דלג לתוכן
ביטוח נסיעות לחו"ל

ביטוח נסיעות לחו"ל: לטוס בראש שקט

אחד הסידורים הכמעט אחרונים - אבל לא מהפחות חשובים - שאנחנו נוהגים לעשות רגע לפני שאנחנו טסים וחוצים את גבולות מדינת ישראל, היא רכישת ביטוח נסיעות לחו"ל. וכאשר אנחנו עומדים לעשות אותו, אנחנו תמיד שואלים את עצמנו: רגע, כמה עולה ביטוח נסיעות לחו"ל? ובכן, כדי לענות על שאלה זו וכדי שתקבלו תשובה מפורטת, נסביר כאן מהו ביטוח נסיעות לחו"ל וכיצד נקבעת עלותו - כפועל יוצא של הכיסויים השונים שהוא מעניק. תעשו צ'ק אין, בורדינג, תתיישבו על המושב ו...טיסה וקריאה נעימה.

כמה עולה ביטוח נסיעות לחו"ל?

ביטוח נסיעות לחו"ל אינו חובה על פי חוק. להבדיל מביטוח חובה לרכב, אין חוק במדינת ישראל שמחייב אתכם לעשות ביטוח נסיעות לפני שאתם יוצאים מגבולות ישראל. זהו ביטוח שרכישתו נתונה אך ורק לשיקול דעתכם, ואף אחד לא יכול לחייב אתכם לעשות אותו.

בישראל, נזכיר, קיים חוק ביטוח בריאות ממלכתי שמאפשר לאזרחי המדינה לקבל טיפול רפואי במקרה הצורך, אבל הוא תקף רק בתוך גבולות ישראל. ולכן, גם אם יצאתם את גבולות הארץ רק לכמה שעות, חוק ביטוח בריאות ממלכתי לא יאפשר לכם לקבל טיפול רפואי, כל עוד אתם מחוץ לגבולות ישראל. זאת הסיבה שחשיבותו של ביטוח נסיעות לחו"ל היא גבוהה. זוהי האפשרות היחידה שלכם להיות מכוסים הן מבחינה רפואית והן מבחינת נזק למטען מחוץ לגבולות הארץ.

רכישת ביטוח נסיעות לחו"ל עונה על הצורך להימנע מהוצאות מאוד גבוהות שאתם עלולים לשאת בהן בעצמכם במקרה של מצב חירום, ולרוב יש שני סוגים של מצבי חירום: הראשון, כיסוי רפואי דהיינו לבטח את עצמכם במקרה ונקלעתם חס וחלילה למצב חירום רפואי; השנייה, כיסוי מטען (מזוודות, מכשירים אלקטרוניים יקרי ערך ועוד) שעלול ללכת לאיבוד או להיגנב.

המחיר של ביטוח נסיעות לחו"ל יכול להשתנות מחברה לחברה ובהתאם למאפייני הנוסע והנסיעה. אפשר להעריך שמדובר בהוצאה של החל מ-10 שקלים ליום אחד, וכמה עשרות שקלים לכל משך הנסיעה, בעיקר בנסיעות קצרות, של פחות מ-14 יום. המחיר תלוי גם בהרחבות שנרכשות. רוב חברות הביטוח מוכרות חבילת ביטוח נסיעות לחו"ל בסיסית עבור 14 יום במקסימום. כמובן שאם השהייה מתארכת, צריך להאריך גם את הביטוח, והעלות שלו מתייקרת בהתאם. לכן, במקרים שיש סיכוי שתאריכו את הנסיעה, כדאי לברר מול חברת הביטוח מראש כמה עולה ביטוח נסיעות לחו"ל ליום נוסף מעבר לחבילה הבסיסית.

מה משפיע על המחיר של ביטוח נסיעות לחו"ל?

רגע, אתם בטח תוהים: האם זה משנה לאן אתם טסים? האם המחיר של ביטוח נסיעות כשמדובר בנסיעה לניו יורק, ארה"ב שונה מזה של נסיעה לאמסטרדם, הולנד או זה של יוהנסבורג, צפון אפריקה? אז כן, למדינת היעד אליה אתם טסים יש השפעה על המחיר של ביטוח הנסיעות, אבל לא מדובר בקריטריון היחיד שקובע כמה עולה ביטוח נסיעות לחו"ל.

אפשר לחלק את הקריטריונים שמשפיעים על המחיר של ביטוח נסיעות לחו"ל ל-2 קטגוריות שונות:

  • מאפייני הנוסע: כאן הכוונה היא לגילו ולמצבו הרפואי של הנוסע, כלומר האם הוא סובל ממחלה קבועה או זמנית ו/או נוטל תרופות קבועות (ניתן לרכוש הרחבות מתאימות, כולל בגין היריון); כמו כן, במאפייני הנוסע מתייחסת חברת הביטוח למטען שהוא נושא עימו, ואם מדובר במטען יקר דוגמת מחשב נייד, ניתן לרכוש הרחבה מתאימה.
  • מאפייני הטיול: מלבד זהות מדינת היעד (הדגש הוא בעיקר על ההבדל בין מדינות מפותחות למדינות מתפתחות), במאפייני הטיול הכוונה היא למידת הסיכון שהנוסע ייקח על עצמו במהלך הנסיעה. האם יצא לחופשת סקי או לחופשת ספורט אתגרי אחר? בגין טיולים כאלו מומלץ לרכוש הרחבות מתאימות.

 

כיצד ניתן להוזיל את מחיר ביטוח הנסיעות לחו"ל?

בראש ובראשונה, כדי להוזיל את המחיר של ביטוח נסיעות לחו"ל, מומלץ לערוך השוואה בין החברות השונות. שנית, הקפידו לתת לחברת הביטוח את כל הפרטים המדויקים עליכם ועל הנסיעה (הגיל, אורך הנסיעה, יעד הנסיעה וכדומה) כדי שזו תתפור לכם חבילת ביטוח שתפורה למידותיכם. שלישית, מומלץ לרכוש רק את ההרחבות שאתם אכן מאמינים שאתם עשויים להזדקק להן.

לטוס במטוס, לבטח במגדל: אז רגע לפני שאתם עולים על טיסה ורגע לפני שאתם רוכשים ביטוח נסיעות לחו"ל, חשוב שתבררו לעומק מה בדיוק כוללת הפוליסה ולוודא שהיא עונה במדויק על מצבכם האישי והרפואי, וכן שהיא מותאמת לאופי הנסיעה וליעד אליו אתם טסים. מגדל מאפשרת לכם לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל אונליין המתאימה בדיוק לכם ולמאפייני הנסיעה.