דלג לתוכן
ביטוח רכב

כל מה שצריך לדעת על ביטוח מקיף לרכב

הרגע הזה בשנה הגיע: אתם צריכים לחדש את ביטוחי הרכב השונים ואתם תוהים עבור מה באמת משמש כל אחד מהם, והאם אכן יש לכם צורך בכל אחד ואחד מהם כפי שהיה בעבר. לחילופין, אתם נהגים חדשים, ורגע אחרי שהדבקתם לשמשה האחורית של הרכב את השלט "נהג חדש" (אנחנו מתרגשים אתכם!), והפכתם לראשונה בחייכם לבעלי רכב, אתם מוצאים עצמכם מעט מבולבלים מכל מה שקשור לביטוחי הרכב. רגע, הבנו מה זה ביטוח חובה, אבל מה זה ביטוח מקיף? ומה ההבדל בין השניים? ולמה צריך את שניהם? ומה מכסה ביטוח מקיף שביטוח חובה אינו מכסה? אז אל דאגה. אנחנו פה כדי לעשות לכם סדר, ולענות לכם על כל השאלות. זה הרבה יותר פשוט ממה שזה נשמע. 

מה זה ביטוח מקיף?

אז מה זה ביטוח מקיף? ובכן, ראשית נבדיל אותו מביטוח חובה שכשמו כן הוא: חובה הקבועה בחוק. כל רכב שעולה על הכביש חייב להיות מצויד בביטוח חובה בתוקף. במקרה דנן, אין לאף בעל רכב התלבטות האם לעשות או לא לעשות ביטוח חובה. כל נסיעה, ולא משנה היכן ולאורך כמה ק"מ, ללא ביטוח חובה לרכב היא עבירה פלילית. לעומת זאת, ביטוח מקיף וביטוח צד ג' (רגע, אל תיבהלו, כן יש דבר כזה אבל תיכף נבהיר) אינם חובה לפי חוק, והם נתונים לשיקול דעתו של בעל הרכב. 

אבל, וזה אבל די גדול, אחרי הדירה, הרכב שלנו הוא למעשה הנכס היקר ביותר שבבעלותנו. לא הסמארטפון, לא המחשב הנייד ולא הטלוויזיה החכמה. הרכב, ברוב המוחלט של המקרים, הוא הנכס הכי מושקע שלנו (כאמור, אחרי הדירה), ובמקביל הוא הנכס הפגיע ביותר. מהרגע שאנחנו מוציאים אותו מהחניה, מעבירים להילוך D ועולים על כבישי ישראל, אנחנו מעלים את הסיכון שהוא יינזק או שלנו ייגרם נזק כלשהו או שלרכבים או אנשים אחרים ייגרם נזק כלשהו.
ולכן, יש בישראל 3 סוגים של ביטוחי רכב שכל אחד מהם מעניק כיסוי מסוג אחר שאינו חופף לאחר, ושלושתם יחד מעניקים לבעל הרכב מעטפת ביטוחית מקיפה שמאפשרת לו לנהוג בראש שקט.

אז מה מכסה ביטוח מקיף שאינו מכוסה על ידי ביטוח חובה? ביטוח חובה מכסה אך ורק נזקי גוף ונפש שנגרמו לכל מי שנסע ברכב שהיה מעורב בתאונה (או הולכי רגל שנפגעו מהרכב ) וללא תלות באשמת הנהג. אבל מה עם הרכב עצמו? הרי השקענו לא מעט ברכישתו ואנחנו לא רוצים לסכן את ערכו. ביטוח מקיף הוא למעשה הביטוח שמכסה את הנזקים שנגרמים לרכב המבוטח עצמו כתוצאה מתאונה, שריפה, שיטפון, רעידות אדמה והצפות, מעשה בזדון, פריצה, וגניבה (לצערנו, מעשים אלו מתרחשים ואינם בשליטתנו). ביטוח מקיף לרכב מעניק כיסוי בשני מצבים גם יחד - במצב בו בעל הרכב אשם בנזק, ובמצב בו גורם אחר הוביל לנזק ומכאן חשיבותו הגבוהה לכל בעל רכב בישראל.

