דלג לתוכן
ביטוח נסיעות לחו"ל

ביטוח נסיעות לחו"ל - כל מה שצריך לדעת

איזה כיף! אתם עומדים לטוס לחו"ל. בחרתם טיסות, הזמנתם חדר במלון מפנק ואתם כבר יודעים באילו אתרי תיירות תבקרו ביעד שאליו תטוסו. ארזתם מזוודה, תיק קטן למטוס (לא לשכוח מטען לסמארטפון), הצטיידתם במט"ח, רכשתם חבילת גלישה סלולרית ו...רגע, אתם חוששים ששכחתם משהו...מה זה? אהה! ביטוח נסיעות לחו"ל. כן, רכישת ביטוח נסיעות לחו"ל היא תמיד בין הסידורים הקטנים האחרונים שמומלץ לעשות לפני שעולים על טיסה, ולא משנה לאן. ונכון, כשאתם נזכרים בכך לפעמים אתם שואלים את עצמכם למה כדאי לי לרכוש אותו, ומה מכסה ביטוח נסיעות לחו"ל - ולכן אנחנו כאן כדי להשיב לכם על כל השאלות הללו.

למרות שמדובר בסידור אחד קטן שמומלץ לעשות לפני כל טיסה, חשיבותו היא גדולה מאין כמותה - ולעיתים כשמתרגשים לפני חופשה בחו"ל, לא חושבים על הגרוע מכל וזה בסדר - אבל תיכף תבינו למה צריך ביטוח נסיעות לחו"ל, ולא תהססו לעשותו לפני כל נסיעה, ממש כפי שאתם דואגים לחבילת גלישה סלולרית (או eSIM, מה שנוח לכם)

למה צריך ביטוח נסיעות לחו"ל?

רגע, אתם שואלים את עצמכם מספר ימים לפני הטיסה: למה צריך ביטוח נסיעות לחו"ל? מה כבר יכול לקרות שיגרום לי להפעיל את הביטוח? לי זה לא יקרה, אתם לבטח אומרים לעצמכם. אני לא אאבד את המזוודה, אני לא אפול ואשבור את הרגל. הכול יהיה בסדר. אז אנחנו באמת מאחלים לכם שהכול יעבור בשלום מהרגע שתעלו על המטוס ועד לרגע שתנחתו בחזרה בישראל, אבל אתם אף פעם לא יכולים לדעת מה יקרה. ביטוח, כששמו כן הוא, מבטח אתכם במקרה של מצבי חירום ולעיתים אפילו במהלך חופשה בחו"ל מתרחשים מצבי חירום, מהקטן ביותר ועד הגדול ביותר ואו אז אתם מנגבים את אגלי הזיעה מהמצח ואומרים: וואו, איזה מזל שרכשנו ביטוח נסיעות לחו"ל.
בישראל, חוק ביטוח בריאות ממלכתי מאפשר לכם לקבל טיפול רפואי במקרה הצורך, אבל הוא תקף רק בתוך גבולות ישראל. ולכן, גם אם יצאתם את גבולות הארץ רק לכמה שעות, חוק ביטוח בריאות ממלכתי לא יאפשר לכם קבלת טיפול רפואי, כל עוד אתם מחוץ לגבולות ישראל. זאת הסיבה שחשיבותו של ביטוח נסיעות לחו"ל היא גבוהה. זוהי האפשרות היחידה שלכם להיות מכוסים הן מבחינה רפואית והן מבחינת נזק למטען מחוץ לגבולות הארץ.

לפני הכול נדגיש כי ביטוח נסיעות לחו"ל אינו חובה על פי חוק. להבדיל מביטוח חובה לרכב, אין חוק במדינת ישראל שמחייב אתכם לעשות ביטוח נסיעות לפני שאתם יוצאים מגבולות ישראל. זהו ביטוח שרכישתו נתונה אך ורק לשיקול דעתכם, ואף אחד לא יכול לחייב אתכם לעשות אותו. אז למה הוא קיים? כמו שנהוג לאמור: ליתר ביטחון. עלויות ביטוחי הנסיעות הן די נמוכות (גג כמה עשרות בודדות של שקלים ליום), שוות לכל נפש, ולכן הן לא כבדות לכיס מצד אחד, ומצד שני - מעניקות שקט נפשי, ומה חשוב יותר מזה כאשר טסים לחופשה?

