דלג לתוכן

הרבה (הרבה) יותר מ-4 קירות: למה כ"כ חשוב לרכוש ביטוח דירה?

ראיתם עשרות דירות. בחנתם את גודל החדרים, ואם יש מספיק לכל בני המשפחה, בדקתם את כיווני האוויר ומאיפה בדיוק תחדור שמש ותציף את החלל באור גדול, ביררתם קצת על השכונה ועל השכנים, וכבר התחלתם לפנטז על הרהיטים והחפצים היפים שתרצו לעצב בהם את ביתכם החדש. אחרי שמן הסתם התמקחתם גם על המחיר ועל תנאי המשכנתא (או דמי השכירות) - הגיע הרגע עליו חלמתם ונכנסתם לגור בבית החדש. בית שיגשים לכם את כל החלומות, שיהווה עבורכם קן חם ובטוח לחזור אליו בסוף כל יום, ליהנות בחברת בני משפחה וחברים, לבטא בו את כל שאיפותיכם ובעיקר לחוש בו שלווה מחבקת.

אחרי כל המאמץ, הכסף וההשקעה הרבים שהשקעתם במציאת הבית, ברכישתו ובעיצובו – הצעד הבא החשוב ביותר מבחינתכם הוא לשמור עליו מכל משמר ולהוריד למינימום את הסיכון שתימצאו את עצמכם ביום בהיר אחד ללא קורת גג ראויה למגורים.

לאור העובדה שכמעט מדי יום עלול להיגרם לבית נזק כלשהו שיוריד את ההשקעה שלכם לטימיון - בין אם קצר חשמלי שישרוף את כל תכולת הבית, רעידת אדמה שתמוטט את הקירות ותהרוס את כל התכולה, פריצה או גניבה שיותירו את הבית ריק מחפצים, שיטפונות ונזקי טבע חמורים, נזקים למכשירי חשמל או תכשיטים יקרים, ועוד - ביטוח דירה ותכולה יעניק לכם שקט נפשי מוחלט שיאפשר לכם ליהנות באמת מפרי ההשקעה שלכם בלי דאגות מיותרות.

מה כולל ביטוח דירה?
ביטוח דירה מורכב למעשה משני ביטוחים שונים - ביטוח מבנה וביטוח תכולה. במקרים של דירה שכורה, לרוב המשכיר רוכש ביטוח מבנה לדירה שלו, ואילו השוכר דואג לכיסוי התכולה השייכת לו, ללא רכישת ביטוח מבנה.

  •  ביטוח מבנה: מספק כיסוי מקיף לנזקים שעלולים להיגרם למבנה הבית, בהם: נזקי אש, מים, רעידות אדמה, נזקי טבע, סערות וסופות, נזקים שנגרמו בזדון או במהלך פריצה ושפגעו בקירות, במרפסות, בצנרת ובכל מה שצמוד למבנה
  •  ביטוח תכולה: מעניק פיצוי כספי במקרים בהם הרכוש הנמצא במבנה עצמו ניזוק או נגנב - רהיטים, מכשירי חשמל, חפצים שונים ועוד. בשל העובדה שכל אחד מאיתנו מחזיק בביתו רכוש בכמות ובשווי שונים, חשוב לבדוק שהכיסוי של חברת הביטוח עונה על הצרכים שלכם במדויק, ובעת הצורך לשקול לרכוש הרחבות ביטוח תכולה נוספות עבור חפצים ייחודיים ויקרים במיוחד.

בנוסף, כיסוי למבנה הדירה ולתכולה כולל גם ביטוח אחריות צד שלישי לכיסוי אחריות המבוטח ובני משפחתו כלפי צד שלישי; ביטוח אחריות כלפי עובדי משק הבית; טיפול בנזקי מים ע"י שרברב פרטי או שרברב שבהסדר; וכיסוי לערך הקרקע במקרה נזק שבעקבותיו לא ניתן לשקם את המבנה.

איך לבחור ביטוח דירה מותאם אישית?
כמו בכל תחום בחיים, גם בכל הקשור לביטוח דירה ותכולה, תמיד רצוי לערוך השוואת מחירים של הפוליסות השונות ולבדוק מה הן מכסות בדיוק. בנוסף, חשוב לבדוק לעומק אילו מקרי נזק מכסה הביטוח, ובאילו תנאים, והאם יש צורך לרכוש הרחבת ביטוחיות נוספות לכיסוי תכולה ייחודית וספציפית יותר.

ומה קורה כשעוברים דירה?
במקרה והחלטתם לעבור לגור בבית אחר יש לעדכן את חברת הביטוח לפני המעבר בכתובת הדירה החדשה. במקרה זה יש להוסיף לפוליסה רכוש חדש שלא נכלל בפוליסה הקיימת, ולגרוע ממנה רכוש שאינו יעבור איתכם לדירה החדשה.


המידע האמור הוא מידע כללי בלבד ולא ישמש לקביעת החובות והזכויות עפ"י תנאי הפוליסה או ככלי לפרשנות.
התנאים המחייבים הם תנאי הפוליסה בלבד ובכל מקרה של סתירה בין עלון זה לבינם, יגברו תנאי הפוליסה. לחברה הזכות לעדכן את
התעריפים המופיעים בעלון לפי שיקול דעתה הבלעדי, בכל עת. האמור בעלון זה אינו תחליף לייעוץ המתחשב בצרכים המיוחדים של כל אדם.

אני רוצה להצטרף

ביטוח דירה
נדרש למלא את כל שדות הטופס
אני רוצה להצטרף