או.קיי, אז אם ביטחנו את הגוף, הנפש והרכב עצמו, מה זה ביטוח צד ג' ולמה צריך אותו? ובכן, כבישי ישראל צפופים ולצערנו יש לא מעט תאונות דרכים שבהן מעורבים מספר רכבים או תאונות שבהן נגרם נזק לאו דווקא לרכב של מישהו אחר, אלא לרכוש של מישהו אחר. כשהרכב שלכם גורם נזק לרכב או לרכוש של מישהו אחר (ורכוש זו יכולה להיות גדר של בית פרטי, חלון ראווה של חנות בגדים, תמרור אזהרה, שלט חוצות וכדומה), אתם עשויים להיתבע על כך ואם אתם רוצים לבטח עצמכם למקרה כזה, שעשוי לפגוע בכיס שלכם, ביטוח צד ג' הוא הפתרון.

אבל לא תמיד יש צורך לרכוש את 2 הביטוחים הללו. ביטוח מקיף כולל בתוכו ביטוח צד ג', ורכישת האחרון בנפרד, שימו לב, נועדה בעיקר למצבים בהם התקציב שלכם מצומצם ואין ביכולתם לרכוש ביטוח מקיף או כאשר הרכב שלכם מאוד ישן ושוויו אינו גבוה ולכן אין לכם טעם לבטחו בביטוח מקיף. למידע נוסף על פוליסות רכב

מה כולל ביטוח מקיף לרכב?

או.קיי, אז הבנו מה זה ביטוח מקיף לרכב, אבל מה מכסה ביטוח מקיף? ובמילים אחרות, מתי אפשר להפעיל אותו ולהיות רגועים מכך שעשינו אותו? ובכן, כפי שציינו, ביטוח מקיף הוא הביטוח שמכסה את הנזקים שנגרמים לרכב המבוטח עצמו ובעולמנו המורכב יש לא מעט אפשרויות בהן עלול להיגרם נזק לרכב, ואלו הן הנסיבות בגינן הביטוח המקיף ייכנס לתוקפו:

1. תאונת דרכים: הייתם מעורבים בתאונת דרכים קלה או קשה. מישהו התנגש בכם מאחורה או שלא בלמתם מספיק בזמן והתנגשתם ברכב שלפניכם. הפגוש התעקם, במקרה הטוב או שהרכב טוטאל לוס, במקרה הרע. לא משנה חומרת התאונה, המקיף נכנס לתוקף.
2. שריפה: בקיץ, כשמאוד חם ושריפות הופכות לדבר שבשגרה, במקרה והרכב שלכם נלכד לתוך שריפה, אל דאגה, המקיף נכנס לתוקף.
3. שיטפון: בחורף, כשלפתע מצאתם את עצמכם בתוך שטפון בדרך לאילת שנוצרה בגלל מבול חזק - היו רגועים. קודם מצאו מקום מכסה, ואז תנוח דעתכם כי המקיף מכסה אף מקרה כזה ככל ונגרם נזק לרכב צריך לרכוש את הכיסוי במיוחד. 
4. פריצה וגניבה: לצערנו, יש לא מעט מעשי ונדליזם כלפי רכבים. אם לא גונבים את הרכב, או נתפסים באמצע פריצה אליו, במקרה הטוב - שורטים אותו או מנפצים את שמשותיו. זה כואב, אנחנו יודעים, אבל זו אחת הנסיבות בהן הביטוח המקיף נכנס לתוקפו.

ועוד משהו - לא פחות חשוב: ביטוח מקיף לרכב מעניק כיסוי בשני מצבים גם יחד - במצב בו בעל הרכב אשם בנזק, ובמצב בו גורם אחר הוביל לנזק. ראש שקט, כבר אמרנו? 

איך להפעיל את הביטוח המקיף

אחרי שהבנתם מה זה ביטוח מקיף, קרה מקרה ונקלעתם למצב שבו נגרם לרכב נזק מאחת הסיבות שמנינו לעיל. קודם כל, אנחנו מקווים שאתם בעצמכם בסדר ואין נזק לגוף או לנפש. שנית, נשמו עמוק, הסדירו את הנשימה והסירו דאגה מליבכם. אם אתם מבוטחים ב"מגדל", החברה מאפשרת לכם להגיש תביעת ביטוח במגוון דרכים (בדואר, בטלפון, באינטרנט), וכל מה שאתם צריכים לעשות הוא לאסוף את כל המידע הנדרש (את המידע על הרכב שלכם כבר יש לכם, אז כל שנותר הוא לאסוף את המידע על הצד השני ו/או השלישי שהיה מעורב בסיטואציה - אם היה כזה) ולהרים טלפון ל"מוקד התביעות" של מגדל או לגלוש לאתר האינטרנט של החברה כדי להגיש תביעה באופן מקוון. אל תיבהלו מהמילה "תביעה" או מהביטוי "מילוי מסמכים". לרוב מדובר במסמכים די פשוטים שקל למלא אותם, ומומחי מגדל תמיד יהיו שם במיידי - בטלפון או באינטרנט - כדי להקל עליכם את התהליך. 

