דלג לתוכן
ביטוח רכב

לנהוג בין הטיפות

כללי זהב לנהיגת חורף בטוחה

החורף מביא איתו גשמי ברכה, אך בכל הנוגע לנהיגה, גם לא מעט סכנות. איך מתמודדים עם ראות לקויה? מה עושים בערפל כבד? ולמה חשוב כל כך לשמור על צמיגים תקינים ועל חלון פתוח?

תקינות הרכב

תקינות הרכב


אין צורך להרחיב על חשיבותה הגדולה של שמירה על תקינות מערכות הרכב, והדבר נכון עוד יותר בחודשי החורף היוצרים תנאי דרך מורכבים יותר וגורמים לכל תקלה במערכת הבלמים, הצמיגים, האורות, ההיגוי והמגבים להיות מסוכנת יותר, הן כלפי הנהגים והנוסעים והן עבור הולכי רגל. ככלל, צמיגי הרכב הם הראשונים שיש לבדוק לפני החורף, מפני שיש להם השפעה מהותית על אחיזת הכביש. גם המגבים הקדמיים והאחוריים מחייבים בדיקה, אלו נוטים להתייבש במהלך חודשי הקיץ היבשים, ועלולים לא להגיף את מי הגשם כראוי. בשל כך,
לפני או במהלך החורף, חובה לוודא שכל מערכות הרכב החיוניות עובדות כראוי ואם לא,יש לתקן את הליקויים בהקדם.

כדאי לדעת כי ברוב המוסכים נערכות בדיקת חורף ללא תשלום, במהלכן נבדקים תקינות המגבים, האורות, הבלמים והצמיגים.

סעו לאט
הכבישים הרטובים והחלקים בעונת החורף, כמו גם ערפל כבד הגורם לראות לקוייה מחייבים נהיגה זהירה ואיטית יותר. בשל כך, מומלץ לנסוע במהירות נמוכה בכ-20 קמ"ש מאשר בתנאי דרך רגילים ובנוסף, לשמור על מרחק גדול יותר ולהימנע מעקיפות מרובות ומבלימות פתע, שעלולות לגרום להחלקה.

שמרו מרחק
חשוב תמיד לשמור על מרחק נסיעה בטוח של שתי שניות לפחות מהרכב שלפניך. בחורף אף מומלץ לשמור על מרחק נסיעה גדול יותר ולהימנע ככל האפשר מעקיפות - בחורף כשהכביש חלק, עקיפה מסוכנת יותר. לכן, במיוחד בחורף, נמנעים מעקיפות ככל האפשר.

הדליקו גם ביום
החוק מחייב כי בחודשי החורף (עד ה - 1 במרץ) על כל נהג להדליק אורות גם בשעות היום. ההגיון ברור, הדלקת אורות מאפשרת לנהגים לראות טוב יותר את הדרך, בעוד הולכי הרגל ונהגים אחרים יבחינו גם בכם טוב יותר. בנוסף, חשוב לזכור כי בשעות היום אסור להדליק אורות גבוהים, ופנסי ערפל ניתן להדליק רק בזמן ערפל, שלג או גשם כבד, שכן הם עלולים לסנוור כלי רכב אחרים.

ערפל? חכו. שלג? וותרו
בימי החורף מכסה את השמיים לא פעם ערפל כבד, המסכן משמעותית את הנהגים והנוסעים. בתנאי הראות הקשים שיוצר הערפל, האורות שברכב לא חודרים את מסך הערפל הסמיך, ונהגים לא מצליחים לראות כמעט שום דבר מסביבם. במצבים כאלו מומלץ לחכות מעט שהערפל יתפזר ורק אז להתחיל בנסיעה. אם לא ניתן לחכות, יש לצמצם סכנות אפשריות על ידי הפעלת מפשיר האדים ברכב, פתיחת פתח אוורור קטן והדלקת אורות מעבר. במצב של שלג, אפילו אם הוא קל ולא נערם ממש, נוצר בכביש מצב של קיפאון, המהווה סכנה מיידית להחלקה ולתאונות. בשל כך, אין לנהוג בשום אופן כשיש שלג בחוץ, אלא אם רכבכם מיועד לכך.

לפני הנסיעה
ישנן עוד מספר המלצות יעילות ומצילות חיים שיש לבצע טרם תחילת הנסיעה, ותקפות במיוחד לחודשי החורף:

  •  יש לוודא שהמראות, החלונות והפנסים הקדמיים והאחוריים נקיים מלכלוך ומבוץ.
  •  מומלץ להוריד מעיל, צעיף, כפפות וכו', שעלולים להגביל את חופש התנועה במהלך הנהיגה.
  •  מומלץ לייבש את סוליות הנעליים, כדי למנוע החלקה במגע עם דוושת הגז והבלמים.
  •  אם קר, כמובן יש להפעיל חימום, אך רצוי שהרכב לא יהיה חם מדי ויגרום לתחושת ישנוניות. בשל כך מומלץ לכוון את החימום לכיוון הרגליים ולא ישירות לפנים ולפתוח מעט חלון כדי לגרום לאוויר נקי לחדור פנימה.

מגדל מאחלת חורף חמים ונסיעה בטוחה!


המידע האמור הוא מידע כללי בלבד ולא ישמש לקביעת החובות והזכויות עפ"י תנאי הפוליסה או ככלי לפרשנות.
התנאים המחייבים הם תנאי הפוליסה בלבד ובכל מקרה של סתירה בין עלון זה לבינם, יגברו תנאי הפוליסה. לחברה הזכות לעדכן את
התעריפים המופיעים בעלון לפי שיקול דעתה הבלעדי, בכל עת. האמור בעלון זה אינו תחליף לייעוץ המתחשב בצרכים המיוחדים של כל אדם.

אני רוצה להצטרף

ביטוח רכב
נדרש למלא את כל שדות הטופס
אני רוצה להצטרף