דלג לתוכן
ביטוח בריאות

על הקשר בין משחק תדיר בשחמט לבריאות המוח שלכם

"עדיף לא לאכול כמה ימים, מאשר לא לשתות תה ירוק אחד ביום", כך אומר פתגם סיני עתיק, וממחיש את התופעה הנפוצה של השנים האחרונות בה מיליוני אנשים בכל רחבי הגלובוס עוברים לשתות תה ירוק על בסיס יומיומי, לא רק בחורף ולא בהכרח כשכואב הגרון. אחת הסיבות לכך היא מחקרים רבים שנערכו בעולם וגילו כי לשתיית תה ירוק יש סגולות מרפאות רבות. כמובן, צריך לקחת את הדברים בערבון מוגבל ולשלב פעילות ספורטיבית ותזונה מתאימה, אבל בהחלט מומלץ לשלב במהלך היום שתייה של כוס-שתיים מהמשקה הטעים, נטול השומנים והקלוריות, שמספק תחושה חמימה ומנחמת ומושך אליו מיליוני "שתיינים" מכל העולם.
רגע לפני שנדבר על יתרונותיו הרבים, מעניין לדעת שהתה הירוק מגיע מסין ומיפן. מדובר למעשה בצמח בשם קמליה סינסיס הגדל בעיקר בדרום מזרח אסיה, וממנו מכינים את כל סוגי התה המוכרים - תה לבן, תה שחור ותה ירוק. בתהליך עיבוד העלים, התה הירוק הוא היחיד שלא עובר חמצון, אלא ייבוש טבעי של העלים, כך שתכונותיו המטיבות נשמרות לאורך זמן. העלים של התה הירוק מכילים פוליפנולים מסוג EGCG, שבהם יש נוגדי חמצון רבי השפעה. הכמות הרבה של נוגדי חמצון אלו, אל מול שאר סוגי התה, גורמת לתה הירוק להציע מגוון רחב של יתרונות בריאותיים מוכחים, בהם: מניעת היווצרות תאים סרטניים שונים, פגיעה בתאי הגוף, והאטת תהליכי הזדקנות. בנוסף, מסייע התה הירוק בהפחתת הסיכון ללקות במחלות לב, משפר את רמת הכולסטרול הטוב בדם, מייעל את תפקוד מערכת החיסון, מסייע בתהליכי עיכול, מפחית סיכוי לדלקות ולאלרגיות שונות, ובכללי מעניק לגוף תחושת רעננות, חיוניות וחמימות.

מסייע לירידה במשקל: תה ירוק מככב כמעט בכל תפריט דיאטטי, בעיקר בזכות הרכיבים הטובים שלו המסייעים לתהליך חילוף חומרים מהיר יותר, ומעודדים גם שריפת שומן. ההמלצה היא לשתות כוס-שתיים ביום וכמובן לשלב תפריט מאוזן ובריא ופעילות ספורטיבית מתאימה.

מכיל נוגדי חמצון: תה, על סוגיו השונים - ירוק, שחור או לבן - מורכב מצמח קמיליה סיננסיס, כשההבדל נובע מתהליך עיבוד שונה שעוברים העלים. התה הירוק עובר עיבוד העוצר את תהליך ההתחמצנות שלו מוקדם יחסית, ולכן הוא מכיל כמות רבה של נוגדי חמצון, המגינים על הגוף מפני הרדיקלים החופשיים, ומסייעים לריפוי מחלות ולמניעת ריח רע מהפה. בנוסף, מחקרים שונים מוכיחים כי נוגדי החמצון משפיעים לטובה גם על בניית העצמות ומסייעים בהאטת הירידה בצפיפות העצם (אוסטאופורזיס).

מכיל מעט קפאין: בכוס תה ירוק יש מחצית מכמות הקפאין מאשר בקפה, כשהכמות הקטנה לא מעוררת כמו קפה, אלא יוצרת תחושת רוגע נעימה.

מונע עששת ומחלות חניכיים: התה הירוק מכיל חומר בשם קטכינים המעכבים התפתחות של חיידקים וחומציות בפה הפוגעים בשכבת האמייל של השן. בנוסף, שתייה יומיומית של תה ירוק מסייעת גם במניעת עששת וריח לא נעים מהפה ותורמת לבריאות החניכיים.

מחדד את כושר הריכוז: מחקרים רבים הוכיחו כי בזכות רכיבים כמו החומצה האמינית ל-תיאנין ורכיב ה-EGCG, שתייה יום יומית ורציפה של תה ירוק עשויה ליצור תאי מוח חדשים, לשפר את התפקוד הקוגניטיבי ולחדד את כושר הריכוז.

מסייע בהפחתת סוכרת: סוכרת מסוג 2 – בה לוקים לא מעט מבוגרים, אך גם ילדים, מאופיינת ברמת סוכר גבוהה בדם. תה ירוק עשיר בפוליפנולים המסייעים לתאי הלבלב ולאיזון המטאבוליזם, התורמים להפחתת רמת הסוכר בדם, כמובן, בשילוב תזונה מאוזנת ופעילות גופנית.

מפחית סיכון לאלצהיימר ולפרקינסון: רבים ברחבי העולם לוקים במחלות המוח הניווניות הללו, אולם מחקרים מראים כי שתיית תה ירוק מדי יום תורמת לפעילות התקינה של המוח לאורך זמן ומסייעת תפקוד כלי הדם במוח.

 

 

המידע האמור הוא מידע כללי בלבד ולא ישמש לקביעת החובות והזכויות עפ"י תנאי הפוליסה או ככלי לפרשנות. התנאים המחייבים הם תנאי הפוליסה בלבד ובכל מקרה של סתירה בין כתבה זו לבינם, יגברו תנאי הפוליסה. לחברה הזכות לעדכן את התעריפים המופיעים בכתבה לפי שיקול דעתה הבלעדי, בכל עת. האמור בכתבה זו אינו תחליף לייעוץ המתחשב בצרכים המיוחדים של כל אדם. 

אני רוצה להצטרף

ביטוחי בריאות
נדרש למלא את כל שדות הטופס
  • יש לך כבר ביטוח בריאות פרטי?
אני רוצה להצטרף