דלג לתוכן
קרנות פנסיה

התקבלת לעבודה? אלו הן הזכויות הפנסיוניות שלך

רגע לפני שנרים כוסית לחיי המשרה החדשה שלך, אנחנו רוצים לדבר אתך קצת על הזכויות שלך

במסגרת צו ההרחבה לפנסיה חובה שנכנס לתוקף בשנת 2008, מחויב המעסיק לבטח כל עובד מגיל 21, או עובדת מגיל 20, בביטוח פנסיוני, באמצעות הפקדות, גם של העובד וגם של המעסיק, לקופת הביטוח הפנסיוני. בנוסף, מחויב המעסיק להפריש סכומים גם לרכיב הפיצויים.

במידה ויש ברשותך קרן פנסיה פעילה בזמן תחילת עבודה במקום חדש. המעסיק החדש מחוייב להעביר, כעבור שלושה חודשי עבודה או בסוף שנת המס, לפי המוקדם, את כל ההפרשות המגיעות לך מיומך הראשון רטרואקטיבית.

אם אין ברשותך ביטוח פנסיוני לפני הצטרפותך למקום העבודה החדש, בתום שישה חודשים מיום תחילת עבודתך, תוכר זכאותך לביטוח פנסיוני ועל המעסיק להפקיד בקרן הפנסיה את החלק שלו ואת שלך. זהו זה, רשמית הפכת לאדם שיש לו אופק פנסיוני.

ומה לגבי אפשרות בחירה?

גם כאן החוק לצדך. גם אם המעסיק מציע לך קרן פנסיה כלשהי, זכותך לקבוע מהו המוצר הפנסיוני המתאים לך ביותר: קרן פנסיה ביטוח מנהלים או קופת גמל, באיזו חברה לרכוש אותו, מי יהיה הסוכן שינהל עבורך את החיסכון הפנסיוני.

אז אחרי שדיברנו על זכויות, הגיע הזמן לדבר במספרים. כמה כסף ישקיע בך הבוס וכמה מהמשכורת שלך תושקע בקרן הפנסיה?

נכון לינואר 2018, שיעור ההפרשות המינימליות לקרן פנסיה הינם 18.5% מהשכר הקובע לפנסיה לפי הפירוט הבא:
6% על חשבון העובד (יירדו מהברוטו), 6.50% יופרשו לרכיב התגמולים על חשבון המעסיק ו-6% יופרשו ע"י המעסיק לרכיב פיצויים.
רוצה לדעת יותר על עולם הפנסיה? ללמוד יותר על המוצרים הפנסיוניים העומדים לרשותך ולשמוע עוד על המסלולים שאנו מציעים? ניתן להיכנס לאזור הפנסיה שלנו באתר מגדל ולהתעמק בנושא.


האמור לעיל אינו ייעוץ פנסיוני ואין להסתמך על המידע כתחליף ליעוץ פנסיוני.