איך נקבע המחיר של ביטוח מקיף

נכון, ביטוח מקיף לרכב עשוי להיות הוצאה כבדה אבל הוא מאפשר לכל נהג בישראל לנהוג בראש שקט. ועדיין אתם בטח תוהים, איך נקבע המחיר של ביטוח מקיף? ובכן, עלויות הביטוח המקיף לרכב משקפות את הסיכון שבעל הפוליסה ייקלע לתאונה (וחישוב סיכון הוא מדע סטטיסטי, אבל זה התפקיד של חברת הביטוח) והן מתבססות בעיקר על 2 קבוצות פרמטרים: הראשון, מאפייני הרכב והשני, מאפייני הנהגים שמורשים לנהוג בו.
כשמדובר בקבוצה הראשונה, חברת הביטוח משקללת במחיר של הביטוח המקיף את סוג הרכב (היצרן), שנת הייצור, המודל, מידת האבזור הבטיחותי של הרכב, שווי הרכב (מאוד חשוב במקרה של טוטאל לוס), ואף עד כמה הרכב אטרקטיבי עבור גנבים. ככל שזה יותר אטרקטיבי, העלות תהיה גבוהה יותר כי הסיכון שייגנב גבוהה יותר. וככל שהרכב יקר יותר, העלות תהיה גבוהה יותר כדי לכסות מקרה של טוטאל לוס או צורך בחלקי חילוף יקרים.
במקרה של מאפייני הנהג, אלו די דומים לאופן שבו נקבעת עלות ביטוח חובה: גיל הנהג, ותק רישיון הנהיגה שלו, היסטוריית תאונות שיצרו תביעות והיסטוריית הרשעות ושלילות רישיון ב-3 השנים האחרונות שקדמו לחידוש הביטוח.

איך ניתן להוזיל את הביטוח המקיף

מכיוון שהמחיר של ביטוח מקיף נקבע על בסיס שתי קבוצות המאפיינים שציינו לעיל, הדרך בה ניתן להוזיל את הביטוח המקיף היא להתייחס ברצינות לכל אחת מהן בנפרד: כשמדובר במאפייני הנהג, פשוט תנהגו בזהירות ולפי החוק. זה הכול. שמרו על המהירות המותרת, שמרו מרחק, אל תציצו לסמארטפון במהלך הנהיגה, נסו לא לדבר בטלפון במהלכה ופשוט היו מרוכזים בנהיגה ורק בה. זה ישתלם לכם. נהג זהיר, שעברו התעבורתי נקי, יקטין את פרמיית הביטוח המקיף שהוא משלם.
כשמדובר במאפייני הרכב, אנחנו לא יכולים להגיד לכם איזה רכב לרכוש. כל אחד וטעמו שלו. רק זכרו שרכב שאינו אטרקטיבי עבור גנבים, יוזיל את פרמיית הביטוח המקיף. כמו גם רכב שמאובזר בכמה שיותר במערכות בטיחות (כמו מערכת התרעה על אי שמירת מרחק וסטייה מנתיב), ורכב שחלקי החילוף שלו לא נדירים ו/או יקרים. ככה זה, ככל שהרכוש שקניתם הוא יקר יותר, עלות הביטוח שלו גבוהה יותר.
והנה עוד דרך להוזיל את הביטוח המקיף: חפשו את פוליסת הביטוח המקיף שתפורה לכם אישית, ומכאן שתוזיל את עלות הביטוח אבל במקביל תאפשר לכם לנהוג בראש שקט כי אתם יודעים שיש לכם על מי לסמוך, אם וכאשר קורה משהו. "מגדל", כאחת מחברות הביטוח המובילות בישראל, מציעה פוליסות ביטוח מקיף המותאמות אישית למאפיינים לעיל.

