דלג לתוכן

כמה עולה ביטוח חובה לרכב?

זהו, הגיע הרגע הזה בשנה שצריך לחדש את ביטוח החובה לרכב הקיים או לרכב חדש שרכשתם (תתחדשו!) ואתם תוהים כמה עולה ביטוח חובה. ואם אתם נהגים חדשים צעירים (מזל טוב!) אזי עלות ביטוח חובה לרכב הראשון שלכם היא סוגיה שלבטח מאוד מעניינת אתכם.

ראשית, כשמו כן הוא, ביטוח חובה לרכב הוא חובה הקבועה בחוק. כל רכב שעולה על הכביש חייב להיות מצויד בביטוח חובה בתוקף. נסיעה, אפילו הקצרה ביותר כמו מהבית למכולת השכונתית, ללא ביטוח חובה לרכב היא עבירה פלילית. ביטוח החובה מכסה אך ורק נזקי גוף ונפש שנגרמו לכל מי שנסע ברכב שהיה מעורב בתאונה (כולל הולכי רגל) וללא תלות באשמת הנהג, ומכאן חשיבותו והיותו מעוגן בחוק. נזקים שנגרמו לרכב עצמו מכוסים במסגרת ביטוח מקיף, ועל כך נסביר בהמשך.

אז כדי לענות על השאלה כמה עולה ביטוח חובה, נלך ממש מעט אחורה ונסביר בקצרה כיצד נקבעת בישראל עלות ביטוח חובה לרכב פרטי. אולי בהתחלה זה יישמע מעט מורכב, אבל סמכו עלינו: זה הרבה יותר פשוט ממה שזה נשמע, ואם אתם נהגים זהירים - אז זה בכלל יהיה פשוט ועוד כמה רגעים תקבלו את התשובה המלאה ותוכלו לבחור בחוכמה ממי לרכוש ביטוח חובה לרכב.

מי קובע את תעריף הביטוח?

עלות ביטוח חובה לרכב פרטי במדינת ישראל נקבעת למעשה על ידי חברות הביטוח, ש"מגדל" היא אחת הגדולות והמובילות ביניהן, והיא מפוקחת ממשלתית על ידי הממונה על הביטוח - הגוף הרגולטורי במשרד האוצר שמטרתו לדאוג לאינטרסים של קהל המבוטחים בישראל, ולא משנה באיזה ביטוח מדובר.

משרד האוצר הוא זה שקובע את הפרמטרים השונים לקביעת עלות ביטוח חובה, אבל חברות הביטוח הן אלו שמשקללות את כל הפרמטרים השונים ומגיעות למסקנה מהי העלות המתאימה לכל רכב ולכל בעל רישיון נהיגה. להוסיף בולדים של שורות תחתונות
ולמה זה כך? כי לחברות הביטוח, יש את מאגרי המידע המקיפים ביותר על הרכבים שנוסעים בכבישי ישראל ועל בעלי רישיון הנהיגה. על בסיס מאגרי המידע הללו הם מפעילים מבחנים סטטיסטיים (רגע, אל תיבהלו והישארו אתנו) ומהם הם מגיעים למסקנה מהי עלות ביטוח חובה המתאימה לכל רכב ורכב ולכל נהג ונהג.

כיצד נקבעת העלות של ביטוח חובה לרכב

1. גיל הנהג הצעיר ביותר הצפוי לנהוג ברכב: ככל שהנהג צעיר יותר, הסבירות שיהיה מעורב בתאונה היא גבוהה יותר ולכן עלות הביטוח גבוהה יותר.
2. ותק רישיון הנהיגה: ככל שלנהג יש יותר ותק, ויש לו יותר ניסיון, הסבירות היא שהוא יהיה מעורב בפחות תאונות ולכן עלות הביטוח נמוכה יותר.
3. היסטוריית תאונות שיצרו תביעות ב-3 השנים האחרונות שקדמו לחידוש ביטוח החובה: ככל שההיסטוריה של הנהג נקייה, כך עלות ביטוח חובה נמוכה יותר . פשוט תנהגו לפי החוק ובזהירות.
4. היסטוריית הרשעות ושלילות רישיון ב-3 השנים האחרונות שקדמו לחידוש ביטוח החובה: שוב, ככל שהיסטוריה זו נקייה (עבירות מהירות, נהיגה תחת השפעת אלכוהול וכדומה), עלות ביטוח חובה נמוכה יותר .
5. סוג הרכב: ככל שהרכב מסוכן יותר לנוהג בו, כך גדלה עלות ביטוח חובה. ולכן, העלות עבור רכב דו-גלגלי (לרוב אופנוע) גבוהה יותר מרכב ארבע-גלגלי.
6. מידת האבזור הבטיחותי של הרכב: ככל שיש יותר מערכות בטיחות ברכב - ואם הן מאוד מתקדמות טכנולוגית אז עוד יותר טוב - הסבירות היא שהוא יהיה מעורב בפחות תאונות ולכן עלות ביטוח חובה תקטן. לדוגמה, מערכת למניעת נעילת גלגלים, מערכת לבקרת יציבות ומערכת התרעה על אי שמירת מרחק וסטייה מנתיב.
7. מאפייני הרכב: במקרה זה, הדגש הוא בעיקר על מספר כריות האוויר שיש ברכב (ככל שהוא גבוה יותר, תקטן עלות ביטוח חובה) נפח מנוע וכוחות סוס (ככל שאלו גבוהים יותר, גדלה הסבירות שהרכב הופך למסוכן יותר בכביש ולכן גדלה עלות ביטוח חובה).

