דלג לתוכן
ביטוח רכב

צעירים נוהגים בטוח

כל מה שרצית לדעת על נהיגה בטוחה לצעירים

החברה בה אנו חיים מקדשת את הנעורים ומעדיפה את הצעיר והרענן על פני הבוגר והמנוסה אולם, על הכביש, היתרונות אותם אנו מייחסים לנעורים מתבטלים וחוסר הניסיון של הצעירים יכול להוות למעשה גורם לסכנת חיים.

צעירים חסרים מנוח

 

מה הופך את הנהג הצעיר לגורם סיכון מיוחד כאשר הוא אוחז בהגה?

נהיגה תחת השפעת אלכוהול - זהו פועל יוצא מתרבות הבילוי של הצעירים, המשפיעה באופן ישיר על איכות הנהיגה של הנהג ומסכן אותו.

עייפות - נובעת מנטייתם של הצעירים לישון פחות ולבלות יותר עד השעות הקטנות של הלילה.

נהיגה במהירות מופרזת - בין אם זה עקב לחץ חברתי, מן "קוד" נהיגה של צעירים, ובין אם הם פשוט ממהרים להספיק הכל, כ-33% מתאונות הדרכים בהן מעורבים נהגים צעירים, נגרמות עקב נהיגה במהירות מופרזת.

שימוש בסלולרי בשעת נהיגה - לא סוד הוא שכל התקשורת הבינאישית אצל צעירים מתרכזת במקשי האייפון, הנהיגה לא עוצרת בעדם מלהמשיך ולתקשר ויוצרת הסחת דעת מיותרת. כל אלה, בשילוב עם חוסר הניסיון בנהיגה וביטחון עצמי מופרז, גורמים לנהג הצעיר לחוש שהוא יכול להתמודד עם כל סיטואציה, וש"לו זה לא יקרה",התוצאה היא נהיגה המסכנת את עצמו ואת הנילווים לו, ללא פחד.

הורים, בואו נעזור להם לחזור הביתה בשלום!

הורים, בואו נעזור להם לחזור הביתה בשלום!



בפעמים הראשונות שתתלוו לילדכם בנסיעותיו כנהג חדש, אל תתביישו לערוך לו הכרות עם הרכב באותם תחומים אשר אינם כלולים בשעורי הנהיגה. דאגו שיתאים את מושב הנהג לגובהו ומידותיו, ערכו לו הכרות עם מיקום הגלגל החלופי למקרה של תקר, כמו גם המגבה, מפתח הגלגלים ומשולש האזהרה. למדו אותו מה עושים במקרה של תקלה - התנעה עם כבלים ושימוש בשירותי עזרה לרכב, כולל מסמך עם טלפונים שימושיים לשעת צרה, ואילו פרטים יש לקחת במידה וחס וחלילה קרתה תאונה.

  • הסבירו לילדכם את חשיבות הנהיגה ללא הפרעות והסחות דעת. כמה מסוכן לשוחח טלפון בעת הנהיגה, לכתוב הודעה או לקרוא מיילים. המליצו לו  להקצות זמן לפני הנהיגה כדי להתעדכן בהודעות חבריו, על מנת שלא יחוש צורך לספק את סקרנותו בשעת הנהיגה.
  • הגדירו לילדכם כללי התנהגות בנהיגה - אסרו על נהיגה תחת השפעת אלכוהול, בקשו להימנע משימוש בסלולרי בעת נהיגה, הזכירו לו מהי מהירות הנהיגה המותרת ואל תהססו להפעיל סנקציות במידה וילדיכם מפר את הכללים שהצבתם.
  • זכרו, כמו בכל דבר הקשור להורות, שאתם מהווים דוגמה אישית. נהגו בהתאם חוק ולכללי הזהירות הנכונים ובכך תראו לילדכם נהיגה זהירה מהי.

רישיון נהיגה מדורג

בישראל מנסים לנטרל את ההתנהגויות המסכנות את הנהג הצעיר ופועלים באמצעים שונים לסייע לו בלמידה הדרגתית של נהיגה זהירה, באופן המגביל את הנגישות לרכב אך במקביל מסייע בצבירת ניסיון חיוני בנהיגה. רישיון נהיגה מדורג הוא שיטה הנהוגה ברחבי העולם ומבוססת על חשיפת הנהג הצעיר לתנאי נהיגה שונים, ברמות סיכון גבוהות, באופן הדרגתי. הוראות בדבר הליך מתן רישיון נהיגה לנהג חדש צעיר שטרם מלאו לו 24 שנים קרי, היתר נהיגה לשישה חודשים, ביצוע תוכנית ליווי, תקופת ליווי ומתן רישיון נהיגה.


המידע האמור הוא מידע כללי בלבד ולא ישמש לקביעת החובות והזכויות עפ"י תנאי הפוליסה או ככלי לפרשנות.
התנאים המחייבים הם תנאי הפוליסה בלבד ובכל מקרה של סתירה בין עלון זה לבינם, יגברו תנאי הפוליסה. לחברה הזכות לעדכן את
התעריפים המופיעים בעלון לפי שיקול דעתה הבלעדי, בכל עת. האמור בעלון זה אינו תחליף לייעוץ המתחשב בצרכים המיוחדים של כל אדם.

אני רוצה להצטרף

ביטוח רכב
נדרש למלא את כל שדות הטופס
אני רוצה להצטרף