דלג לתוכן
חיסכון פנסיוני

מה תקבל אם תחסוך במגדל?

המשמעות הכספית של חיסכון פנסיוני, עכשיו ובעתיד

החיסכון הפנסיוני הוא חלק מההוצאה השוטפת שלך היום והבסיס לאיכות החיים שלך בעתיד. זה הכסף שלך.
לפני שאתה מחליט, חשוב שתדע איך הוא מצטבר עבורך, איך תקבל אותו ומתי.

תכנון החיסכון הפנסיוני:

  • צבירת החיסכון בתוכניות לשכירים - החלק שלך והחלק של המעסיק:
    שכירים נהנים מחיסכון פנסיוני בשיתוף המעסיק שלהם כאשר מועד והיקף הזכאות משתנים מעובד לעובד. בכל מקרה, הן העובד והן המעסיק מפקידים כספים לתוכנית הפנסיונית אשר תהווה את מקור הכנסותיו של העובד לאחר פרישה לגמלאות. בגין הפקדותיו, עד תקרה המוגבלת בחוק, יכול העובד ליהנות מהטבות מס ובתנאי שהכנסותיו חייבות במס עבודה ראשונה.
  • צבירת החיסכון בתוכניות לעצמאיים:
    עצמאים יכולים להפקיד לתוכנית פנסיונית באופן אישי ואף ליהנות מהטבות במס בגין הפקדות אלו, בהתאם למגבלות הנהוגות בחוק. שכיר בעל הכנסה שאינה מבוטחת אצל המעסיק, יכול לחסוך בעצמו בגין שכר זה ככל עצמאי ובאותן מגבלות.
  • הטבות מס באפיקי חיסכון פנסיוני:
    מדינת ישראל מעודדת את החיסכון הפנסיוני של אזרחיה באמצעות הטבות מס הניתנות לחוסכים. ההטבות הניתנות הן זיכוי במס וניכוי ההכנסה החייבת במס. הן שכירים והן עצמאים אשר חייבים בתשלום מס הכנסה נהנים מהטבות המס בכפוף למגבלות ולדרישות החוק.
  • תמהיל החיסכון - פוליסות, קרנות, קופות
    כל חוסך לפנסיה מחליט באילו מוצרים ובאיזה היקף הוא יחסוך בכל מוצר. לרשות החוסך קופות משלמות לקצבה כגון פוליסת ביטוח לקצבה או קרן פנסיה, וקופות לא משלמות לקצבה כגון פוליסת ביטוח או קופת גמל. לכל מוצר היתרונות והחסרונות שלו ולכן חשוב לבנות תמהיל חיסכון העונה לדרישות החוסך.
  • מסלולי השקעה:
    מוצרים פנסיוניים רבים מאפשרים לחוסך בהם לבחור את מסלול ההשקעות בו יופקד הכסף שלו ואף להחליף מסלול זה מעת לעת. גמישות זו מאפשרת להתאים את מסלול ההשקעה לפי הטעמים האישיים המשתנים ומצב השוק המשתנה לאורך שנות החיסכון הרבות.
  • קצבה או היוון קצבה - איך ומתי תקבל את הכסף שצברת:
    את החיסכון הפנסיוני שלנו נוכל להתחיל לקבל לאחר גיל 60. ראשית נקבל קצבה שאינה פחותה מקצבת המינימום הנדרשת בחוק. במידה וחסכנו סכומי כסף גבוהים המזכים אותנו בקצבה גבוהה יותר, נוכל לבחור איזה חלק מהם למשוך כקצבה חודשית ואיזה חלק להוון כדי לקבלו כסכום אחד.
  • צעירים ומרוויחים - היתרון הכספי של התחלה מוקדמת:
    היתרון של כסף הנמצא בחיסכון הוא בעובדה כי הכסף "עובד" עבורנו. הכספים המושקעים צוברים תשואות ובזכות אפקט הריבית דריבית, ישנה חשיבות רבה לעובדה כי נתחיל לחסוך מוקדם.