בגדול, התשובה לשאלה למה צריך ביטוח נסיעות לחו"ל היא הצורך להימנע מהוצאות מאוד גבוהות שאתם עלולים לשאת בהן בעצמכם במקרה של מצב חירום, ולרוב יש שני סוגים של מצבי חירום: הראשונה, כיסוי רפואי דהיינו לבטח את עצמכם במקרה ונקלעתם חס וחלילה למצב חירום רפואי (תיכף נפרט); השנייה, כיסוי מטען (מזוודות, מכשירים אלקטרוניים יקרי ערך ועוד, נפרט בהמשך) שעלול ללכת לאיבוד או להיגנב. יש מצב חירום אחר, לרוב ביטול/קיצור נסיעה, אבל הוא פחות שכיח מהשניים לעיל ועליו נפרט בהמשך.

מה חשוב לבדוק לפני שרוכשים ביטוח נסיעות?

למרות שמדובר בסידור קטן אחרון לפני ההגעה לשדה התעופה, מומלץ לא לעשות ביטוח נסיעות על רגל אחת ולבדוק מה כולל ביטוח נסיעות באופן כללי ומה כוללת הפוליסה הספציפית שמוצעת לכם. למעשה, קחו כמה דקות, ועד כמה שזה נשמע מעט מדכא, חישבו על כל תסריט גרוע שעלול להתרחש ובגינו תאלצו להפעיל את הביטוח. הבדיקה הזו תאפשר לחברת הביטוח לתפור לכם את הפוליסה שמתאימה למידותיכם, ותאפשר לכם לטוס בראש שקט.

1. מצב רפואי נתון: כפי שציינו לעיל, כיסוי רפואי הוא הכיסוי החשוב ביותר שמעניק ביטוח נסיעות לחו"ל. אז לפני שאתם רוכשים ביטוח נסיעות, עצרו לרגע ותבדקו אלו נתונים אתם צריכים להעניק לחברת הביטוח כדי שתתאים לכם את הפוליסה לפי מצב בריאותכם: האם אתם נוטלים תרופות קבועות או סובלים ממחלות כרוניות? האם אתן בהיריון עד שבוע 32?

2. יעד הנסיעה: חישבו רגע, האם היעד אליו אתם נוסעים נחשב למסוכן בריאותית? האם מחלות מדבקות מסוכנות הן שכיחות בין גבולותיו (מדינות עולם שלישי)? האם ניתן לסמוך על תשתיות מערכת הבריאות במדינת היעד (בתי חולים וכדומה)?

3. אופי הנסיעה: מה אתם עומדים לעשות במהלך החופשה? לקפוץ באנג'י? לעשות צניחה חופשית? כל פעילות אתגרית מעלה את הסיכון שיקרה לכם משהו רע. אנחנו לא רוצים להבהיל אתכם, אנחנו פשוט דואגים לכם.

מה מכסה ביטוח נסיעות לחו"ל?

אנחנו יודעים, לפעמים בלחץ הסידורים שלפני הנסיעה, אין לכם הרבה זמן להבין מה כולל ביטוח נסיעות כזה או אחר ומה מכסה ביטוח נסיעות לחו"ל. אתם פשוט רוצים לעשות אותו, ומקווים שלא תצטרכו להפעיל אותו. ועדיין, כדאי שתדעו איזה כיסויים הוא מעניק - זה יצריך מכם רק כמה דקות של תשומת לב - וזאת על מנת שתהיו הרבה יותר מוכנים, אם וכאשר תקלעו לסיטואציה שתאלץ אתכם להפעיל את הביטוח. אז הנה הכיסויים הנכללים בביטוח נסיעות הכי בסיסי של "מגדל" (נסיעה של עד 14 יום ועד גיל 60). על ההרחבות נרחיב בהמשך:

1.כיסוי רפואי: אם חס וחלילה, במהלך שהותכם בחו"ל, חליתם ואתם זקוקים לאשפוז או נקלעתם למצב חירום רפואי (תאונת דרכים וכדומה), הכיסוי יממן עבורכם את עלות הטיפול הרפואי כל זמן שאתם בחו"ל. במקרה של "מגדל", הפוליסה הבסיסית כוללת כיסוי הוצאות רפואיות של עד 5 מיליון שקל (!) פנוי לבית החולים והטסה רפואית עד גבול האחריות המרבית ו/או הטסת מלווה למקום אשפוז המבוטח בחו''ל.

