דלג לתוכן
ביטוח בריאות

הליכה מהירה, ריצה קלה, שחייה נמרצת: סוגי ספורט מומלצים לגיל 60+

אין ספק שלפעילות גופנית בכל גיל, החל משנות הילדות המוקדמות שלנו, יש תכונות בריאותיות מיטביות על הגוף והן על הנפש, ולא תופתעו לגלות שמחקרים רבים בכל רחבי העולם מגלים פעם אחר פעם כי פעילות ספורטיבית רציפה ויומיומית חיונית מאוד לבריאות, ובעלת יכולת רבה בהפחתת מחלות כרוניות, כמו מחלות לב, סוכרת, לחץ דם גבוה, ועוד. בנוסף, פעילות גופנית מסייעת בהפחתת נפילות ואיבוד שיווי משקל, בשמירה על משקל גוף תקין, בשיפור מצב הרוח הנפשי והיכולת הקוגניטיבית ובצמצום תחושות חרדה ומתח.
כל אלו נכונים במיוחד בגילאים מאוחרים, שהרי החל מגיל 60 מתחיל הגוף להיחלש בהדרגה, לסבול לא פעם ממחלות כרוניות שונות, ובכללי - דורש תחזוק שוטף ואדוק יותר במטרה לשמר את תחושת החיוניות והבריאות גם בעשור ה-7 וה-8 לחייכם.


אפשר להתחיל בכל גיל!
אז מאיפה מתחילים? גם אם עד כה לא התנסיתם בפעילות גופנית, תשמחו לדעת שאפשר להתחיל בכל גיל, כן, גם בגיל 60. החוכמה היא לעשות זאת בהדרגה ובהקפדה על רציפות יומיומית. כמו כל דבר חדש יחסית, כדאי להתמקד בהתחלה בפעולות הבסיסיות ביותר - להעדיף הליכה או עלייה במדרגות על פני נסיעה במעלית או ברכב, לרדת תחנה אחת או שתיים לפני שהאוטובוס מגיע ליעד ולהמשיך את הדרך ברגל, לחנות את הרכב במרחק מה כך ש"תיאלצו" ללכת אליו וממנו, ועוד.


כעיקרון, פעילות גופנית נחלקת לשלוש דרגות מאמץ:

  • פעילות מתונה: מתבצעת כפעמיים-שלוש בשבוע במשך כ-30 דקות בכל פעם, וכוללת הליכה קלה, שחייה נעימה, ותרגילי התעמלות קלים
  • פעילות בינונית: מתבצעת 3-4 פעמים בשבוע במשך כ-40 דקות בכל פעם, וכוללת הליכה מהירה, ריצה קלה ותרגילים לחיזוק שרירים
  • פעילות מאומצת: מתבצעת 4-6 פעמים בשבוע, כ-40 דקות, וכוללת ריצה של 3-6 ק"מ, הרמת משקולות, אימוני כח מאומצים, ועוד

לאחר כמה שבועות בהם תרגלתם את הפעילות הבסיסית ואימצתם אורח חיים פעלתני יותר, ניתן לעבור בהדרגה לפעילויות דינאמיות יותר, כמו מתיחות ידיים, קפיצות קלות במקום, הליכה נינוחה של כ10-15 דקות שתתחיל בקצב איטי שיגבר עם הזמן, שחייה, ועוד. זכרו, כושר גופני מתפתח בהדרגה והתוצאות ניכרות לאחר מספר שבועות, וזאת בתנאי שאתם מצליחים לשמור על רצף אימונים בתדירות סבירה וקבועה. כמובן, שתמיד חשוב להתאים את רמת המאמץ ותדירות האימונים למצבכם הבריאותי, לכושר הגופני שלכם וליכולת האישית, ולעבור בין דרגות הקושי בהדרגה ובסבלנות. זכרו, שברגע שתפסיקו את הפעילות או תפחיתו בתדירותה - הדבר יגרור ירידה בכושר והפחתה בהישגים הבריאותיים שהשגתם במאמץ וביזע לא מבוטלים.

על מנת למקסם את ההנאה שלכם מהתרגול, כדאי בנוסף גם להקפיד על גיוון בפעילויות השונות, כך שבכל יום תבצעו סוג אחר של אימון, וזאת על מנת שלא תשעממו מהר מדי מביצוע פעילות שחוזרת על עצמה כמעט כל יום.


כך או כך, בכל מצב בו אתם חשים כאב או לחץ בחזה, קוצר נשימה, טשטוש, סחרחורת, כאבי גב או כאבי מפרקים חריפים - הפסיקו מייד את הפעילות ופנו לרופא לבירור והמשך הטיפול עד החזרה לפעילות מלאה. 

 

המידע האמור הוא מידע כללי בלבד ולא ישמש לקביעת החובות והזכויות עפ"י תנאי הפוליסה או ככלי לפרשנות. התנאים המחייבים הם תנאי הפוליסה בלבד ובכל מקרה של סתירה בין כתבה זו לבינם, יגברו תנאי הפוליסה. לחברה הזכות לעדכן את התעריפים המופיעים בכתבה לפי שיקול דעתה הבלעדי, בכל עת. האמור בכתבה זו אינו תחליף לייעוץ המתחשב בצרכים המיוחדים של כל אדם. 

אני רוצה להצטרף

ביטוחי בריאות
נדרש למלא את כל שדות הטופס
  • יש לך כבר ביטוח בריאות פרטי?
אני רוצה להצטרף