דלג לתוכן
ביטוח רכב

טיפים לחיסכון בהוצאות הרכב

אחזקת רכב כבר אינה מוגדרת כ"מותרות", אך אין ספק שמדובר בתענוג יקר. הוצאות הדלק נוגסות כיום בחלק משמעותי מהתקציב החודשי של כל משפחה, אבל גם אם חשבתם שזה בלתי נמנע, עדיין יש מה לעשות.

קניתם רכב חדש ?תתחדשו!

קניתם רכב חדש ?תתחדשו!


לא תמיד קניית מכונית חדשה היא האפשרות החסכונית ביותר. מומחים ממליצים לקנות מכונית בת שנתיים שספגה את מרבית ירידת הערך אך עדיין חדש למדי, ולרוב עדיין באחריות היצרן. מכונית בבעלות חברת ליסינג עברה כנראה יותר קילומטרים, אך אין פירוש הדבר שתחזוקתה גרועה, כדאי לבקש את היסטוריית הטיפולים המלאה של המכונית ולברר מי הנהג שקיבל אותה מחברת הליסינג.
כדי לחסוך בדלק ובהוצאות אחזקה, בחרו דגם המתאים לצרכיכם. אל תקנו רכב שטח אם אינכם יורדים מהכביש ואל תרכשו מכונית גדולה אם אינכם מרבים לצאת מהעיר.

איך מתחזקים את הרכב?


החיסכון הגדול ביותר בתחזוקת הרכב הוא תוצאה ישירה של הטיפול בו. הקפידו לתחזק אותו, אם עורכים טיפולים תקופתיים בזמן ומקפידים להשתמש בחלפים באיכות טובה, הרכב יחזיק מעמד זמן רב יותר. כדי לשמור על הצמיגים, כדאי להצליב ביניהם כל 15 אלף ק"מ. כלומר, להעביר כל צמיג לפינה הנגדית לו, כך שהם יישחקו בצורה שווה. בנוסף, יש להקפיד על לחץ אוויר , לבדוק כל שבועיים ולמלא אוויר בהתאם ולשמור גם על איזון גלגלים- כיוון פרונט לא מומלץ להתפשר על הבטיחות ולקנות צמיגים משומשים. גם כשקונים צמיגים חדשים, אפשר לחסוך. מחיר צמיג חדש נע בין 250 - 700 שקל. המותגים הסיניים, המאושרים גם הם על ידי משרד התחבורה, בדרך כלל זולים יותר מהמותגים האירופיים או האמריקאיים בעשרות עד מאות אחוזים. גם הפרשי המחירים בכל מותג הם עצומים ולכן מומלץ לערוך סקר שוק בנושא.

דלק, בלעדיו לא נוכל לנסוע

  • הדרך הטובה ביותר לחסוך בהוצאות הרכב היא פשוט לנסוע פחות ולעשות במכונית שימוש מושכל יותר. למשל, אפשר לשלב שתי משימות בנסיעה אחת, ללכת או לרכב על אופניים למרחקים קצרים גם בריא יותר או בתחבורה ציבורית אם יש קווים נוחים.
  • נסיעה בחברותא (Car Pool) - קיימים כיום אתרי אינטרנט המאפשרים לכם לאתר שותף קבוע לנסיעה ובכך לחסוך בהוצאות הדלק.
  • הפעלת מזגן מגדילה את צריכת הדלק ב - 10% בממוצע במהירות של יותר מ-80 קמ"ש. בעונת החורף ואפילו כבר בסתיו, מומלץ להפחית את השימוש במזגן.
  • שפרו את סגנון הנהיגה. בנהיגה אגרסיבית (עם האצות עזות ובלימות חזקות) כמות הדלק הנצרכת כפולה מזו הנצרכת בנהיגה מתונה. נהיגה מתונה ובטוחה 80 - 90 קמ"ש) גם תאריך את חיי המכונית וגם את חייכם).
  • אם יש לכם גגון על הרכב ואינכם עושים בו שימוש קבוע, וותרו עליו. רוקנו את תא המטען מפריטים לא נחוצים - מכונית כבדה צורכת יותר דלק.
  • תכננו את מסלול הנסיעה ליעד לא מוכר בעזרת מפה/waze, כדי להימנע מסיבובים מיותרים ואם ניתן, הימנעו מנסיעות בשעות העומס.
  • תזמנו את התדלוק - תדלקו בשעות הבוקר המוקדמות או בשעות הערב המאוחרות, כשהטמפרטורה בחוץ קרירה והדלק דחוס יותר.
  • השתדלו לא לתדלק בשבתות ובחגים, במרבית תחנות הדלק של החברות הגדולות גובים דמי שירות של 2-2.5 ש"ח לתדלוק בשבת ובימי חג.
  • תדלקו במשאבות תדלוק עצמי, כך תחסכו כ- 25-35 אגורות לליטר בנזין בכל תדלוק.
  • חפשו את התחנות הזולות, רשימה מעודכנת של תחנות אלה ניתן למצוא באתרי אינטרנט בחיפוש לפי מילות המפתח "תחנות דלק זולות". תחנות אלה נדירות בגוש דן וממוקמות בעיקר צפונית לנתניה ודרומה לרחובות-אשדוד. תדלוק בתחנות של חברות דלק קטנות כמעט תמיד יעלה פחות.

המידע האמור הוא מידע כללי בלבד ולא ישמש לקביעת החובות והזכויות עפ"י תנאי הפוליסה או ככלי לפרשנות.
התנאים המחייבים הם תנאי הפוליסה בלבד ובכל מקרה של סתירה בין עלון זה לבינם, יגברו תנאי הפוליסה. לחברה הזכות לעדכן את
התעריפים המופיעים בעלון לפי שיקול דעתה הבלעדי, בכל עת. האמור בעלון זה אינו תחליף לייעוץ המתחשב בצרכים המיוחדים של כל אדם.

אני רוצה להצטרף

ביטוח רכב
נדרש למלא את כל שדות הטופס
אני רוצה להצטרף