דלג לתוכן
ביטוח רכב

מיגון לרכב - כל מה שאתם צריכים לדעת

מדי שנה נגנבים מאות כלי רכב בישראל והתופעה הנפוצה משפיעה ישירות על תעריפי ביטוח רכב, ובעיקר על ביטוח מקיף לרכב, המספק כיסוי לנזק שנגרם לרכב שלכם או של צד שלישי, עקב תאונת דרכים או גניבה. אחת הדרכים להתמודד עם גניבות רכב היא להצטייד במערכות מיגון לרכב, שיכולות להפחית את מקרי הגניבה, ונדרשות לא פעם ע"י חברות הביטוח כתנאי הכרחי לרכישת פוליסת ביטוח לרכב.

כיום קיים בשוק מבחר עצום של אמצעי מיגון לרכב שרובם נשענים על טכנולוגיה מתקדמת וחדשנית ומוצעים ברמות מחיר שונות הנעות בין מאות לאלפי שקלים. במדריך זה אנו מביאים לכם סקירה מקיפה על אמצעי המיגון לרכב הנפוצים ביותר שביכולתם למזער את הסיכוי לגניבות:

  •  מערכת מיגון אימובילייזר: מערכת מיגון חשמלית ואלחוטית הגורמת להשבתת מנוע יזומה, ובכל מסייעת במניעת גניבות. המערכת מופעלת אוטומטית מייד מהרגע שהנהג מדומם מנוע, ובכדי להפעיל את המנוע שוב, יש לכבות את האימובילייזר. כלל, כל רכב משנת ייצור 1997 מצויד בילד-אין במערכת אימובילייזר. בעלי רכבים ישנים יותר בהם לא מותקן אימובילייזר מובנה יכולים להוסיף את המערכת באופן חיצוני.
  •  מערכות מיגון קודנית: זוהי מערכת מיגון בסיסית שמונעת התנעה של הרכב עד הקשת קוד מספרי בקודנית. הקודנית למעשה מאבטחת את פעולת האימובילייזר, ומונעת אפשרות להתניע את הרכב באמצעות מפתח גנוב. הקודנית כוללת לוח מקשים ומתחברת למערכת האימובילייזר, כשלצד שימוש במפתח ההתנעה המקודד, נדרש הנהג גם להקיש קוד סודי אישי. במצב זה, מערכת הזרקת הדלק מופעלת רק בהכנסה של מפתח ההתנעה בשילוב הקשת הקוד הסודי. לצורך אישור ביטוח רכב סטנדרטי, רוב חברות הביטוח מסתפקות בכך שברכב תהיה מותקנת מערכת אימובילייזר וקודנית.
  •  מערכת אזעקה: בשוק קיימים כיום עשרות סוגים של מערכות אזעקה לרכב, חלק אף מסוגלות ליצור קשר עם בעל הרכב ע"י שליחת SMS לטלפון הנייד שלו. מערכת האזעקה היא מערכת מיגון אלקטרונית, המופעלת בעת עזיבת הרכב. בעבר, חייבו חברות הביטוח את בעלי כל הרכבים להתקין מערכת אזעקה לצורך ביטוח הרכב, אולם כיום מחוייבים לכך רק בעלי רכבי יוקרה.
  •  מערכות איתור לווייני: מערכות איתור מופקדות על זיהוי מקום הימצאו של הרכב בכל רגע נתון. המערכת מבוססת על איתור לווייני באמצעות מערכת רשתית בפריסה ארצית, כשרכב הממוגן במערכת איתור שכזו נמצא למעשה תחת השגחה של מרכז בקרה מאויש וצוות סיור 24 שעות ביממה. המערכת פועלת באמצעות חיישני פריצה, מקלט GPS ומשדר אלחוטי המדווח על מיקום הרכב למרכז הבקרה, שם, כאשר מתקבלת התראת גניבה - מתארים את מיקום הרכב הגנוב על גבי המפה, ושולחים למקום באופן מיידי צוותי סיור, שיחד עם המשטרה, אחראים לתפיסת הגנבים ומציאת הרכב. כתנאי לאישור ביטוח רכב, חברות הביטוח מחייבות כיום התקנת מערכת איתור לוויני רק עבור בעלי רכבי יוקרה או ציי משאיות.
  •  עלוקה: המערכת הטכנולוגית המתקדמת מנתקת את זרם החשמל במערכות ההנעה של הרכב, כשיתרונה הגדול הוא שהיא מותקנת במקום חבוי מהעין, דבר המקשה מאוד על גנבים לאתרה ולנטרל אותה.
  •  מנעולי הגה ונעילת רכב: אמצעי מיגון מכאני שאינו תלוי במערכות החשמל ומונע את יכולת התפעול והתמרון של הרכב על ידי נעילת ההגה או מערכת ההילוכים. השימוש במנעול ההגה מסורבל למדי, היות ונדרש להרכיבו ולהסירו בכל פעם מחדש, אולם הוא עוד אמצעי פיזי קשיח שביכלותו למנוע גניבה במצב בו הצליחו הגנבים לנטרל את שאר מערכות המיגון המותקנות ברכב.

 
איזה מיגון לרכב דורשות חברות הביטוח?
לפני רכישה והתקנת מערכות מיגון לרכב, חשוב שתבדקו עם חברת הביטוח בה תרכשו פוליסת ביטוח הרכב, מה הדרישות שלה למיגון. חשוב לדעת שאם יש לכם ביטוח מקיף לרכב המכסה שיפוי רכב למצב של גניבת הרכב - הרי שחברת הביטוח תחייב אתכם להתקין מערכות מיגון. אם אין לכם ביטוח מקיף לרכב חשוב שתישקלו היטב מה יקרה חס וחלילה אם רכבכם ייגנב, שהרי לא רק שתישארו ללא רכב, אלא גם ללא פיצוי כספי על הגניבה. בשל כך, מומלץ מאוד להתקין מערכות מיגון לרכב וכן לרכוש ביטוח מקיף לרכב.

בנוסף, קחו בחשבון כי כאשר מתקינים מערכות מיגון לרכב מומלץ להיעזר במתקין מורשה ומוסמך. כמו כן חשוב לוודא להחתים את טופס בדיקת המיגון ולשלוח אותו חתום לחברת הביטוח, וכן לשנות מדי פעם את הקוד הסודי.

חשוב לזכור, עדיין לא נולדה מערכת המיגון האולטימטיבית שתימנע לחלוטין פריצות וגניבות של רכבים, שעם השנים גם הופכות למתוחכמות וערמומיות יותר. יחד עם זאת, התקנת מערכות אלו עשויה להפחית משמעותית את הסיכונים שבגניבת רכב, כאשר אם חס וחלילה תתרחש, תמיד תוכלו להסתייע בביטוח מקיף לרכב.


המידע האמור הוא מידע כללי בלבד ולא ישמש לקביעת החובות והזכויות עפ"י תנאי הפוליסה או ככלי לפרשנות.
התנאים המחייבים הם תנאי הפוליסה בלבד ובכל מקרה של סתירה בין עלון זה לבינם, יגברו תנאי הפוליסה. לחברה הזכות לעדכן את
התעריפים המופיעים בעלון לפי שיקול דעתה הבלעדי, בכל עת. האמור בעלון זה אינו תחליף לייעוץ המתחשב בצרכים המיוחדים של כל אדם.

אני רוצה להצטרף

ביטוח רכב
נדרש למלא את כל שדות הטופס
אני רוצה להצטרף