דלג לתוכן
ביטוח רכב

המדריך לקניית רכב משומש

קניית רכב היא הוצאה משמעותית בחיינו, משנית אולי רק לרכישת דירה, וכפי שדירה אנחנו קונים רק לאחר חשיבה מעמיקה, בדיקה מקיפה ותהליך ארוך ומורכב, אסור לנו להקל ראש גם בקניית רכב משומש.

הדרך לרכישת רכב משומש

הדרך לרכישת רכב משומש מורכבת משני שלבים עיקריים:
שלב התכנון - בו עליך לחשוב מהו כלי הרכב המתאים ביותר לצרכיך.
שלב הביצוע - החיפוש אחר הרכב המתאים.
בשלב הראשון שאל את עצמך, האם מדובר ברכב ליחיד או ברכב משפחתי, מהו המרחק הממוצע בו אנו נוסעים ביום, מהן עלויות הביטוח והטיפולים לרכב הנחשק ומהו התקציב אותו אנו מוכנים להוציא על הרכישה עצמה. בשלב השני, בין אם בחרת לקנות רכב משומש מאדם פרטי ובין אם בחרת בסוכנות/חברת ליסינג, עליך לבצע מספר בדיקות אשר בסופן אתה אמור להכיר היטב את המוכר ממנו תתבצע הרכישה ואת הרכב בו אתה מעוניין.

יד ראשונה מרופא

זו אולי קלישאה, אבל חשוב שתדע מיהו בעל הרכב אותו אתה מעוניין לקנות. מותר לשאול את בעל הרכב במה הוא עוסק, היכן הוא גר, מהו המרחק אותו נסע כל יום לעבודה ובחזרה, מי נהג ברכב מלבדו או מי נהג בו בפועל ביום יום. לעיתים, שיחה קצרה עם בעל הרכב תאפשר לך להבין מיהו האדם העומד מולך ומהי רמת האמינות שלו. לעולם אל תקנה רכב משומש ממישהו שיש לך ספק לגבי אמינותו. שאלות טכניות שעליך לשאול את בעל הרכב, עוד טרם פגישתכם: איזו "יד" הרכב, כלומר כמה בעלים קודמים היו לו, האם עבר תאונות דרכים, האם הוא משועבד/ממושכן והאם עבר טיפולים תקופתיים כמתחייב.

חכם בשמש

בחושך קשה להבחין בנזקי צבע חיצוני או בפגמים בריפוד פנימי, להתרשם מפגיעות פחחות ואפילו מצבעו האמיתי של הרכב. הקפד תמיד לראות את הרכב הפוטנציאלי באור יום וכך תימנע מהפתעות בהמשך. בלי סודות אל תוותר על בדיקת הרכב במוסך מורשה. אמנם עלותה לעיתים גבוהה, אך זה לא המקום לחסוך בו. הבדיקה תגלה לך על הרכב דברים שהבעלים שלו אולי הצליח להסתיר...

אוהב לחסוך?

עוד טרם לקיחת הרכב לבדיקה, תוכל לערוך כמה בדיקות באופן עצמאי, שיתנו לך מושג מה קורה שם בפנים: כשהרכב עומד, הנח מתחת למנוע נייר עיתון גדול. במידה ולרכב נזילות כלשהן, הן מיד יצוצו על נייר העיתון. סובב את ההגה לשני הכיוונים. במידה וישמעו נקישות בעת פעולה זו, הן מצביעות על בעיות במנגנון ההגה. לחץ על דוושת הבלם - אם בלחיצה הראשונה הדוושה יורדת בקלות יתרה, יש לערוך טיפול במערכת הבלמים. הכה את המומחה חכמת ההמונים בהחלט תשרת אותך במקרה של קניית רכב. כולנו קנינו ונקנה רכב. כולנו עברנו את התהליך, בדקנו מחירים, ערכנו השוואות ולמדנו את הנושא. נדלקת על רכב? כשהנתונים בידך - התייעץ עם חבריך לגבי מחיר, מצב מכני, בעלויות קודמות וכו'. חלקם בטח כבר מומחים בנושא ויוכלו להשיא לך עצה טובה.

בהצלחה!


המידע האמור הוא מידע כללי בלבד ולא ישמש לקביעת החובות והזכויות עפ"י תנאי הפוליסה או ככלי לפרשנות.
התנאים המחייבים הם תנאי הפוליסה בלבד ובכל מקרה של סתירה בין עלון זה לבינם, יגברו תנאי הפוליסה. לחברה הזכות לעדכן את
התעריפים המופיעים בעלון לפי שיקול דעתה הבלעדי, בכל עת. האמור בעלון זה אינו תחליף לייעוץ המתחשב בצרכים המיוחדים של כל אדם.

אני רוצה להצטרף

ביטוח רכב
נדרש למלא את כל שדות הטופס
אני רוצה להצטרף