דלג לתוכן

מתי יודעים שהגיע הזמן להחליף את הרכב?

לפני רכישת רכב חדש כולנו עושים סקר שוק רציני, בוחנים דגמים שונים, מעריכים את התקציב המתאים ובעיקר בודקים היטב שהרכב שנרכוש ישרת אותנו באופן מקסימלי ויענה על כל הציפיות שלו לחוויית נסיעה נעימה ובטוחה. הסיבות שגרמו לנו לרכוש רכב חדש שיענה על כל הציפיות שלנו, הן בדיוק אותן הסיבות שאנו צריכים לקחת בחשבון כאשר אנו מרגישים שצריך להחליף את הרכב, כתוצאה מבלאי טבעי, ירידת ערך, הסטוריית תאונות ונזקים שונים, ועוד.

ככלל, בעלי רכבים רבים מחליפים רכב בכל 3-4 שנים, אולם ישנם גם לא מעט נהגים שמחזיקים באותו רכב שנים ארוכות. ישנם נהגים הרואים ברכב כלי תחבורה פונקציונלי בלבד, שכל תפקידו הוא להוביל אותם ממקום למקום. אחרים נעזרים ברכב ככלי עבודה, וישנם גם כאלו שמצפים לחווית נהיגה מרגשת ומיוחדת ומפתחים כלפי הרכב שלהם תחושה סנטימנטלית גבוהה. לכולם מכנה משותף – הם צריכים רכב אמין שיסיע אותם בבטחה, ימלא אחר הצרכים שלהם ולא יגרום להם להוצאות מיותרות.
במאמר זה סקרנו עבורכם כמה גורמים חשובים שיסייעו לכם לדעת מתי הזמן הנכון להחליף את הרכב:

מצב משפחתי וכלכלי
לפני תהליך הפרידה מהרכב שהפך לחלק בלתי נפרד מחיי היום יום שלכם, חשוב שתשאלו את עצמכם אם הוא משרת את הצרכים ואת מצבכם המשפחתי גם כיום. כך למשל, אם רכשתם את הרכב בהיותכם רווקים שגרים במרכז עיר גדולה, יש סיכוי גדול שבמהלך השנים הקמתם משפחה ואתם כבר זקוקים לכיסא בטיחות (או שניים..) ו/או עברתם לגור באיזור מרוחק המצריך נסיעות ארוכות יותר. במצב זה, תידרשו להחליף רכב.

גם מצבכם הכלכלי הוא פקטור חשוב בהחלטה להחליף רכב. כך, אם קיבלתם קידום בעבודה ושכרכם החודשי עלה, אזיי יש לכם תנאי פתיחה טובים יותר לרכוש רכב חדש ומתקדם יותר, שיהלום את מעמדכם. ביחס ישיר - אם חלילה מצבכם הכספי הורע, ואינכם יכולים לממן את האחזקה השוטפת של הרכב היקר שברשותכם - ייתכן שכדאי לשקול להחליפו ברכב זול יותר, שיתאם את מצבכם הכלכלי הנוכחי.


הוצאות הולכות וגדלות
גם לרכב, ממש כמו לנו, יש תוחלת חיים קצובה, ועם השנים גם הוא נשחק ו"מזדקן". בשלב זה כדאי לערוך רשימה של כל הליקויים שחווה הרכב במהלך כמה חודשים אחורה, ולבדוק באיזו תדירות הוא נכנס לתיקונים שונים במוסך והאם עלות האחזקה השוטפת שלו גדלה. אם היחס בין עלות התיקונים והזמן שהקדשתם להם עולה על התועלת שהרכב מספק לכם - נראה שהגיע הזמן להיפרד


בטיחות וחידושים טכנולוגיים
ענף הרכב עובר בשנים האחרונות מהפכה טכנולוגית של ממש, ומציע דגמים חדשניים, יעילים ובטיחותיים הרבה יותר. כיום, הרכבים החדשים מגיעים עם שפע שכלולים אוטומטיים כמו מערכות בלימה אוטונומית, מצלמות דרך משוכללות, מערכות בטיחות המתריאות על סכנות האורבות בכביש, ועוד ועוד. מעבר לחיוניות במערכות חדשניות אלו, מגולם בתוכן גם חיסכון משמעותי בפוליסות ביטוח רכב השונות, ולכן חשוב לוודא איזו תועלת אתם מפיקים מרכבכם הישן והמיושן אל מול הדגמים החדישים יותר

ירידת ערך
מבחינה כלכלית, רכב בישראל מאבד מערכו כ-10%-15% ב-3 השנים הראשונות שלו על הכביש, לאחר מכן צפויה ירידת ערך של כ-10% בממוצע בכל שנה. אי לכך, הזמן האדיאלי להחליף רכב הוא בכל 3-4 שנים, כאשר מומלץ למכור את רכבכם לקראת סוף כל שנה קלנדרית, מפני בתחילת כל שנה ישנה ירידת ערך נוספת.

כך או כך, שאלת השאלות היא במה לשדרג את הרכב הישן שלכם, והתשובה לכך ברורה למדי - ברכב החדיש ביותר שאתם יכולים לרכוש בתקציב שהקדשתם לכך, תוך העדפה ברורה לרכישת רכב המצויד במערכות בטיחות מתקדמות, ושישרת את הצרכים המשתנים של המשפחה לפחות ל-4-5 שנים קדימה. כמו כן, חשוב לשקלל את סך העלויות הכרוכות בהחלפת רכב, כאשר העלות לקילומטר יכולה אומנם להיות גבוהה יותר עקב ירידת הערך, אך הטיפולים השונים במוסך ועלויות ביטוח רכב ואגרות הרישוי לרכב מתקדם יותר - בהחלט יכולים להיות זולים יותר.


המידע האמור הוא מידע כללי בלבד ולא ישמש לקביעת החובות והזכויות עפ"י תנאי הפוליסה או ככלי לפרשנות.
התנאים המחייבים הם תנאי הפוליסה בלבד ובכל מקרה של סתירה בין עלון זה לבינם, יגברו תנאי הפוליסה. לחברה הזכות לעדכן את
התעריפים המופיעים בעלון לפי שיקול דעתה הבלעדי, בכל עת. האמור בעלון זה אינו תחליף לייעוץ המתחשב בצרכים המיוחדים של כל אדם.

אני רוצה להצטרף

ביטוח רכב
נדרש למלא את כל שדות הטופס
אני רוצה להצטרף