דלג לתוכן
ביטוח רכב

מה עדיף למשפחות: רכב סדאן קלאסי או רכב פנאי?

השינויים הרבים בעולם ברכב הניכרים ביתר שאת בשנים האחרונות נותנים אותותיהם גם בכל הקשור לרכבים המשפחתיים. אם עד לפני כמה שנים רכבי הסדאן היו המבוקשים ביותר בקרב משפחות, הרי שכיום עולים על הכבישים יותר ויותר רכבי פנאי ומיני חדשניים ומעוצבים, והתופעה מתגברת בכל רחבי העולם, וגם בישראל.

ככלל, קטגוריית הרכבים משפחתיים נחלקת ל-4 סוגים עיקריים, המגיעים בטווח רחב של תצורות, אבזור ופונקציונאליות:

רכב משפחתי קטן: בקטגוריה זו נכללים רכבים קטני ממדים באופן יחסי, המתאימים לרוב למשפחות עם ילד אחד או שניים. בשונה מרכבי המיני, רכבים אלו כוללים תא מטען רציני ומגיעים בכמה תצורות - סדאן, האצ'בק ועוד.

משפחתיות סדאן: רכבים בתצורת סדאן הם הנפוצים ביותר כיום בקטגוריית הרכבים המשפחתיים. הם מאופיינים ב-3 תאי רכב נפרדים - תא מטען אחורי שנפתח בנפרד מהשמשה האחורית, תא נוסעים אמצעי ותא מנוע קדמי. היתרון של רכב כזה הוא יתרון - שנפח תא המטען גדול יותר, אולם פתח התא צר יותר.

משפחתיות האצ'בק: בניגוד לרכבי הסדאן, דגמי ההאצ'בק כוללים תא מטען שלא מופרד במחיצה משאר חלקי הרכב, כך שפתיחת תא המטען דורשת את הרמת השמשה האחורית, דבר שמשפר משמעותית את אפשרויות האחסון ויכול להכיל תכולה רבה וכבדה יותר של ציוד. זהו רכב בעל 3 או 5 דלתות, בו גם אין הפרדה בין תא הנוסעים לתא המטען והיתרון שלו הוא פתח גדול רחב יותר של תא המטען המאפשר הכנסה של חפצים גדולים. לעיתים, ברכבים אלו נפח תא המטען קטן יותר, אך חשוב להדגיש שלא בכל הדגמים.

משפחתיות סטיישן: רכבי הסטיישן הם בעלי תא מטען הבנוי כחלק אינטגרלי מחלל הרכב, אך כאן התא הרבה יותר רחב ומאפשר העמסה של ציוד כבד ורב - עגלת תינוק, כלבים גדולים, קניות מהסופר ועוד. לרוב מדובר ברכבים בעלי 5 דלתות, ואין הפרדה גם בין תא המטען לתא הנוסעים, דבר המאפשר אחסון אופטימלי של חפצים גדולים. החיסרון בכך הוא לא פעם שהרכב ארוך יותר, ונחשב פחות אסתטי, אך מה שמפצה על כך הוא יכולת האחסון הרבה.


להפוך את הנהיגה לחוויית נסיעה נוחה ובטוחה
כך או כך, בכל בחירה של רכב משפחתי מומלץ לתת תשומת לב לכמה פרמטרים חשובים, שיהפכו את הנהיגה לחוויית נסיעה נוחה ובטוחה:

  • הרכב משפחתי וסגנון חיים: חשוב לתת דגש על ההרכב המשפחתי שלכם ועל סגנון החיים - האם אתם מתכוונים להרחיב את המשפחה בעתיד הקרוב, האם מצטרפים אליכם באופן קבוע נוסעים אחרים, האם אתם מרבים בנסיעות בשטחי טבע מאתגרים, או דווקא מעדיפים נסיעות בין-עירוניות בכבישים מהירים או נסיעות עירוניות בכבישים צפופים. כך, משפחה עם 2 ילדים קטנים אולי תעדיף רכב משפחתי קטן, בעוד להרכב משפחתי גדול יותר בכמות ובגיל יתרים רכב גדול יותר בן שבעה מושבים.
  • רמת בטיחות גבוהה: לרמת הבטיחות של כל רכב יש חשיבות רבה בבחירת הדגם המתאים, ובוודאי כשאתם רוכשים רכב משפחתי המסיע ילדים קטנים. לכן, חשוב לבדוק אילו ציונים קיבל הרב שאתם בוחרים במבחני הריסוק, ולוודא שקיימות ברכב מערכות בטיחות טובות, כריות אוויר ומערכת בקרת יציבות, מערכות התרעה לסכנות צפויות בכבישים ועוד. בהקשר זה חשוב לזכור כי עפ"י הרפורמה של משרד האוצר משנת 2017 - ניתנת הנחה משמעותית עבור ביטוח החובה לרכב לרכבים בהם מותקנות מערכות בטיחות, כשלצד ביטוח החובה, מומלץ לרכוש גם ביטוח מקיף או ביטוח צד ג', שיספק לכם כיבוי ביטוח מלא בכל מקרה של תאונה עם נפגעים בגוף או ברכוש.
  • נוחות ומרחב: אם אתם הורים לילדים קטנים הצריכים מושבי בטיחות או סלקלים - בהחלט צריך לבדוק אם וכמה כיסאות בטיחות ניתן להתקין במושב האחורי מבלי לפגוע בנוחות הנסיעה. כמובן, שגם לעיצוב הרכב ומרחב איזור הישיבה יש חשיבות רבה, וכל אחד על פי סגנונו וצרכיו, יבחר בין עיצוב קומפקטי ומלוטש לבין קו עיצובי ייחודי יותר המציע חללים נרחבים ונוחים. גם לגודל תא המטען יש חשיבות בהחלטה על הדגם הנבחר, וכדאי לבחור אותו עפ"י הצרכים שלכם. האם לרוב אתם מעמיסים את הרכב בציוד רב, כמו מזוודות, אוהלים, אופניים, עגלות תינוק, כי אז יש לבחון היטב את גודל תא המטען ואת הנוחות בהוצאה ובהכנסת החפצים הכבדים.
  • צריכת דלק: רכב משפחתי גדול, מן הסת צורך יותר דלק מרכב קטן יותר, ולכן מומלץ לאמוד את כמות הנסיעות הצפויות לכם בממוצע בחודש ולנסות להעריך כמה דלק יידרש להן. ההמלצה הגורפת היא כמובן לבחור בדגם חסכוני ככל האפשר בצריכת הדלק

המידע האמור הוא מידע כללי בלבד ולא ישמש לקביעת החובות והזכויות עפ"י תנאי הפוליסה או ככלי לפרשנות.
התנאים המחייבים הם תנאי הפוליסה בלבד ובכל מקרה של סתירה בין עלון זה לבינם, יגברו תנאי הפוליסה. לחברה הזכות לעדכן את
התעריפים המופיעים בעלון לפי שיקול דעתה הבלעדי, בכל עת. האמור בעלון זה אינו תחליף לייעוץ המתחשב בצרכים המיוחדים של כל אדם.

אני רוצה להצטרף

ביטוח רכב
נדרש למלא את כל שדות הטופס
אני רוצה להצטרף