דלג לתוכן
ביטוח דירה

ביטוח מבנה דירה: מדוע הוא חשוב?

תחשבו על זה רגע. הדירה שבבעלותכם היא הנכס הכי יקר שלכם. זהו הנכס שבו השקעתם את מיטב כספכם, ולכן זה רק הגיוני לבטח אותה - ממש כמו שאתם מבטחים את הרכב שבבעלותכם. הרי בעולמנו המעט משוגע יכולים להיגרם לדירה נזקים, מכוונים או לא, שעשויים להוריד מערכה ו/או לאלץ אתכם להכניס את היד לכיס כדי לתקן אותם. והוצאות שנגרמות בגין נזקים למבנה של הדירה הן תמיד מאוד גבוהות, ולעיתים הן נופלות עלינו במפתיע מבלי שהתכוננו אליהן או חסכנו בצד למקרי חירום.

זה המקום שבו ביטוח מבנה לדירה נכנס לתפקיד: ביטוח שמפצה שמשפה אתכם בגין נזקים שנגרמו לדירה, אבל אתם בטח שואלים את עצמכם איזה סוג של נזקים, וליתר דיוק - מה כולל ביטוח מבנה ולמה למעשה כדאי לכם לעשות אותו מהרגע שהדירה עברה לבעלותכם, והיא רשומה על שמכם בטאבו. ושוב, נזכיר, הדירה היא הנכס הכי יקר שלכם, ואם אתם מתגוררים בה ולא משכירים אותה - היא גם קורת הגג שלכם, ועל קורת גג צריך לשמור, ובמקרה דנן - לבטח. אז תיכף תקבלו תשובות לכל השאלות שלבטח עולות לכם. הישארו אתנו. 

מה זה ביטוח מבנה?

לפני שבכלל נסביר מה כולל ביטוח מבנה, נקדים ונאמר שביטוח דירה תמיד מתחלק לשניים: ביטוח מבנה, כפי שהתחלנו לדבר עליו, וביטוח תכולה ומדובר בשני ביטוחים נפרדים. ביטוח מבנה, כשמו כן הוא, מיועד לכיסוי נזקים שנגרמו למבנה הדירה או לתשתיות שמחוברות אליה בדרך קבע. לעומתו, ביטוח תכולה מיועד לכיסוי נזקים או גניבה של תכולת הדירה שאינה מחוברת אליה בדרך קבע, החל מהספה בסלון, דרך המקרר במטבח וכלה בתכשיטים המשפחתיים היקרים שמוחבאים בארון הבגדים. כמו כן, כמו בכל ביטוח, יש את הביטוח הבסיסי ויש את ההרחבות עליהן נסביר בהמשך.

אבל מה בדיוק זה אומר "נזקים למבנה הדירה או לתשתיות קבע"? ובכן, ביטוח מבנה לדירה מכסה נזקים שנגרמו למבנה עצמו, כלומר לקירות, לתקרה, לרצפה, לחלונות - בין אם נגרמו כתוצאה מפריצת גנב,שרפה שפרצה עקב קצר חשמלי, פיצוץ צינור מים. כמו כן, ביטוח מבנה לדירה שהוא בסיסי מכסה נזקים שנגרמו לדירה כתוצאה ממשהו שקרה מחוצה לה, אינו באשמת בעלי הדירה ואינו קשור לתשתיות הקבע שלה כמו רעידת אדמה או נזקי טבע. 

מה כולל ביטוח מבנה דירה בסיסי? 

או.קיי, אז על מה אתם משלמים כאשר אתם רוכשים ביטוח מבנה דירה בסיסי? הנה הרשימה, קצר ולעניין. גזרו ושמרו.

1. פריצה: כיסוי כנגד נזק שנגרם למבנה הדירה כתוצאה מפריצה (נניח, נזק שנגרם לדירה עקב כניסת גנב לדירה לדוגמא עקירת חלון /סורגים).
2. שרפה בתוך הבית: כיסוי כנגד נזק שנגרם בגלל שריפה שפרצה בתוך הדירה (לדוגמא בגלל פיצוץ צינור גז או קצר חשמלי).
3. שרפה מחוץ לבית: כיסוי כנגד נזקי אש מדליקה שפרצה מחוץ לדירה.
4. התרסקות כלי טיס: כיסוי כנגד נזק שנגרם כתוצאה מנפילת כלי טיס ו/או חלקיו על הדירה (כן, לפעמים זה קורה, מטוסים מתרסקים). במקרה דנן, כיסוי זה כולל נזק מרעד על קולי שנוצר בגלל כלי הטיס (לעיתים יוצר סדקים בקירות הדירה).
5. התנגשות כלי רכב: כיסוי כנגד נזק שנגרם מהתנגשות של כלי רכב במבנה (מאוד רלוונטי לבתים פרטיים או דירות בקומת קרקע).
6. פגיעת ברק: כיסוי כנגד נזק שנגרם מפגיעת ברק (לעיתים הברק יוצר קצר חשמלי, ולעיתים הוא גורם לעץ ליפול על הדירה).
7. הצפות: כיסוי כנגד נזק שנגרם מהצפות שנוצרו מחוץ לדירה עקב סערת גשמים, וההצפות גרמו נזק למבנה הדירה

מה ביטוח מבנה דירה בסיסי לא כולל? 

