הן מתעוררות, עדיף שתהיה מאחוריכן חברת ביטוח שתכסה את הוצאות הטיפול בהן. אצלנו במגדל תמצאו מגוון פוליסות של ביטוח דירה, שכוללות את ההרחבות של ביטוח נזקי צנרת, ויסייעו לכם להתמודד עם נזקי צנרת בצורה קלה, מהירה, יעילה וכלכלית יותר. לחצו כאן קבל הצעה ורכישה אונליין של ביטוח דירה.


המידע האמור הוא מידע כללי בלבד ולא ישמש לקביעת החובות והזכויות עפ"י תנאי הפוליסה או ככלי לפרשנות.
התנאים המחייבים הם תנאי הפוליסה בלבד ובכל מקרה של סתירה בין עלון זה לבינם, יגברו תנאי הפוליסה. לחברה הזכות לעדכן את
התעריפים המופיעים בעלון לפי שיקול דעתה הבלעדי, בכל עת. האמור בעלון זה אינו תחליף לייעוץ המתחשב בצרכים המיוחדים של כל אדם.

אני רוצה להצטרף

ביטוח דירה
נדרש למלא את כל שדות הטופס
אני רוצה להצטרף