דלג לתוכן
ביטוח נסיעות לחו"ל

טסים לחו"ל? קבלו טיפים מנצחים

ניתוחים פרטיים בחו"ל

איזה כיף! אתם עומדים לטוס לחו"ל ולשנות מעט אווירה, אפילו אם מדובר בנסיעת עבודה. נכון שתמיד לפני כל טיסה אתם מרגישים טרודים, בעיקר בגלל שיש לא מעט סידורים שקשורים לטיסה ולנסיעה עצמה? ובכן, כאן נעשה לכם סדר כיצד להפוך כל חופשה בחו"ל, כולל נסיעת עבודה, להרבה יותר פשוטה. ננסה לצמצם את כל כאבי הראש הקטנים הללו שקשורים ליציאה מגבולות ישראל, ולהפוך את התהליך של נסיעה לחו"ל לכמה שיותר יעיל.

לפני הכול, באיזה סוג של חופשה/נסיעה מדובר?

לפני שאתם מתחילים לארוז, ענו לעצמכם על השאלה: באיזה סוג של חופשה/נסיעה מדובר? לכל חופשה צריך להתאים את הכבודה הנכונה, לתכנן את התקציב החסכוני ביותר ועוד.
ראשית, נבדיל בין נסיעה שהיא למטרות חופשה לבין נסיעה שהיא למטרות עבודה. ברוב המקרים, נסיעה שהיא למטרות חופשה היא באחריותכם הבלעדית. כל עוד אתם לא נעזרים בבעל מקצוע כלשהו, דוגמת סוכן נסיעות או נוסעים במסגרת טיול מאורגן, כל מה שצריך לעשות ולהכין לפני הטיסה הוא על כתפכם ולשם כך התכנסנו כאן. במקרה של נסיעת עבודה, לא מעט מהאחריות היא על כתפי המעסיק (או מי שאחראי על נסיעות עובדים בארגון בו אתם עובדים). לרוב, המעסיק דואג לרכישת כרטיסי הטיסה והזמנת חדר בבית מלון, וכמובן - הלו"ז של השהייה בחו"ל - אבל עדיין יש לא מעט דברים שאתם צריכים לדאוג להם בעצמכם.
מלבד מטרת הנסיעה, נסיעות לחו"ל נבדלות ביניהן לפי אורך השהות בחו"ל (ימים או שבועות) ולפי זהות האנשים עימם אתם נוסעים (בהנחה שאתם לא נוסעים לבד). יש כאלו שטסים עם בני/בנות הזוג (לרוב מדובר בחופשה רומנטית); יש כאלו שטסים עם חברים (לעיתים זו החופשה שאחרי השירות הצבאי); יש כאלו שטסים עם המשפחה הגרעינית (רק הורים וילדים); יש כאלו שטסים עם המשפחה המורחבת (הסבא והסבתא, הדודה והדוד); יש הורה שטס רק עם אחד מילדיו (בעוד ההורה השני נותר בישראל עם יתר הילדים), ויש כאלו שטסים במסגרת טיול מאורגן, וגם עבורם חלק מהטיפים שתיכף נפרט יכולים להיות רלוונטיים.

מה צריך לקחת בחשבון לפני כל טיסה ולא משנה אופייה?

לפני שאתם מתחילים לארוז, יש כמה וכמה סוגיות שאתם צריכים לקחת בחשבון כדי שהחופשה או נסיעת העבודה תהיה כמה שיותר יעילה, ותעבור ללא בעיות כלשהן.
ואלו סוגיות שחייבות להיפטר לפני היציאה מישראל:
תוקף הדרכון: לפני הכול, וודאו שהדרכון שלכם בתוקף, ועדיף שתוקפו יפוג אחרי שתחזרו לישראל.
מזג האוויר: מהו מזג האוויר במדינת היעד ובתאריכים שבהם תשהו בה? היעזרו באפליקציות השונות כדי לברר זאת (גוגל לבטח תדע), התאימו את הביגוד אותו אתם אורזים ותכננו את הטיול לפי מזג האוויר.
✔ חיסונים נדרשים: אם אתם נוסעים למדינה מתפתחת, ייתכן שתדרשו לעשות חיסונים לבל תידבקו במחלות מסכנות. באתר משרד הבריאות יש הוראות מפורטות בנושא (לינק לקישור משרד הבריאות: https://www.gov.il/he/service/vaccination_abroad)
מט"ח: הצטיידו, לפי שיקולכם, במטבע זר של יעד הנסיעה ונסו שיהיו לכם כמה שיותר שטרות קטנים (לא תמיד לנהג המונית שייקח אתכם משדה התעופה לבית המלון יהיה עודף...). במקרה של כרטיס אשראי, וודאו כי ברשותכם כרטיס אשראי בינלאומי, כלומר שניתן להשתמש בו מחוץ לגבולות ישראל.
רישיון נהיגה בינלאומי: אם תשכרו רכב במהלך הנסיעה בחו"ל, בדקו אם במדינת היעד אתם זקוקים לרישיון נהיגה בינלאומי, ואם אכן יש צורך - פנו לתחנה הקרובה לביתכם והוציאו כזה. (לינק לרשימת תחנות באתר משרד התחבורה: https://www.gov.il/he/departments/dynamiccollectors/photo_driving_license_stock?skip=0)

