דלג לתוכן
ביטוח רכב

האם גודל הרכב משפיע על מידת הבטיחות שלו?

אם אתם מתכננים לרכוש בקרוב רכב חדש, מן הסתם - כמו גם נהגים רבים אחרים - אתם שואלים את עצמכם אם לגודל הרכב יש השפעה על מידת הבטיחות שלו. רבים מהנהגים עונים כמעט מייד שלפי ההיגיון התשובה ברורה וחד משמעית - רכב גדול יותר הוא גם בטיחותי הרבה יותר. באופן עקרוני הם אכן צודקים, ובמאמר זה נביא לכם את ההסבר מדוע ברוב המקרים הגודל קובע בכל הקשור לבטיחות הרכב, אבל, גם נסביר מדוע לרכב גדול יש גם כמה חסרונות שכדאי להכיר.

רכב גדול יותר - רמת בטיחות גבוהה יותר
לפי כל הכללים הפיזיקליים - אין ספק שככל שמשקל הרכב רב יותר - כך רמת הבטיחות שלו גבוהה יותר, בוודאי אל מול דגמים קומפקטיים וקטנים יותר. הגודל והמשקל מספקים יציבות רבה, ומתבטאים בעיקר במקרים של התנגשות עם רכב אחר, אז הנזק שייגרם עשוי להיות פחות חמור. למרות זאת, חשוב לזכור שבמקרה של תאונה שאינה מערבת רכב אחר, כמו התנגשות בעץ או ברכב חונה, לגודל הרכב אין משמעות ברמת הנזק שעלול להיגרם. יחד עם זאת, נתונים על מספר ההרוגים בתאונות על פי גודל כלי הרכב שמפרסם מדי שנה המכון לבטיחות בדרכים של חברות הביטוח בארה"ב, מראה כי ככל שהרכב גדול יותר מספר ההרוגים מבין הנפגעים בתאונה - קטן עד פי שלוש. נכון, בהשוואה לעבר, אז רכב קטן לא סיפק את רמת הבטיחות המינימלית הנדרשת, כיום המכוניות המודרניות החדשות מגיעות במצב בטיחותי משופר יותר, עם יכולת טובה יותר לשרוד תאונות או זעזועים, והן אף משיגות דירוג יפה במבחני הריסוק NCAP, של 4-5 כוכבים, אולם רמת בטיחותן עדיין לא מגיעה לזו שמספק רכב גדול ומאסיבי יותר.

אבל לרכב גדול יש גם חסרונות...
למרות כל האמור לעיל, חשוב לדעת שגודל הרכב ומשקלו לא תמיד נותנים מענה מקיף עבור כלל בעיות הבטיחות שעלולות להתגלות ברכב. כך למשל, רכבי שטח כבדים ומאסיביים, עלולים לסבול מפגיעה ביציבות ומיכולת מוגבלת לבצע תמרונים מדויקים במצבי חירום. לעיתים, דווקא רכב קטן ומתקדם יותר, יכול להציע רמת בטיחות גבוהה יותר בזכות מערכות הבטיחות הטכנולוגיות החדשניות למניעת תאונות.
גם בכל הקשור לגובה הרכב, הרי שההנחה היא שככל שהרכב גבוה יותר - כך הוא מקנה תחושה בטיחותית רבה יותר, במיוחד במקרה של התנגשות עם רכב נמוך ממנו, מה שאמור להגן יותר על פלג הגוף העליון. יחד עם זאת, לרכב נמוך קל יותר לתמרן ולהגביר מהירות אם יידרש, כדי לחמוק מלכתחילה מהתנגשות או תאונה.

כך או כך, בין אם תעדיפו רכב קטן וקומפקטי או רכב גדול ועוצמתי - לפני רכישת רכב חשוב לבדוק את ציון הבטיחות שלו ביחס לגובה ולמשקל, לבדוק את הדירוג שקיבל במבחני הריסוק המחמירים, וכמובן לעשות ביטוח רכב, שיבטיח לכם שקט נפשי וכיסוי מלא על כל מקרה שלא יבוא.


המידע האמור הוא מידע כללי בלבד ולא ישמש לקביעת החובות והזכויות עפ"י תנאי הפוליסה או ככלי לפרשנות.
התנאים המחייבים הם תנאי הפוליסה בלבד ובכל מקרה של סתירה בין עלון זה לבינם, יגברו תנאי הפוליסה. לחברה הזכות לעדכן את
התעריפים המופיעים בעלון לפי שיקול דעתה הבלעדי, בכל עת. האמור בעלון זה אינו תחליף לייעוץ המתחשב בצרכים המיוחדים של כל אדם.

אני רוצה להצטרף

ביטוח רכב
נדרש למלא את כל שדות הטופס
אני רוצה להצטרף