
-
פוליסה מסולקת
תאריך פרסום:
8.5.25
זמן קריאה:
1
דק'
בקצרה: פוליסה מסולקת או פוליסה מוקפאת, הינה תוכנית פוליסה עם מרכיב חסכון או ערכי פדיון, וכי למרות שתשלום הפרמיות בגינה הופסק – עדיין המבוטח לא פדה את הסכומי ם שנצברו בה. במקרה שכזה הפוליסה מוכרזת כפוליסה מסולקת ומתחילה לתפקד כתוכנית חיסכון


-
---
בהרחבה: ישנם לא מעט מצבים שבהם מופסקים העברות התשלומים להפקדה בתוכנית פוליסת ביטוח. במצב שכזה, שבו מפסיקים להעביר תשלומים לפוליסה - היא מוגדרת למעשה כפוליסה מסולקת (או פוליסה מוקפאת), ומתחילה להתנהל כמו תוכנית חיסכון.
הסיבות לאי הפקדה לפוליסה יכולות ל היות מגוונות ושונות – הקפאה זמנית של התוכנית, אי יכולת של המבוטח לעמוד בתשלומים, מעבר זמני בין תוכניות ועוד. כך או כך, כל עוד המבוטח לא פדה את ערכי הפדיון הצבורים בפוליסה המסולקת – הם צוברים למעשה ריבית בדומה להתנהלות של תוכנית חיסכון.
הקפאת פוליסה מוקפאת
לזכותו המבוטח קיימת אפשרות לבקש מחברת הביטוח להקפיא את הפוליסה בכל עת, אולם עליו לעשות זאת מראש ובכתב. לאחר הקפאת הפוליסה יפסק למעשה התשלום השוטף עבורה מצד המבוטח, כשמאידך, יתבטלו במקביל כל הכיסויים והזכויות הביטוחיים הכלולים בתוכנית עד שיחליט המבוטח אם ומתי לחדש אותה. יחד עם זאת, למרות שהפוליסה בעצם מוקפאת ולא פעילה, הכספים ממשיכים לצבור רווחים על הסכומים שנצברו בתוכנית בטרם הקפאתה. כך או כך, במקרה שבו מבוטח מחזיק פוליסה מסולקת, הרי שכדאי לו לבדוק את ערכי הפדיון שלה אם כמובן לא פדה אותה.
חידוש פוליסה מוקפאת
בטווח זמן של עד שנתיים מיום בו הוכרזה הפוליסה כמסולקת – רשאי המבוטח להגיש בקשה בכתב לצורך חידושה. במקרה שכזה, חידוש הכיסוי הביטוחי כפי שמופיע בתנאי הפוליסה, יותנה באישור חברת הביטוח בכתב, וייתכן כי המבוטח יידרש לערוך בדיקות שונות שיוכיחו את מצבו העכשווי, ויראו כי לא השתנה משמעותית בזמן שהפוליסה היתה בהקפאה. לרוב ייעשה חידוש הפוליסה עפ"י התנאים המופיעים בפוליסה המקורית של לפני תקופת ההקפאה.


רוצה לקבל הצעה משתלמת לביטוח בריאות?
כמה פרטים, אנחנו כבר נדאג להמשך
נושא
-
-
-
-
-
לידיעתך
הנך מאשר/ת ומסכים/ה שהמידע אודותיך בהצעה זו וכל מידע שיתקבל בעתיד, ישמרו במאגרי המידע של מגדל חברה לביטוח בע"מ ויתר חברות קבוצת מגדל (להלן: "קבוצת מגדל") וישמשו לכל עניין הקשור להצטרפות לביטוח, ליצירת קשר וניהול שוטף של תיק הביטוח. פניות במסגרת הניהול השוטף של הפוליסות יעשו באמצעי תקשורת, ככל שהדין יתיר. אי מסירת המידע עלולה למנוע מקבוצת מגדל את היכולת לספק לך את השירותים באופן מיטבי. המידע עשוי להיות מועבר לצדדים שלישיים לצורך המטרות הנ"ל לרבות, לסוכני ביטוח, בעלי רישיון, ספקים, מבטחי משנה ונותני שירותים בהתאם לחוק הגנת הפרטיות, התשמ"א-1981, הנך רשאי/ת לעיין במידע שנאסף אודותיך ולבקש את תיקונו אם נמצא שאינו שלם או מעודכן. למימוש זכות העיון ניתן לפנות למוקד קשרי הלקוחות בטלפון 03-9201010 או בדוא"ל mokedbi@migdal.co.il. מדיניות הפרטיות המלאה זמינה באתר הקבוצה ובאפליקציית מגדל.

ביטוח השתלות וטיפולים מיוחדים בחו"ל
ניתוחים וטיפולים מחליפי ניתוח בחו"ל
תרופות שאינן כלולות בסל הבריאות
ניתוחים וטיפולים מחליפי ניתוח בישראל
מ גדל מזור לסרטן
מגדל מזור מורחב
ייעוץ רפואי אונליין - כתב שירות
רפואה משלימה - כתב שירות
אבחון מהיר ושירותים בעת אשפוז - כתב שירות
ייעוץ ובדיקות אבחנתיות אמבולטורי
טיפולים בטכלונוגיות מתקדמות ואביזרים רפואיים
כתב שירות - טיפולים בהתפתחות הילד
כתב שירות - ביקור רופא ומעבדה עד הבית
ליויי רפואי וטיפולים אגב אירוע רפואי משמעותי
ביטוח אובדן כושר עבודה