10 טיפים מנצחים לחופשה מושלמת בחו"ל


הכינו רשימה קבועה של כל מה שצריך לעשות לפני טיסה וכן רשימות אריזה: כנסו ל-Notes בסמארטפון שלכם, והכינו רשימה (היעזרו במה שכתבנו לעיל ונכתוב בהמשך) של כל מה שצריך לעשות לפני טיסה. ככה לא תצטרכו לחשוב כל פעם מחדש מה נדרש מכם ולחשוש ששכחתם משהו. כמו כן, שוב, גשו ל-Notes והכינו רשימות אריזה מותאמות לפי מטרת הנסיעה: חופשה או נסיעת עבודה. האמינו לנו, ככה לא תשכחו כלום.
תכננו מראש. גם את התקציב: אם זו חופשה קצרה, חשוב לתכנן אותה מראש כך שיהיה מספיק זמן ליהנות מכמה שיותר אטרקציות. תכנון מראש כולל, בין היתר, רכישת כרטיסים מראש לאטרקציות כאלו ואחרות אונליין עוד לפני הטיסה. אם זו חופשה ארוכה, אל תשכחו שאולי תזדקקו לשירותי מכבסה.
צלמו את הדרכונים: דאגו לצלם את הדרכונים ולשמור את העותק המצולם עמכם כך שאם חלילה ייגנבו או יאבדו - תמיד תוכלו להציג את העותק המצולם. מומלץ לצלם את הדרכונים בנייד, לשלוח לעצמכם את התמונה במייל וכן להדפיס עותק פיזי של הצילום ולשמור במקום נפרד מהמקום שבו אתם מחזיקים את הדרכונים.
✔ לעשות ביטוח נסיעות לחו"ל: כדי שהחופשה או נסיעת העבודה תהיה באמת מושלמת, יש לזכור לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל.
לרכוש כרטיס sim מקומי או לרכוש eSIM: ברוב בתי המלון ברחבי העולם יש אינטרנט אלחוטי (Wifi) חינמי, אך אם אתם לא רוצים להיתקע בלי אינטרנט בדיוק כשתזדקקו לו - אתם יכולים לרכוש sim מקומי (פיזי) או eSIM (דיגיטלי) כשהאחרון מוזיל משמעותית את עלות חבילות הגלישה בחו"ל שמציעות חברות התקשורת הישראליות.
להוריד אפליקציות רלוונטיות: לפני שאתם חוצים את גבולות ישראל, מומלץ להוריד לנייד אפליקציות מוכוונות לתיירים שיסייעו לכם להתמצא במדינת היעד, ולקבל המלצות על מסעדות וכדומה.
לבדוק את סוגי שקעי החשמל במדינת היעד: מכיוון שהסמארטפון שלכם הוא בן לוויה בלתי נפרד, בדקו את סוג השקע במדינת היעד ובמידת הצורך, היערכו עם מתאם חשמלי מתאים.
הקפידו שמשקל וגדלי הכבודה תואם את כללי חברת התעופה: לכל חברת התעופה יש את כללי הכבודה שלה, דהיינו איזה סוג של תיק ניתן להעלות לטיסה ומהו המשקל המרבי של הכבודה שאתם שולחים. בדקו זאת באתר חברת התעופה הרלוונטית כדי שלא תאלצו להוסיף סכומי כסף או להתחיל להעביר חפצים מתיק לתיק באמצע הצ'ק אין.
אל תשכחו מטענים, נייחים וניידים: פשוט אל תשכחו. קחו כמה שיותר. הרי הדבר האחרון שאתם רוצים זה להיתקע עם 1%בסוללה של הסמארטפון.
השאירו את פרטי הנסיעה אצל קרוב משפחה, על כל מקרה שלא יקרה: על כל מקרה שלא יקרה, ובמיוחד כשאתם טסים לבד, עדכנו את יקיריכם בישראל לאן אתם טסים ומתי והשאירו אצלם את פרטי הנסיעה (באיזה בית מלון תשהו וכדומה). תמיד מומלץ שמישהו בארץ יידע איפה אתם ואיך להשיג אתכם.

לא משנה מאיזו סיבה אתה טסים, "מגדל" מאחוריכם:

אז אם אתם עומדים לטוס, ולא משנה עם מי, מה הסיבה ולכמה זמן, אל תשכחו שביטוח נסיעות בחו"ל הוא צורך ולא מוצר מותרות. ל"מגדל", כאחת מחברות הביטוח המובילות בישראל, יש חבילות של ביטוח נסיעות לחו"ל שמותאמות לכל נוסע וצרכיו. הקליקו ובטחו עצמכם.

 

 המידע האמור הוא מידע כללי בלבד ולא ישמש לקביעת החובות והזכויות עפ"י תנאי הפוליסה או ככלי לפרשנות. התנאים המחייבים הם תנאי הפוליסה בלבד ובכל מקרה של סתירה בין עלון זה לבינם, יגברו תנאי הפוליסה. לחברה הזכות לעדכן את התעריפים המופיעים בעלון לפי שיקול דעתה הבלעדי, בכל עת. האמור בעלון זה אינו תחליף לייעוץ המתחשב בצרכים המיוחדים של כל אדם.