דלג לתוכן
ביטוח דירה

מוכנות לרעידת אדמה - איך מתכוננים לרעידת אדמה?

כיצד ניתן להיערך לקראת רעידת אדמה, מה מומלץ להכין לשעת חירום ואיזה ביטוח כדאי לרכוש? כל המידע שיעזור לך להציל חיים ולמזער את הנזק לרכוש

איך תערך לרעידת אדמה?

כולנו יודעים כי לא ניתן לחזות אסונות טבע, אך בהחלט קיימת חשיבות להערכות לקראת רעידת אדמה ולנקוט באמצעים במגמה לנסות להקטין נזקים. רעידת אדמה יכולה להתרחש בישראל מחר או בעוד מספר שנים, מה שבטוח - אתה חייב להיערך לקראתה.

איך מתכוננים לרעידת אדמה

מהי רמת הסיכון בישראל?

רעידות אדמה המתרחשות בעולם, אמורות להדליק נורת אזהרה במיוחד אצל אזרחי המדינות המועדות לפורענות. ישראל שוכנת על השבר הסורי-אפריקאי, המהווה קו תפר בין שני לוחות טקטוניים ומתאפיין בפעילות גיאולוגית מרובה העלולה לגרום לרעידת אדמה. במהלך ההיסטוריה פקדו את אזורנו רעידות אדמה רבות וקשות והאחרונה התרחשה באילת בשנת 1995. בשנת 1927 התרחשה בבקעת הירדן רעידת אדמה הרסנית במיוחד. מכיון שלא ניתן לחזות את מועד ההתרחשות של רעידת אדמה, ישנה חשיבות לאופן ההיערכות שלנו לנושא. עליך להיות קשוב להתראות השונות ולא לאפשר לרעידות האדמה לתפוס אותך לא מוכן.

כיצד מיגון בתים יכול להקטין את הנזק?

למרות ההתראות החוזרות ושכיחותן של רעידות האדמה בישראל, מבנים רבים בארץ אינם מסוגלים להתמודד עם רעש אדמה חזק. מיגון בתים הוא כלי עזר חשוב ומשמעותי, שיכול למנוע אבידות בנפש ונזקים לרכוש בעת התרחשות האסון. כיום ישנם המון מבנים המצויים בסיכון. זאת מכיוון שרובם נבנו לפני שנות השמונים ולא מקנים יציבות העונה על דרישות התקן. סיכון רב קיים גם במוסדות החינוך שאינם מוכנים להתמודד עם רעש אדמה חזק. לכן, על האזרח מוטלת האחריות לוודא שמבנה מגוריהם עונה על דרישות התקן הישראלי לעמידות מבנים בשעת רעידת אדמה, על ידי בדיקה של מהנדס בעל הכשרה מתאימה. במידה והבית אינו עומד בדרישות, יש לפעול במהרה לחיזוקו.

מה יש להכין לשעת חירום?

מכיוון שרוב הפגיעות נגרמות מקריסת חפצים, דליפות גז ושברי זכוכיות, יש להכין את הבית והמתגוררים בו לקראת רעידת אדמה:

  • ייצוב רהיטים והצמדתם לקיר.
  • הנחת חפצים כבדים במקומות נמוכים.
  • תמיכה בבלוני גז, מזגנים ודודי חימום.
  • הסרת תמונות או מדפים התלויים מעל מיטות.
  • אחסון חומרים רעילים ודליקים במקום נעול והרחק מחום.
  • קביעה מראש על מקום בטוח אליו ניתן להימלט בשעת אסון.
  • תרגול סגירת מפסקים וברזים ראשיים.
  • הכנת ציוד חירום הכולל ערכת עזרה ראשונה, מלאי מים, מזון משומר, תרופות ופנסים.

איזה ביטוח כדאי לעשות?

ככלל אין המדינה מחויבת לפצות את אזרחיה במקרה של נזקים כתוצאה מרעידת אדמה לרכוש פרטי. אומנם קיים חוק פיצוי לנפגעי אסון טבע, אך הוא מעניק כיסוי רק לנזק שהביא לאובדן הכנסה. בנוסף, במידה והמדינה אכן תחליט לפצות את נפגעי הרעש אין ודאות שהכיסוי יהיה מלא. לכן מומלץ לרכוש פוליסת ביטוח עם כיסוי לנזקים כתוצאה מרעידת אדמה, מההווה פיתרון להתמודדות עם נזקים כבדים שעלולים להתרחש בעת אסון כאמור.


המידע האמור הוא מידע כללי בלבד ולא ישמש לקביעת החובות והזכויות עפ"י תנאי הפוליסה או ככלי לפרשנות.
התנאים המחייבים הם תנאי הפוליסה בלבד ובכל מקרה של סתירה בין עלון זה לבינם, יגברו תנאי הפוליסה. לחברה הזכות לעדכן את
התעריפים המופיעים בעלון לפי שיקול דעתה הבלעדי, בכל עת. האמור בעלון זה אינו תחליף לייעוץ המתחשב בצרכים המיוחדים של כל אדם.

אני רוצה להצטרף

ביטוח דירה
נדרש למלא את כל שדות הטופס
אני רוצה להצטרף