איך לחסוך במחיר ביטוח חובה לרכב?

אז אחרי שהבנו כמה עולה ביטוח חובה לנהג ורגע לפני שאתם בוחרים אצל מי לרכוש אותו,

הנה 3 דרכים פשוטות להוזיל את ביטוח החובה ולחסוך באופן עקבי בעלויותיו לאורך כל שנות הביטוח:

1. פשוט לנהוג לפי החוק ולנהוג בזהירות. זה הכול.
2. לרכוש רכב שיש בו כמה שיותר מערכות בטיחות כפי שציינו לעיל. וגם זה די פשוט כי רוב הרכבים מצוידים במערכות הבטיחות הנדרשות. זה כבר הפך לסטנדרט.
3. ולא פחות חשוב, לחפש את פוליסת ביטוח החובה שתפורה לכם אישית, ומכאן שתוזיל את עלות ביטוח חובה אבל במקביל תאפשר לכם לנהוג בראש שקט כי אתם יודעים שיש לכם על מי לסמוך, אם וכאשר קורה משהו. "מגדל", כאחת מחברות הביטוח המובילות בישראל, מציעה פוליסות ביטוח חובה המותאמות לקריטריונים לעיל.

המדריך המלא לרכישת ביטוח רכב באינטרנט

ביטוח חובה לרכב: חיוני, אך לא מספיק  

או.קיי, הבנתם כמה עולה ביטוח חובה לרכב פרטי ובחרתם היכן לרכוש ביטוח חובה לרכב. מה עם ביטוח מקיף וביטוח צד ג'? להבדיל מביטוח חובה, שני אלו אינם ביטוחי חובה, אבל הרוב המכריע של הנהגים בישראל רוכשים את שני הביטוחים הנוספים לעיל כדי לקבל מעטפת ביטוחית מקיפה שמאפשרת להם לנהוג בראש עוד יותר שקט.

ביטוח חובה, נזכיר, מכסה רק נזקים לגוף ולנפש אבל מה עם הנזקים לרכב עצמו? לשם כך יש את הביטוח המקיף שמכסה את הנזקים שנגרמים לרכב עצמו כתוצאה מתאונה, שריפה, שיטפון, רעידות אדמה והצפות, נזק בזדון פריצה, וגניבה. ביטוח מקיף לרכב מעניק כיסוי בשני מצבים גם יחד - במצב בו בעל הרכב אשם בנזק, ובמצב בו גורם אחר הוביל לנזק.

ומה פירוש ביטוח צד ג'? ובכן, בגלל שאף אחד מאתנו אינו הנהג היחיד במדינת ישראל, ויש לא מעט תאונות שבהן מעורבים מספר רכבים, ביטוח צד ג' מעניק כיסוי לנזקים שנגרמו לרכושו של צד שלישי בעקבות תאונת דרכים.

אז אחרי שהבנתם כמה עולה ביטוח חובה לרכב פרטי, מי קובע את תעריפיו ועל בסיס אילו קריטריונים (זה כלל לא שרירותי וזה הרבה מאוד תלוי בהיסטוריית הנהיגה שלכם), הגיע הזמן לבחור בחברת הביטוח ממנה תרכשו את פוליסות הביטוח השונות. "מגדל", כאחת מחברות הביטוח הוותיקות, הגדולות והמובילות בישראל, מציעה לכם את הפוליסות המשתלמות ביותר, שירות לקוחות ותמיכה, מוניטין מוכח וגב ביטוחי שיאפשר לכם לנהוג בראש שקט. 90 שנות ניסיון לא הולכות ברגל. 

אז אל תהססו, והצטרפו למיליוני לקוחות שכבר בחרו בפוליסות ביטוח הרכב של "מגדל".

 


המידע האמור הוא מידע כללי בלבד ולא ישמש לקביעת החובות והזכויות עפ"י תנאי הפוליסה או ככלי לפרשנות.
התנאים המחייבים הם תנאי הפוליסה בלבד ובכל מקרה של סתירה בין עלון זה לבינם, יגברו תנאי הפוליסה. לחברה הזכות לעדכן את
התעריפים המופיעים בעלון לפי שיקול דעתה הבלעדי, בכל עת. האמור בעלון זה אינו תחליף לייעוץ המתחשב בצרכים המיוחדים של כל אדם.

אני רוצה להצטרף

ביטוח רכב
נדרש למלא את כל שדות הטופס
אני רוצה להצטרף