2. כיסוי לתרופות שאתם נאלצים לרכוש בחו"ל עד 10 אלף דולר ואף טיפול חירום בשיניים עד 1,500 דולר.

 

מתי לרכוש ביטוח נסיעות?

להבדיל מרכישת כרטיס טיסה או חדר בבית מלון, אין צורך לרכוש ביטוח נסיעות חודשים לפני הנסיעה. ההמלצה שלנו היא לרכוש אותו לאחר ששילמתם בגין כל מרכיבי החופשה, ואתם מתחילים לארוז את המזוודה. אם מרכיב הכיסוי של ביטול או קיצור נסיעה הוא מאוד מהותי עבורכם, עדיף לא לחכות לרגע הממש אחרון ולבדוק את תנאי הפוליסה לגבי מרכיב זה, וזאת מכיוון שהפוליסה במקרה דנן נכנסת לתוקף עוד כאשר אתם בארץ.
תחשבו, זה כמו עסקה ואם ביטלתם את הטיסה ואתם עדיין בארץ, אז הביטוח צריך להיות בתוקף כדי שתקבלו החזר. לרוב, מדובר במספר שבועות לפני הטיסה אבל יש פוליסות שמאפשרות לבטל אף מספר חודשים לפני. מנגד, אם מרכיב זה פחות מהותי, מספיק לרכוש ביטוח נסיעות יום או יומיים לפני הטיסה, ואז הוא נכנס לתוקפו החל מהרגע שנחתתם בארץ זרה ועד לרגע שנחתתם בחזרה בישראל.

מתי לרכוש הרחבות נוספות לפוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל? 

זו אחת השאלות היותר שכיחות בעת רכישת ביטוח נסיעות לחו"ל, והתשובה לה תלויה במאפייני הנוסע ובמאפייני הטיול וההרחבות הן בהתאם:

מאפייני הנוסע:

1. מצב רפואי נתון: לנוסע יש מצב רפואי כלשהו, כרוני או לא, דהיינו הוא סובל ממחלה קבועה או זמנית ו/או נוטל תרופות קבועות. ניתן להרחיב את הביטוח במקרה של שינוי לרעה במצבו הרפואי בעודו שוהה בחו"ל.
2. הריון עד שבוע 32: הרחבה לצורך סיבוכי היריון ולידה מוקדמת בחו"ל.
3מטען יקר: המטען של הנוסע כולל ציוד אלקטרוני יקר ערך דוגמת סמארטפון, מחשב נייד או טאבלט: ניתן להרחיב את הביטוח כדי שיכסה אובדן שלהם לפי שווי ערכם.

מאפייני הטיול:

1. ספורט חורף: אם נסעתם לחופשת סקי ואתם מאוד אוהבים לגלוש על הסנובורד, ניתן לרכוש הרחבה שתכסה בגין פציעות במהלך פעילויות של ספורט חורף. רק תגלשו בבטחה.
2. ספורט אתגרי: נסעתם לדרום אמריקה או כל מקום אחר שבו נהוג לעשות ספורט אתגרי, החל מרפטינג, צניחה חופשית, באנג'י ושאר ספורט אקסטרימי אחר? מומלץ לעשות הרחבה לביטוח ספורט אתגרי. פשוט תצנחו בראש שקט.
3. רכב שכור: שכרתם רכב או קרוון ועשיתם איתו תאונה בחו"ל? או שהוא נגנב? אפשר לרכוש הרחבה שתבטל שתשפה את דמי ההשתתפות העצמית שהגוף שממנו שכרתם את הרכב דורש מכם.
4. ביטול או קיצור נסיעה: אם יש לכם חשש שתאלצו לבטל את הנסיעה או לקצר אותה (בגלל מצב רפואי שלכם או של קרוב משפחה), מומלץ לרכוש הרחבה לכיסוי אובדן ההשקעה בנסיעה, טיסה וסידורי קרקע.

