דלג לתוכן
קרנות פנסיה

יוצאים לחיים טובים! חיילים משוחררים?

כל הסיבות להצטרף לקרן פנסיה כבר היום

אחרי כמה שנים מפרכות, בהן תרמתם למדינה בשירות צבאי מאומץ, אתם סוף סוף יוצאים לחופשי, ומנסים לייצר לעצמכם חיים עצמאיים מצליחים, שמחים ומשמעותיים. אולי אתם עכשיו רגע לפני הטיול הגדול שלאחר השחרור, אולי כבר מתחילים בלימודים אקדמיים או מקצועיים, או שעושים את צעדיכם הראשונים בשוק העבודה. ייתכן גם שאתם עדיין מתלבטים מה ללמוד ובמה לעבוד בעתיד, אבל לגבי סוגיה אחת אין כלל התלבטות, ולמרות שזה נראה כרגע כ"כ רחוק מחייכם הצעירים - כדאי לכם כבר היום להצטרף לקרן פנסיה ולהבטיח לעצמכם עתיד כלכלי יציב וחזק לאחר שנות העבודה הארוכות.

מהי בעצם פנסיה, ולמה חשוב להתחיל לחסוך לפנסיה בגיל כל כך צעיר?
ככלל, פנסיה היא סכום מסוים הנגזר מהשכר שלכם, המופרש לטובת החיסכון הפנסיוני, ומחולק כך שהמעסיק מפריש לא פחות מ- 12.5% מהשכר, והעובד מפריש לא פחות מ- 6% ממנו. כך, בכל חודש נחסכים עבורכם לפחות 18.5% מהשכר, המופקדים בתוכניות פנסיה של חברות הביטוח וקרנות הפנסיה השונות, שגם צוברות לכם תשואות נאות לאורך השנים. חשוב לזכור שככל שתקדימו לפתוח קרן פנסיה ולהפריש אליה סכומים גדולים יותר - כך בבוא העת, ייזקפו לזכותם סכומי כסף גבוהים מאוד, שישרתו אתכם אחרי עשרות שנות עבודה ולמשך כל תקופת הפנסיה.
העובד הוא שבוחר איזו קרן פנסיה תנהל עבורו את הכספים ויכול להתאים את מסלול הביטוח ומסלולי ההשקעה המתאימים לו בקרן. לאחר בחירת העובד בקרן פנסיה, מחוייב המעסיק להעביר את ההפרשות הפנסיוניות משכרו של העובד לקרן שבחר העובד.

הכי טוב - לעקוב!
מכיוון שאתם, כחיילים משוחרים, עושים את צעדיכם הראשונים בחיים האזרחיים והבוגרים, חשוב מאוד שתפתחו הרגל לעקוב אחר הפנסיה שלכם, הן בתלוש השכר הניתן לכם מהחברה בה אתם עובדים, והן מול החברה שמנהלת את הפנסיה שלכם. חשוב שתוודאו שהמעסיק אכן מעביר את כספי הפנסיה עבורכם וכי הוא מפריש את הסכום המלא אותו אמור להעביר, כאמור, לפחות - 12.5% מהשכר. שימו לב, שעל פי החוק, אם התחלתם לעבוד במקום חדש ועוד אין לכם קרן פנסיה - כצפוי במקרה של חיילים משוחררים בעבודה הראשונה שלהם - אתם זכאים לפנסיה לאחר 6 חודשים של עבודה רצופה במקום.

עוד חשוב להדגיש, כי ממש כמו שאתם מתכננים את עתידכם המקצועי והכלכלי, בוחנים תחומיי לימוד מתאימים, מתראיינים למקומות עבודה מעניינים, או דווקא חוקרים לעומק מסלול אקזוטי לטיול אחרי צבא - כך כדאי שתהיו מעודכנים ככל האפשר במצב הפנסיה שלכם, לבדוק את דמי הניהול, לעדכן עם הזמן את הכיסויים הביטוחיים הרלוונטיים יותר למצבכם (לאחר החתונה, עם בוא הילדים, לאחר העלאה גדולה בשכר, וכו'), ולדעת שגם אם עכשיו הפנסיה נראית לכם כמו מעבר לאופק, כשתגיעו לגיל פרישה - יעמדו לרשותכם סכומי כסף גבוהים שישמרו על רמת החיים אותה בניתם לאחר השירות הצבאי.


האמור לעיל אינו ייעוץ פנסיוני ואין להסתמך על המידע כתחליף ליעוץ פנסיוני.