דלג לתוכן
ביטוח רכב

לא מסמסים בזמן נהיגה!

מילים יכולות להרוג "הוא כבר מזמן לא סתם ביטוי"

אם אתה חי בישראל, לא תוכל לפספס את הקמפיין שהושק בעבר על ידי משרד התחבורה והמועצה הלאומית למניעת תאונות. שילוט חוצות, סרטוני טלוויזיה, מודעות בעיתונים, כל אלה נועדו לגרום לך לשבת ליד ההגה, לקחת אויר, להתנתק מהנייד ולהתרכז בנהיגה בלבד.

כל הרוג חמישי

 

"מילים יכולות להרוג" הוא כבר מזמן לא סתם ביטוי. במדינה בה הסטטיסטיקה מראה כי ל - 99.8% מאזרחי ישראל יש לפחות מכשיר סלולרי אחד, נתוני משטרת ישראל מעלים נתונים מדאיגים הממחישים שגם בנהיגה קשה לנו להתנתק. 20% מההרוגים בתאונות דרכים מתחילת שנת 2014 קיפחו את חייהם כתוצאה משימוש במכשיר נייד תוך כדי נהיגה.

לא רק צעירים

לא רק צעירים

מפתיע לחשוב כמה נפוצה התופעה והיא כבר מזמן חצתה מגדרים, טווח גילאים ועיסוקים. רובנו לא יכולים להתנתק - גברים ונשים, נהגים מנוסים לצד נהגים חדשים ואפילו הורים המסיעים את ילדיהם. סקר שנערך לאחרונה ע"י עמותת אור ירוק, במטרה לאמוד את היקפי השימוש בטלפון הסלולרי בזמן נהיגה, מראה כי על אף ש - 8 מכל 10 נהגים יודעים שמסוכן לסמס בנהיגה, 35% מהם ממשיכים לשלוח מסרונים, 10% גולשים בפייסבוק ו - 10% בודקים את המייל, כולם תוך כדי נהיגה. רבות הן הסחות הדעת בנהיגה - אז מדוע להוסיף עוד אחת?

אז מה עושים? מתכננים

 

מודעות הציבור היא הבסיס לכל שינוי, תהיו מודעים לכך שאתם מסכנים את עצמכם, את משפחתכם ואת הנוהגים בסביבתכם כאשר אתם עושים שימוש כלשהו בסלולרי בזמן נהיגה. הנתונים מראים שהסחת דעת פשוטה, כמו הקלדת המילה "כן" כמענה להודעת WhatsUpp אורכת כ-3 שניות. אלה 3 שניות בהן נהגתם בעיניים עצומות...
איך תמנעו? היערכו בהתאם ותכננו את זמן הנסיעה כך שלא תאלצו להתפתות להסחת הדעת:

  • עברו על מיילים וסמסים לפני היציאה לדרך, כך לא תרגישו שאתם מפספסים משהו בזמן הנסיעה.
  • במידה ונהיגה ארוכה לפניכם, יידעו את אותם גורמים העשויים לפנות אליכם בזמן זה ועדכנו אותם על כך שלא תהיו זמינים בשעה הקרובה.
  • אם מתאפשר לכם שימו את הנייד על שקט או במקום שאתם לא יכולים להגיע אליו - אין טלפון - אין הודעות.
  • אם אינכם לבד במכונית מנו אחראי סמסים, גם חבר או בן משפחה יכול לענות לסמס במקומכם.
  • צלצלו, אל תסמסו השתמשו כמובן בדיבורית גם כישוריכם הבינאישיים ישתפרו להפליא.
  • הכינו פלייליסט מוזיקלי שתוכלו לשיר איתו במכונית זה יעסיק אתכם באופן הרבה יותר בטוח מכתיבת סמס.
  • הגעתם ליעדכם? שבו עוד 5 דקות באוטו והתעדכנו במה שהתחדש בפייסבוק שלכם ובכל הפיתויים בהם עמדתם בהצלחה.  

והכי חשוב, להורים שביניכם, זכרו שמאחוריכם באוטו יושבים ילדיכם ואתם המודל לחיקוי שלהם. לא תוכלו לנזוף בהם על כך שהם חוצים כביש כשפרצופם עמוק בתוך מכשירם הסלולרי, בעוד שכל מה שהם רואים בזמן נסיעה הוא הורה העושה אותו דבר בדיוק.


המידע האמור הוא מידע כללי בלבד ולא ישמש לקביעת החובות והזכויות עפ"י תנאי הפוליסה או ככלי לפרשנות.
התנאים המחייבים הם תנאי הפוליסה בלבד ובכל מקרה של סתירה בין עלון זה לבינם, יגברו תנאי הפוליסה. לחברה הזכות לעדכן את
התעריפים המופיעים בעלון לפי שיקול דעתה הבלעדי, בכל עת. האמור בעלון זה אינו תחליף לייעוץ המתחשב בצרכים המיוחדים של כל אדם.

אני רוצה להצטרף

ביטוח רכב
נדרש למלא את כל שדות הטופס
אני רוצה  להצטרף