ביטוח נסיעות לחו"ל של "מגדל": כיסוי מא' ועד ת'

אז רגע לפני שאתם עולים על טיסה ורגע לפני שאתם רוכשים ביטוח נסיעות לחו"ל, חשוב שתבררו לעומק מה בדיוק כוללת הפוליסה ולוודא שהיא עונה במדויק על מצבכם האישי והרפואי, וכן שהיא מותאמת לאופי הנסיעה וליעד אליו אתם טסים. "מגדל" מאפשרת לכם לתפור את פוליסת הביטוח המתאימה בדיוק לכם ולמאפייני הנסיעה.
כמו כן, ולא פחות חשוב, כל מבוטחי ביטוח נסיעות לחו"ל "מגדל" זכאים ליהנות מאפליקציית מגדל PAY המאפשרת הגשת תביעות להוצאות רפואיות וקבלת החזר תשלום מיידי במקרה של איחור בקבלת הכבודה, איתור מהיר של רופאים בחו"ל והתייעצות רפואית אונליין. בנוסף, לרשות המבוטחים עומד מוקד סיוע לשוהים בחו"ל (IMA) הפעיל 24 שעות ביממה. טיסה נעימה.

 

 


המידע האמור הוא מידע כללי בלבד ולא ישמש לקביעת החובות והזכויות עפ"י תנאי הפוליסה או ככלי לפרשנות. התנאים המחייבים הם תנאי הפוליסה בלבד ובכל מקרה של סתירה בין עלון זה לבינם, יגברו תנאי הפוליסה. לחברה הזכות לעדכן את התעריפים המופיעים בעלון לפי שיקול דעתה הבלעדי, בכל עת. האמור בעלון זה אינו תחליף לייעוץ המתחשב בצרכים המיוחדים של כל אדם.

לא, אין כלל חובה. ביטוח נסיעות לחו"ל אינו חובה לפי חוק. הוא נתון אך ורק לשיקול דעתכם שלכם, אבל רוב הנוסעים לחו"ל עושים אותו מכיוון שבעלות יומית די נמוכה, הם מכסים את עצמם מפני הסיכון שיאלצו לשאת בהוצאות מאוד גבוהות מכיסם הפרטי, אם חס וחלילה יקלעו למצב חירום, רפואי או אחר.

אהה, זה מאוד קל. פשוט יוצרים קשר עם שירות הלקוחות והתמיכה של "מגדל" (בטלפון או באינטרנט) ובשיחת טלפון או בלחיצת כפתור מאריכים את ביטוח הנסיעות לפי הצרכים שלכם.

באופן כללי, חברות הביטוח מבטחות את הנוסעים מגיל 0 ועד גיל...ובכן, כאן יש הבדל בין החברות. יש המאפשרות עד גיל 80 או 85 ויש כאלו אפילו עד 120. עם זאת, ברוב המקרים בגילאים הללו חברות הביטוח ידרשו מהנוסע לרכוש הרחבות המתאימות לגילו. תיאורטית, אין למעשה הגבלת גיל - והתשובה תלויה בהרחבות שחברת הביטוח דורשת. לרוב החברות יש חבילות שמתאימות לגיל השלישי.

העלויות של ביטוח נסיעות לחו"ל משתנות מעט מחברה לחברה ובהתאם למאפייני הנוסע ומאפייני הנסיעה, אבל בגדול אפשר להגיד כי מדובר בהוצאה של פחות מ-10 שקלים ליום שהייה וכמה עשרות בודדות של שקלים, תלוי בהרחבות שנרכשות.

לא, אין כלל חובה. ביטוח נסיעות לחו"ל אינו חובה לפי חוק. הוא נתון אך ורק לשיקול דעתכם שלכם, אבל רוב הנוסעים לחו"ל עושים אותו מכיוון שבעלות יומית די נמוכה, הם מכסים את עצמם מפני הסיכון שיאלצו לשאת בהוצאות מאוד גבוהות מכיסם הפרטי, אם חס וחלילה יקלעו למצב חירום, רפואי או אחר.