סיבות לעשות ביטוח מקיף

"למה בכלל אני צריך לעשות ביטוח מקיף לרכב?" אתם לבטח שואלים את עצמכם מדי פעם. ובכן, יש לא מעט סיבות חשובות לעשות ביטוח מקיף, אבל כולן מבוססות על מהות ההבדל בין ביטוח חובה לביטוח מקיף. כפי שציינו, ביטוח חובה מכסה אך ורק נזקי גוף ונפש ולא נזקים לרכב עצמו. נזקים לרכב עצמו מכוסים על ידי הביטוח המקיף. ואם עדיין לא שכנענו אתכם, אזי הסיבות העיקריות לעשות ביטוח מקיף הן:
1. להימנע מהוצאות גבוהות ולא מתוכננות: נקלעתם לתאונת שרשרת, האוטו שלכם נסחף בשיטפון במדבר יהודה - אין צורך לשבור פוליסת חיסכון כדי לכסות את הוצאות התיקונים. רק הפעילו את הביטוח המקיף.
2. לקבל מעטפת ביטוחית שמכסה אתכם על כל צרה שלא תבוא: מהרגע שאתם מוציאים את האוטו מהחניה ועד שאתם מחזירים אותו לחניה, יש לכם מעטפת ביטוחית כוללת וכך אתם יכולים לנסוע בראש שקט כי אתם יודעים, שלא משנה לאיזו צרה תיקלעו עם רכבכם - הביטוח המקיף מאחוריכם.
3. להיות מכוסים כלפי צד ג': כפי שהסברנו לעיל, ביטוח מקיף כולל ביטוח צד ג', אז אם במקרה התנגשתם בגדר של בית פרטי ונגרם לה נזק, ובעל הבית רוצה לתבוע אתכם - הביטוח המקיף יכסה את עלויות התביעה.
4. וכמובן, להיות מכוסים במקרה הגרוע מכל של גניבת רכב: קמתם בבוקר, הרכב לא בחניה והבנתם שבלילה הוא נגנב? טלפון אחד לחברת הביטוח, והביטוח המקיף יעניק לכם את הפיצוי המתאים.

 סיכום

אז בואו נסכם לכם את הנאמר לעיל: ביטוח מקיף הוא הביטוח שמכסה את הנזקים שנגרמים לרכב המבוטח עצמו, וזאת להבדיל מביטוח חובה (נזקי גוף ונפש של המבוטח) וביטוח צד ג' (נזקים לרכוש של מישהו אחר). הוא אינו חובה הקבועה בחוק, אך מכיוון שתאונות דרכים מתרחשות על בסיס יומי, ולעיתים יש חלילה גניבות רכב, ביטוח מקיף מאפשר לכם להיות מכוסים בכל אירוע ביטוחי שכזה ופשוט לנהוג בראש שקט, בלי חששות מיותרים. הנכס השני בשוויו שיש לכם מבוטח. אתם יכולים להיות רגועים.

הצטרפו לביטוח מקיף לרכב של מגדל

אז אחרי שהבנתם מה זה ביטוח מקיף, הגיע הזמן לבחור בחברת הביטוח ממנה תרכשו את פוליסות הביטוח השונות. "מגדל", כאחת מחברות הביטוח הוותיקות, הגדולות והמובילות בישראל, מציעה לכם את הפוליסות המשתלמות ביותר, שירות לקוחות ותמיכה, מוניטין מוכח וגב ביטוחי שיאפשר לכם לנהוג בראש שקט. 90 שנות ניסיון לא הולכות ברגל.
אז אל תחשבו פעמיים, והצטרפו למיליוני לקוחות שכבר בחרו בפוליסות ביטוח הרכב של "מגדל".
המידע האמור הוא מידע כללי בלבד ולא ישמש לקביעת החובות והזכויות עפ"י תנאי הפוליסה או ככלי לפרשנות. התנאים המחייבים הם תנאי הפוליסה בלבד ובכל מקרה של סתירה בין עלון זה לבינם, יגברו תנאי הפוליסה. לחברה הזכות לעדכן את התעריפים המופיעים בעלון לפי שיקול דעתה הבלעדי, בכל עת. האמור בעלון זה אינו תחליף לייעוץ המתחשב בצרכים המיוחדים של כל אדם.

יש לך שאלות נוספות?


המידע האמור הוא מידע כללי בלבד ולא ישמש לקביעת החובות והזכויות עפ"י תנאי הפוליסה או ככלי לפרשנות.
התנאים המחייבים הם תנאי הפוליסה בלבד ובכל מקרה של סתירה בין עלון זה לבינם, יגברו תנאי הפוליסה. לחברה הזכות לעדכן את
התעריפים המופיעים בעלון לפי שיקול דעתה הבלעדי, בכל עת. האמור בעלון זה אינו תחליף לייעוץ המתחשב בצרכים המיוחדים של כל אדם.

אני רוצה להצטרף

ביטוח רכב
נדרש למלא את כל שדות הטופס
אני רוצה להצטרף