דלג לתוכן
ביטוח בריאות

אורח חיים בריא: הרווח כולו שלכם...

אורח חיים בריא

אין חולק על כך שבריאות טובה היא הדבר החשוב ביותר בחיים, ושבלעדיה איכות החיים עלולה להיפגע כך שיקשה עלינו ליהנות ולמצות את כל החוויות המרגשות שהחיים מזמנים לנו.
הדרך לשמור על הבריאות היא להימנע ככל האפשר מגורמי סיכון ותחלואה ולאמץ אורח חיים בריא, רגוע ומספק. כיום, העידן המודרני, מציע מגוון שיטות וכלים יעילים שיסייעו לכם לעשות את זה נכון, ולא פחות חשוב - לאמץ דרך חיים בריאה ולהתמיד בה ולא להישבר לאחר תקופה קצרה. אז... איך שומרים על אורח חיים בריא, במה חשוב להתמקד ואיך זה גם יכול להשתלם לכם? 

ממצאים מדעיים רבים מגלים כי ישנם כמה גורמים עיקריים התורמים לשמירה על הבריאות, כשהקפדה על כל אחד מהם יכולה לספק איכות חיים טובה ותחושת חיוניות לאורך זמן:

הימנעות מעישון

מחקרים רבים מוכיחים שוב ושוב כי העישון מזיק לבריאות, ולכן חשוב לשקול ברצינות גמילה מעישון שתספק לכם הרגשה פיזית משופרת, ניקוי רעלים מהגוף, נשימה קלה יותר, מראה עור מחודש, והערכה עצמי מחוזקת על כך שמצאתם בעצמכם את כוח הרצון לגבור על היצר ולהעניק לעצמכם מתנה בריאה. כיום ישנן לא מעט שיטות וסדנאות יעילות להפסקת עישון, אם באמצעות ניטרול הדחף, טיפול תרופתי או סדנאות מעשיות לגמילה.

תזונה נכונה ולא דיאטה

תזונה נכונה היא אחד הגורמים המשפיעים ביותר על איכות חיים, שביכולתה למנוע כולסטרול גבוה, השמנת יתר, תחושת כבדות ונפיחות והתפתחות של מחלות שונות. בעידן המודרני קיים היצע עשיר של מזון טרי ובריא שחשוב להעדיפו על פני מזון מתועש ומעובד, חטיפים, מתוקים ונשנושים רוויי סוכר, שומן ונתרן. על מנת לשמור על אורח חיים בריא חשוב לצרוך מדי יום את כל אבות המזון החיוניים, כמו ויטמינים, חלבונים, מינרלים וסיבים תזונתיים, לצד שתייה מים מספקת, ולהעשיר את התפריט היומי בירקות, פירות, קטניות, דגים, בשר דל שומן ועוד. כיום יש עשרות אתרים ואפליקציות המספקים שפע מתכונים בריאים וטעימים, שמוכיחים - יותר מאי פעם - שאוכל בריא בהחלט יכול גם לספק חוויה קולינרית טעימה ומענגת.

פעילות גופנית אונליין

אין כמו פעילות גופנית כדי לשמור על אורח חיים בריא, ויש לראות בה חלק בלתי נפרד משגרת היום-יום. הטרנד החם כיום הם ללא ספק אביזרים טכנולוגיים חכמים, המסייעים לשמור על כושר, כמו שעוני דופק, רצועות אימון, אפליקציות למעקב אונליין אחר האימונים וביגוד חכם לשריפת קלוריות. כך או כך, חשוב לבחור את הפעילות הגופנית המתאימה ביותר עבורכם לאורך זמן, ולזכור שהליכה למשל, היא פעילות קלה ליישום, המשפרת את תפקוד הלב, זרימת הדם והנשימה וגורמת למצב רוח חיובי, לירידה במשקל ולהפחתת הסיכון לתחלואה. ההמלצה היא לעשות הליכה של כ-45 דקות 4 פעמים בשבוע, ובהדרגה להעלות את הקצב ולהגיע בעתיד לריצה קלה או מאומצת יותר. כמובן, שגם שחייה, אימונים פונקציונליים וכל פעילות ספורטיבית אחרת ישפרו את סיבולת לב-ריאה וישחררו אנדרופינים טובים לשיכוך כאב ולשיפור מצב הרוח.

פחות מתח, יותר הנאות

מתח ולחץ הם בין הגורמים העיקריים לפגיעה באיכות החיים, בעיקר בעידן המודרני הלחוץ, העלול לגרום לפגיעה במערכת החיסונית, לשבץ מוחי, התקף לב, עלייה בלחץ הדם ולסוכרת. אחת הדרכים היעילות להפחתת מתח היא פשוט לנשום נכון, לאט ועמוק בסביבה רגועה ובעצימת עיניים. גם טיולים נעימים בחיק הטבע, מוזיקה אהובה, אמבטיה מהבילה, שחייה מרעננת, ספר טוב או שינה ערבה - יכולים להפחית את הלחץ, כמו גם עיסוק בפעילות אהובה, כמו יוגה, פיסול, צילום, ציור, או כל דבר שיגרום לכם להרגיש טוב עם עצמכם.

אני רוצה להצטרף

ביטוחי בריאות
נדרש למלא את כל שדות הטופס
  • יש לך כבר ביטוח בריאות פרטי?
אני רוצה להצטרף