דלג לתוכן
ביטוח רכב

כל מה שרציתם לדעת על ביטוח צד ג'

בעולם ביטוח הרכב - פוליסת ביטוח חובה ופוליסת ביטוח מקיף לרכב נפוצות מאוד בקרב הנהגים הישראלים, אולם בין שני ביטוחים חשובים אלו, יש אחד נוסף - ביטוח צד ג' - שהוא לא פחות חשוב בעיקר עבור בעלי רכב ששוויו נמוך יחסית, ועדיין רוצים להיות מכוסים מפני נזקי תאונה שגרמו לרכב אחר.

למעשה, ביטוח צד ג' מספק לכם הגנה ביטוחית במקרה שבו הייתם מעורבים בתאונת דרכים שנגרמה באשמתכם או שחלילה פגעתם בטעות ברכב שנסע לידכם או רכב חונה. במצב זה, הצד השלישי, שהוא בעל הרכב שנפגע יכול להגיש נגדכם תביעה בגין הנזק שגרמתם לרכבו, ואתם תיאלצו לשלם את עלויות הנזק שיכולות להיות גבוהות במיוחד. כך, אם תרכשו ביטוח צד ג' לרכב - הרי שיחד עם ביטוח החובה, אתם יכולים להיות רגועים מפני כל נזק שתגרמו חלילה לרכב אחר.

בעוד שרוב הנהגים בישראל מבוטחים בביטוח מקיף לרכב, הרי שלבעלי רכב שערכו לא גבוה מומלץ לשקול לבטח את עצמם בביטוח צד ג', שחשיבותו נעוצה בעובדה שבעוד שבעלי ביטוח מקיף ייהנו מכיסוי מלא בגין ההוצאות בלתי צפויות אם חלילה יגרמו נזק לרכב צד שלישי, הרי מי שאין לו ביטוח מקיף, וגם לא ביטוח צד ג' ויהיה מעורב בתאונה באשמתו - יהיה חשוף להוצאות כספיות גבוהות בגין הנזקים, וייתכן שיתקשה לעמוד בהן.

בשל כך, גם אם ויתרתם על ביטוח מקיף לרכב - אם מפאת עלותו היקרה או כי לא משתלם לרכוש אותו עבור הרכב הזול שברשותכם - אל תוותרו לפחות על ביטוח צד ג' - המהווה מוצר ביניים ביטוחי זול יחסית, שיספק לכם כיסוי בכל מצב שבו פגעתם ברכב אחר. בנוסף, מעבר לנזקי תאונות דרכים שנגרמו באשמתכם, ביטוח צד ג' מכסה גם פגיעות קלות יותר שעלולות להיגרם לרכב אחר. ואיך תדעו איזה ביטוח מתאים לכם במיוחד? לפני ההחלטה, אתם יכולים לחשב את שווי הרכב אם ייגנב או יוכרז טוטאל לוס, ולהשוות לעלויות הביטוח המקיף ולהפרש ביניהם, ולבחון האם במצב בו שווי הרכב שלכם עומד על כמה אלפים בודדים, משתלם לכם בכלל לרכוש ביטוח מקיף, או להיות מכוסים היטב באמצעות ביטוח צד ג'.

חובה, מקיף וצד ג': מה זה בכלל ביטוח רכב?
ביטוח רכב כולל 3 סוגים - ביטוח חובה, ביטוח מקיף וביטוח צד ג', כשכל אחד מכסה תחום ביטוחי אחר:

  • ביטוח חובה: מחויב על פי חוק ומספק כיסוי לנזקי גוף שנגרמו מתאונה עבור כל המעורבים - נהגים ונוסעים - בכל אחד מהרכבים, וכן הולכי רגל
  • ביטוח צד ג': מספק כיסוי אך רק לנזק שגרם רכבו של המבוטח לרכב אחר (צד ג'), או לרכוש אדם אחר
  • ביטוח מקיף לרכב: הרחבה של ביטוח צד ג', המספק כיסוי על נזקים שנגרמו לרכב כתוצאה מפריצה, שריפה, אסון טבע, נזקי רכוש צד ג', ועוד

המידע האמור הוא מידע כללי בלבד ולא ישמש לקביעת החובות והזכויות עפ"י תנאי הפוליסה או ככלי לפרשנות.
התנאים המחייבים הם תנאי הפוליסה בלבד ובכל מקרה של סתירה בין עלון זה לבינם, יגברו תנאי הפוליסה. לחברה הזכות לעדכן את
התעריפים המופיעים בעלון לפי שיקול דעתה הבלעדי, בכל עת. האמור בעלון זה אינו תחליף לייעוץ המתחשב בצרכים המיוחדים של כל אדם.

אני רוצה להצטרף

ביטוח רכב
נדרש למלא את כל שדות הטופס
אני רוצה להצטרף