באותה מידה שחשוב שתדעו מה כולל ביטוח מבנה, חשוב שתבינו מה הוא לא כולל כדי שתוכלו להתאים לעצמכם את הפוליסה המתאימה לכם. אז הנה הרשימה של מה לא כלול בביטוח מבנה דירה בסיסי, אבל ניתן לרכוש כיסוי כנגדו במסגרת ההרחבות השונות שמציעות חברות הביטוח. אגב, יש הרחבה כמעט לכל נזק אפשרי וזה אומר שאפשר לקבל מעטפת ביטוחית מקיפה למבנה הדירה, ולא משנה מי או מה גרם את הנזק.
1. נזקי מים: למרות שאלו הנזקים הכי פופולריים, הם לא נכללים בביטוח הבסיסי וצריך לרכוש הרחבה בגינם. מדובר לרוב בפיצוץ של צינור או במערכת צינורות שנוצרה בה דליפה והיא יצרה נזק לרצפה ולקירות הדירה.
2. נזקי רעידות אדמה: מדינת ישראל אינה מחויבת לפצות את תושביה בגין נזקי רעידת אדמה (כי מדובר באסון טבע שאינו בשליטתה). הסבירות לרעידת אדמה קטלנית בישראל הוא כרגע נמוך, אבל מי שרוצה להרגיש בטוח יותר, יכול לרכוש הרחבה כדי לקבל את הכיסוי הזה.

מה ההבדל בין ביטוח מבנה לביטוח תכולה?

הבדל די גדול, כפי שהסברנו לעיל. ביטוח מבנה וביטוח תכולה אלו שני ביטוחים נפרדים. ביטוח מבנה, כשמו כן הוא, מיועד לכיסוי נזקים שנגרמו למבנה הדירה (קירות, תקרה, רצפה) או לתשתיות שמחוברות אליה בדרך קבע (בדרך כלל תשתיות של מים, חשמל וגז). לעומתו, ביטוח תכולה מיועד לכיסוי נזקים או גניבה של תכולת הדירה שאינה מחוברת אליה בדרך קבע, החל מהטלוויזיה החכמה, דרך המחשב הנייח, וכלה במקרר שבמטבח.
תחשבו על זה רגע. לכל אחד ואחד מאתנו יש רכוש בתוך הדירה שאותו צברנו לאורך שנים, והרכוש הזה חשוף למגוון של סכנות, דוגמת גניבה (הסכנה הכי שכיחה), שריפה או הצפה. ביטוח תכולה מכסה את הנזק שנגרם לאותו רכוש שאינו מחובר לדירה בדרך קבע, דוגמת ריהוט, מוצרי חשמל וכל רכוש יקר ערך אחר. רכוש אינו בהכרח פחות חשוב מקיר או תקרה.

ביטוח מבנה דירה: חשוב כמו הדירה עצמה 

בשורה התחתונה, וכפי שהסברנו לעיל, ביטוח מבנה דירה - אפילו הבסיסי ביותר - חשוב כמו הדירה עצמה כי הוא מאפשר לשמור על ערך הדירה, ללא פגיעה בכיס הפרטי של בעל הדירה. ביטוח מבנה לדירה יקל עליכם לישון בשקט כי תדעו שבכל אחד ממקרי החירום שתיארנו לעיל, חברת הביטוח תעמוד לצדכם. חברת "מגדל", כאחת ממובילות שוק הביטוח בישראל, מציעה מגוון של פוליסות לביטוחי מבנה וביטוחי תכולה בסיסיים, וכן מגוון של הרחבות לשיקול דעתכם. 

 


המידע האמור הוא מידע כללי בלבד ולא ישמש לקביעת החובות והזכויות עפ"י תנאי הפוליסה או ככלי לפרשנות. התנאים המחייבים הם תנאי הפוליסה בלבד ובכל מקרה של סתירה בין עלון זה לבינם, יגברו תנאי הפוליסה. לחברה הזכות לעדכן את התעריפים המופיעים בעלון לפי שיקול דעתה הבלעדי, בכל עת. האמור בעלון זה אינו תחליף לייעוץ המתחשב בצרכים המיוחדים של כל אדם.

אני רוצה להצטרף

ביטוח דירה
נדרש למלא את כל שדות הטופס
אני רוצה להצטרף