דלג לתוכן
ביטוח רכב

שאלות ותשובות בנושא ביטוח רכב

הרכב הפרטי שלנו, כפי שרובנו יעידו על כך, הוא הנכס השני היקר ביותר שלנו, לרוב אחרי דירת המגורים שבבעלותנו.
ולא רק עלותו היא המשמעותית. אנחנו משתמשים בו כמעט מדי יום, ושימוש בו עלול לסכן חיי אדם (כל עוד לא נוהגים לפי כללי החוק).
כפועל יוצא, הסוגיה של ביטוח רכב הופכת למאוד מהותית עבור כל בעל רכב פרטי באשר הוא.
מה כולל ביטוח רכב? איזה כיסויים הוא מעניק?כמה הוא עולה? אילו קריטריונים קובעים את עלותו?
לא מעט שאלות עשויות להתעורר בבואנו לעשות או לחדש ביטוח רכב, לרכב חדש מהניילונים או לרכב ישן,
ולכן כאן אנחנו מביאים ריכוז של שאלות נפוצות ותשובות מתאימות בכל מה שקשור לביטוח רכב.

האם אפשר לעשות טסט לרכב ללא ביטוח חובה?

לא. כאשר ניגשים לטסט, המכונה גם מבחן הרישוי השנתי, על הנהג להציג לצד רישיון רכב בתוקף ותעודת זהות של בעל הרכב גם אישור קיומו של ביטוח חובה בתוקף. ללא אחד מהמסמכים הללו, מכון הרישוי לא יתיר לרכב לעשות את הטסט.


מה העונש על נהיגה ללא ביטוח חובה?

ביטוח חובה, כשמו, מחויב על פי חוק, ומטרתו לבטח מפני כל נזק גופני שעלול להיגרם לנהג, לנוסעים שאיתו ולהולכי רגל שעשויים להיפגע מהרכב. משמעות הדבר היא כי נהיגה ללא ביטוח חובה לרכב נחשבת עבירה פלילית, ונהג שייתפס ללא ביטוח חובה, יזומן למשפט, בו הוא עלול לקבל קנס כספי גבוה, ולעיתים אף שלילת רישיון.


מה כוללים שירותי הדרך והגרירה בפוליסת הביטוח?

במסגרת ביטוח הרכב, ניתנים לנהגים שירותי דרך וגרירה המסייעים להם כאשר רכבם מושבת מסיבה כלשהיא. שירותי הגרירה והדרך זמינים 24/7 וניתנים בכל רחבי הארץ, למעט שטחי הרשות הפלסטינית או איזורים שלא ניתן להיכנס אליהם מסיבות ביטחוניות.


האם יש הטבה להיעדר תביעות בביטוח רכב?

כמובן. דו"ח היעדר התביעות חיוני מאוד בתהליך חידוש או רכישת פוליסת ביטוח רכב, המעיד על היסטוריית התביעות של הנהג ב-3 השנים האחרונות, הן בפוליסת ביטוח החובה והן בביטוח רכוש. בעיקרון, לנהג שלא הגיש תביעות ב-3 השנים האחרונות, יש "עבר ביטוחי ללא תביעות", דבר המקנה לו הנחה ברכישת פוליסת רכוש מאותו סוג, מקיף/צד ג'.


כמה עולה ביטוח חובה לרכב?

למרות שעלות ביטוח חובה לרכב נמצאת תחת פיקוח, עדיין כל חברת ביטוח קובעת את התעריף בעצמה, בהתאם לפרמטרים שונים, כמו גיל הנהג, עבר ביטוחי, סוג הרכב, נפח המנוע, מערכות בטיחות ועוד.


האם כדאי לעשות ביטוח מקיף?

ביטוח מקיף לרכב לא מחוייב על פי חוק, אך הוא מספק כיסוי מלא לכל הנזקים שעלולים להיגרם לרכב עצמו כתוצאה מתאונה, גניבה, נזקי טבע או מעשה בזדון.


מתי כדאי לוותר על ביטוח מקיף ולעשות רק ביטוח צד ג'?

ביטוח צד ג' מספק כיסוי עבור נזקי רכוש שנגרמים לצד ג' בלבד, והוא מגן על הנהג מנזקי רכוש שעלולים להגרם מרכבו. לרוב, מומלץ לעשות ביטוח צד ג' עבור רכבים ישנים או ששווים נמוך ולא כלכלי לעשות גם ביטוח מקיף, ובהחלט לא לוותר עליו מפני שהוא מספק כיסוי מפני פגיעה ברכוש שאתם אחראים לה, ובלעדי הכיסוי, במקרה של פגיעה בצד ג', תאלצו לשאת בהוצאות לא צפויות ולעיתים גבוהות במיוחד.


כמה עולה ביטוח רכב לנהג חדש ולנהג צעיר?

נהג חדש הוא בעל רישיון של פחות משנה ללא קשר לגילו, בעוד שנהג צעיר הוא מי שלא מלאו לו 24. נהג חדש צעיר הוא שילוב בין וותק לגיל - נהג שעדיין לא מלאו לו 24 שנים, ויש לו רישיון נהיגה פחות משנה. ככלל, עלות פוליסת ביטוח נקבעת עפ"י הניסיון והוותק ועפ"י פרמטרים נוספים, ולכן ביטוח רכב לנהג חדש ו/או נהג צעיר יהיה לרוב יקר יותר מהממוצע. הסיבה נובעת מנתונים סטטיסטיים - מהארץ ומהעולם - שמראים שנהגים צעירים מעורבים יותר בתאונות דרכים מאשר ותיקים.

 


המידע האמור הוא מידע כללי בלבד ולא ישמש לקביעת החובות והזכויות עפ"י תנאי הפוליסה או ככלי לפרשנות.
התנאים המחייבים הם תנאי הפוליסה בלבד ובכל מקרה של סתירה בין עלון זה לבינם, יגברו תנאי הפוליסה. לחברה הזכות לעדכן את
התעריפים המופיעים בעלון לפי שיקול דעתה הבלעדי, בכל עת. האמור בעלון זה אינו תחליף לייעוץ המתחשב בצרכים המיוחדים של כל אדם.

אני רוצה להצטרף

ביטוח רכב
נדרש למלא את כל שדות הטופס
אני רוצה להצטרף