דלג לתוכן
קרנות פנסיה

טיפים לבחירת קרן פנסיה

חשבו על המוצר האחרון שרכשתם, בין אם מדובר בטלוויזיה, סמארטפון, או אפילו בגד חדש, האם המחיר היה הדבר היחיד שבדקתם ובחרתם על פיו? גם כשמדובר בפנסיה שלכם, דמי ניהול הם לא הכל.

בימים אלה, נכנס לתוקפו הסדר "פנסיית ברירת מחדל", המחייב את המעסיקים לצרף עובד שלא בחר אחרת, לקרן פנסיה ברירת מחדל, שנבחרה ע"י המדינה או לקרן פנסיה אחרת, שנבחרה ע"י המעסיק בהליך תחרותי.

נכון, קרנות ברירת מחדל מציעות דמי ניהול נמוכים, אך האם דמי ניהול, כלומר, מחיר המוצר, צריך להיות הפרמטר היחיד במערך השיקולים בבואנו לבחור קרן פנסיה? חשבו על המוצר האחרון שרכשתם, בין אם מדובר בטלוויזיה, סמארטפון, או אפילו בגד חדש, האם המחיר היה הדבר היחיד שבדקתם ובחרתם על פיו?

לכן, על אחת כמה וכמה כשמדובר בפנסיה שלכם - שהיא הנכס החשוב ביותר שתצברו בעודכם צעירים, ושאמור להשפיע על רמת חייכם לאחר שתצאו לפנסיה: חשוב לבחון פרמטרים נוספים ולקבל החלטה באופן מושכל ועצמאי ולא להתפשר על כל קרן פנסיה שנבחרה עבורכם. כדי לעזור לכם לקבל את ההחלטה הנכונה, ריכזנו עבורכם כמה טיפים לבחירת קרן פנסיה.

ראשית, חשוב להבין מהי קרן פנסיה? קרן פנסיה מציעה מענה לשלושה מצבים בחיים: קצבת זקנה חודשית כאשר יוצאים לגמלאות, קצבת נכות בעת אובדן כושר עבודה (מקרה נכות) וקצבת שארים, במקרה מוות, חס וחלילה.

אז מה חשוב לבדוק כשבוחרים קרן פנסיה?

  • איתנות ועוצמה פיננסית
    מומלץ לוודא שהגוף המנהל את קרן הפנסיה שלכם יציב מבחינה פיננסית ושומר על עוצמתו הכלכלית לאורך עשרות שנים, שכן אתם אמורים ליהנות מפירות קרן הפנסיה, בעוד עשרות שנים, בעת הפרישה ממעגל העבודה.
  • ניהול מקצועי
    חשוב לוודא את רמת הניסיון והוותק של מנהלי הקרן בתחום החיסכון הפנסיוני, את ההבנה המעמיקה שלהם בתחום המורכב הזה ואת יכולתם לתת מענה הולם במצבי שוק משתנים.
  • גודל הקרן ותמהיל העמיתים
    היות וקרן הפנסיה היא ביטוח הדדי, לגודלה של הקרן, מספר העמיתים ומידת הגיוון שלהם יש השפעה רבה על יכולתה להבטיח את עתידכם הפנסיוני באופן ראוי והולם. לכן, אם לדוגמא, התעוררה תביעה של 3 מיליון ₪ בקרן פנסיה גדולה, הדבר לא יורגש ולא ישפיע כמעט (אם בכלל) על עתיד עמיתיה. אך בקרן קטנה, תהיה לתביעה השפעה רבה על גובה הקצבה שיקבלו עמיתי הקרן בבוא העת.
  • מערך שירות מקצועי וזמינות מידע
    וודאו שקרן הפנסיה מעמידה לרשותכם מערך שירות שילווה אתכם אישית לאורך השנים ומציע מענה טלפוני לייעוץ אישי בעת הצורך, כמו גם אפשרות לקבלת קהל. לא פחות חשוב לוודא שקרן הפנסיה מציעה מערך דיגיטלי מתקדם, המאפשר ביצוע פעולות אונליין וקבלת מידע בכל רגע נתון אודות קרן הפנסיה והתכניות הפנסיוניות שלכם.
  • מבחר מסלולי ביטוח ומסלולי השקעה
    האפשרות לבחור מבין מגוון מסלולי ביטוח ומסלולי השקעה, הניתנים לשינוי בכל עת, הינה תנאי חשוב למקסום ביצועים ולהתאמת אפיק לצרכיך המשתנים לאורך השנים.
  • תשואות
    לרוב, אנחנו נוטים לבחון תשואות כאן ועכשיו. אבל, בעולם הביטוח הפנסיוני צריך ללמוד גם מה היו התשואות לאורך שנים רבות שחלפו. בחינת תשואות העבר מלמדת רבות על ניהול הקרן. השגת תשואות יפות לאורך שנים, ולא רק בטווחי זמן קצרים, תוך שמירה על רמת סיכון נמוכה, מעידה על מומחיות ואחריות מנהלי הקרן ומאפשרת לכם לדעת שהכסף שלכם בידיים טובות.

לסיכום, אנו מזמינים אתכם לבחון אותנו. האם קרן הפנסיה של מגדל עומדת בכל הפרמטרים שהצגנו? אנחנו כבר יודעים את התשובה, עכשיו תורכם. הסוכנים שלנו ישמחו לשבת אתכם ולעבור על כל הנתונים שיסייעו לכם לעשות בחירה נבונה.


האמור לעיל אינו ייעוץ פנסיוני ואין להסתמך על המידע כתחליף ליעוץ פנסיוני.