דלג לתוכן
ביטוח דירה

שאלות ותשובות בנושא ביטוח דירה למצטרפים חדשים

מה כולל ביטוח דירה?
ביטוח דירה מורכב למעשה משני ביטוחים שונים - ביטוח מבנה וביטוח תכולה. במקרים של דירה שכורה, לרוב המשכיר רוכש ביטוח מבנה לדירה שלו, ואילו השוכר דואג לכיסוי התכולה שלו, ללא רכישת ביטוח מבנה.

ביטוח מבנה: מספק כיסוי מקיף לנזק שעלול להיגרם למבנה הבית ולצמודיו עקב סיכונים מכוסים כמו שריפה, רטיבות, נזקי טבע, רעידת אדמה

ביטוח תכולה: מעניק שיפוי במקרה שבו תכולת הבית (רהיטים , מוצרי חשמל ודברי ערך) בבית ניזוק עקב סיכונים מבוטחים או נגנב.

האם חלה חובה לבטח את הדירה גם בביטוח מבנה וגם בביטוח תכולה?
לא. ההחלטה נתונה בידכם. אפשר לבטח רק את מבנה הדירה או רק את התכולה שלה, אך ההמלצה היא לרכוש את שני הביטוחים, ולהיות מכוסים באופן מקיף מפני כל מקרה שעלול להתרחש.


האם חובה לכלול בפוליסת ביטוח דירה גם כיסוי נגד רעידת אדמה?
כיום אין חובה חוקית לכך, למרות אזהרות של מומחים מפני התרחשות של רעידת אדמה בישראל בשנים הקרובות. ניתן לרכוש כיסוי עבור רעידת אדמה, הן בפוליסת ביטוח המבנה והן בפוליסת תכולת הדירה

מדוע בכלל כדאי לבטח את הדירה?
בוודאי תסכימו שדירה היא הנכס היקר ביותר שיש לאדם, שגם עלותה גבוהה למדי וגם כול הרכוש שלנו נמצא בה. רכישת ביטוח דירה נועד בראש וראשונה לספק לכם כיסוי ביטוח מלא על כל מקרה שלא יבוא.

כמה עולה ביטוח דירה?
למרות ההנחה השגויה שביטוח דירה עולה המון כסף - תשמחו לדעת שמדובר במוצר ביטוחי זול יחסית, שמחירו כמה שקלים בודדים ליום, וזאת תמורת כיסוי רחב ומקיף עבור כל נזק מבוטח שעלול חלילה להתרחש. גובה הפרמיה נגזר מסכומי הביטוח המבוטחים.


במקרה של דירה שכורה - מי אמור לשלם את ביטוח הדירה?
בעל הנכס, שהוא משכיר הדירה, צריך להבטיח שהנכס שלו יישמר מכל משמר, בעיקר היות והוא לא זה שמתגורר בדירה, ומצבה לא בהכרח בשליטתו השוטפת. יחד עם זאת, גם לשוכרי דירות יש אינטרס לשמור על חפציהם האישיים, ולכן רבים מהם בוחרים לעשות ביטוח תכולה וכן ביטוח צד ג' למקרה בו מישהו חס וחלילה נפגע בשטח הדירה בה הם מתגוררים ועלול לתבוע אותם על הוצאות רפואיות גבוהות.


מה קורה אם עוברים דירה?
חלה חובה לעדכן את חברת הביטוח ולספק לה את הפרטים על הדירה החדשה, כמו גם יש לבחון את סכומי הביטוח בהתאם לרכוש בדירה החדשה.


המידע האמור הוא מידע כללי בלבד ולא ישמש לקביעת החובות והזכויות עפ"י תנאי הפוליסה או ככלי לפרשנות.
התנאים המחייבים הם תנאי הפוליסה בלבד ובכל מקרה של סתירה בין עלון זה לבינם, יגברו תנאי הפוליסה. לחברה הזכות לעדכן את
התעריפים המופיעים בעלון לפי שיקול דעתה הבלעדי, בכל עת. האמור בעלון זה אינו תחליף לייעוץ המתחשב בצרכים המיוחדים של כל אדם.

 

אני רוצה להצטרף

ביטוח דירה
נדרש למלא את כל שדות הטופס
אני רוצה להצטרף